MrTommy Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Hej! Jag har lånat ut mitt poker konto till min flickväns lilla syster som är 17 år. Hon har spelat freerolls och några $5 och $10 SnG på partypoker, nu undrar jag dock efter som hennes föräldrar inte gillar detta om det är olagligt och vad för straff i sånt fall? \\MrTommy Citera
Staahla Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Det är i vart fall avtalsbrott med siten. Citera
Champion Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Jag har låtit min kusin som är 9 år spela både playmoney och en del freerolls på mitt konto. Jag tycker att det är viktigt att de lär sig tidigt. Han var också med på lite homegames i sommras, redan efter några gånger har han börjat spela bättre. Hans aggresivitet har förbättrats avsevärt. Jag ska lära han allt jag kan. Citera
MrTommy Postad 26 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Det är i vart fall avtalsbrott med siten. jo, så pass mycket vet jag. Tror inte siten bryr sig så mycket om det efter som det är så vanligt och svårt att bevisa. Citera
Zidde Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Jag tycker ändå att man göra allt som man får göra när man är 18 redan när man är 17 , så. Saksamma, hade väl varit annat om du låtit en lättpåverkad 12-åring sätta in sin egen veckopeng och spela för den. Fast detta är ju bara ur moralisk synpunkt, och den delen lär du ju redan ha klar för dig. Detta var lite OT Citera
MrTommy Postad 26 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2005 saken är den att hennes föräldrar har hotat med att det finns en lag och jag har svårt att tänka mig att det finns någon. Straffet lär ju knappast vara stort heller i sånt fall. Citera
TANDEMCYKELN Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 saken är den att hennes föräldrar har hotat med att det finns en lag och jag har svårt att tänka mig att det finns någon. Straffet lär ju knappast vara stort heller i sånt fall. Fråga vilken lag det är de hänvisar till. Citera
Loveless Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Det finns en lag, men den riktar sig mer mot arrangören som kan bli av med sitt tillstånd om de medvetet låter minderåriga spela, men antalet arrangörer som lyder under svensk lag är ju inte så många. Man kan även i de fall som man använder sig av andras identitet göra sig skyldig till urkundsförfalskning. Däremot har jag svårt att tro att det finns motsvarande utköpslagarna som gäller alkohol. Citera
Jennez Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Din flickväns föräldrar lackar för att du låter deras minderåriga dotter spela poker? Vill du inte hålla dig väl med föräldrarna? Citera
Billskog Postad 27 Oktober , 2005 Rapport Postad 27 Oktober , 2005 Tänkte på samma sak som Jennez. Den största risken är väl att bli osams med din flickvänns föräldrar? Även om det skulle finnas en lag mot att langa konton så kommer du ändå aldrig att bli dömd för det. Citera
Recommended Posts