Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Game # 011,058,209 - 7-Card Stud High Pot Limit EUR 0 - 0.50 Bring-In -

Table "Manila"

Game ended Sunday 2004-Sep-19 8:05:28 PM GMT

Players:

chippen13 (EUR 96.75 in seat 1)

rookien (EUR 33.00 in seat 2)

Bimbostix (EUR 109.25 in seat 3)

c197911 (EUR 110.00 in seat 4)

Kewell (EUR 62.75 in seat 5)

guusgeluk (EUR 24.00 in seat 6)

MaW (EUR 20.75 in seat 7)

Dimension5 (EUR 47.50 in seat 8)

chippen13 was dealt: ?? - ?? - Th

rookien was dealt: ?? - ?? - Ad

Bimbostix was dealt: ?? - ?? - 3s

c197911 was dealt: Ks - Kd - 3d

Kewell was dealt: ?? - ?? - 4c

guusgeluk was dealt: ?? - ?? - Ac

MaW was dealt: ?? - ?? - 4s

Dimension5 was dealt: ?? - ?? - Jh

rookien Bring-In (0.50)

Bimbostix Fold

c197911 Raise (1.50)

Kewell Fold

guusgeluk Call (1.50)

MaW Fold

Dimension5 Fold

chippen13 Call (1.50)

rookien Call (1.00)

chippen13 was dealt: ?? - ?? - Th - 7d

rookien was dealt: ?? - ?? - Ad - 5c

c197911 was dealt: Ks - Kd - 3d - As

guusgeluk was dealt: ?? - ?? - Ac - Qc

guusgeluk Check

chippen13 Check

rookien Bet (1.00)

c197911 Raise (9.00)

guusgeluk Fold

chippen13 Call (9.00)

rookien Fold

chippen13 was dealt: ?? - ?? - Th - 7d - 6c

c197911 was dealt: Ks - Kd - 3d - As - Td

c197911 Bet (12.00)

chippen13 Call (12.00)

chippen13 was dealt: ?? - ?? - Th - 7d - 6c - 9s

c197911 was dealt: Ks - Kd - 3d - As - Td - 2h

c197911 Check

chippen13 Check

chippen13 was dealt: ?? - ?? - Th - 7d - 6c - 9s - ??

c197911 was dealt: Ks - Kd - 3d - As - Td - 2h - 4h

c197911 Check

chippen13 Check

c197911 shows: 4h - Kd - 3d - As - Td - 2h - Ks (a pair of

kings)

chippen13 shows: 7h - 6h - Th - 7d - 6c - 9s - 9h (two pairs,

nines and sevens)

chippen13 wins: EUR 47.00 (with two pairs, nines and sevens)

Rake: EUR 2.00

Alla vid bordet förutom bimbostix var väldigt svaga och callade ner pottbett med mycket svaga händer, min taktik var att spela hårt med stora par.

Skulle man gjort något annorlunda?

* Rubrikpill - QoS *

Postad

Vilket gnäll, jag trodde poängen med att posta hand historys var att andra skulle tänka och analysera åt en. Jaja.

Pottstorleken var 6E efter 3rd street, min 9E raise var alltså max. Eftersom jag vet att många spelar de mest besynnerliga starthänder och det var tre ess ute så verkade det troligt att jag ledde, dragen måste få betala.

5th street är potten 25E, mitt 12E bett är alltså halva potten. Chippen borde ju ha hyfsade kort för sin call på 4th street, möjligen 2 små par, jag har inte förbättrat. Det är ju också fullt möjligt att han sitter på något inte alltför märkvärdigt drag.

6th street är potten 47E, han har en hålstege på bordet, jag fortfarande bara ett par och checkar ner.

Spelade jag för hårt från början, skulle jag checkat eller bettat pott på 5th street?

Postad
c197911 Bet (12.00)

Jag hade betat på samma sähh som du, förutom att min bet där du betade 12E have varit en pottbet i stället.

chippen13 was dealt: ?? - ?? - Th - 7d - 6c - 9s

Inför sistagatan har han en rejält skrämmande bord - så där hade jag liksom du checkat. Varför betar han inte där! Allt han behöver representera är en 8:a för stege!

Postad
En gång till och med pottstorleken i posten på relevant plats, annars hjälper det inte läsbarheten alls. Plus att du kan slänga upp en fråga i rubriken också.

Tack men nej tack, men så mycket värdesätter jag inte dina synpunkter.

Gdaily:

"Jag hade betat på samma sähh som du, förutom att min bet där du betade 12E have varit en pottbet i stället."

Jo, halva potten var lite vekt. Å andra sidan tror jag inte riktigt att jag leder längre och det är svårt att representera något med det bordet (esset var ju dött). 12E bettet kanske gav mig ett frikort gatan efter till ett högre tvåpar. Om jag checkar istället kommer han garanterat att beta ut hålstegen. Å andra sidan hade beten jag slapp troligen inte varit större än 1-3E om jag känner motståndet rätt. :D

Postad

Vilket var anledningen till att jag bad dig skriva ut de sakerna till att börja med. Om du vill ha bra input från andra så får du visa dig att du själv bryr dig åtminstone lite om att göra det läsbart och lätt för andra att läsa.

Om jag skulle kommit med en mer genomtänkt analys så hade det säkert tagit åtminstone en kvart - tjugo minuter av min tid och vi hade säkert båda lärt oss något (well, jag hade nog lärt mig något). Men när du inte ens kan ta en halv minut på dig för att förbättra läsbarheten så är det helt enkelt inte särkilt intressant att anstränga sig för att hjälpa dig.

Postad

Jag menar alltså inte att vara otrevlig eller något sånt, inte heller att min 7CS-analys är gudomlig visdom som du kommer ångra att du missat. Det är bara det att det finns riktlinjer om hur man bör posta i det här forumet och folk brukar ofta strunta i dem till följd att en moderator gör deras jobb åt dem, och jag är lite väl trött på att rätta sånt så jag försökte vara lite pedagogisk.

Postad

Vilket var anledningen till att jag bad dig skriva ut de sakerna till att börja med. Om du vill ha bra input från andra så får du visa dig att du själv bryr dig åtminstone lite om att göra det läsbart och lätt för andra att läsa.

Om jag skulle kommit med en mer genomtänkt analys så hade det säkert tagit åtminstone en kvart - tjugo minuter av min tid och vi hade säkert båda lärt oss något (well, jag hade nog lärt mig något). Men när du inte ens kan ta en halv minut på dig för att förbättra läsbarheten så är det helt enkelt inte särkilt intressant att anstränga sig för att hjälpa dig.

Ja, jag ska tänka på att skriva ut pottstorleken vid varje gata nästa gång jag postar en hand history även om jag personligen inte tycker addition är särskilt svårt. Om det inte finns en specifik frågeställning i rubriken så borde den väl vara "Vad kunde jag gjort annorlunda, hur hade du spelat"? Det är väl det frågeställningen brukar vara, inte "vad tycker du oom cutoffs nick, kul eller hur?"Om du inte vill eller har något att säga om själva spelet så slipper du givetvis.

Postad
Ja, jag ska tänka på att skriva ut pottstorleken vid varje gata nästa gång jag postar en hand history även om jag personligen inte tycker addition är särskilt svårt.

Nej det är inte särskilt svårt, men du underlättar läsbarheten och gör informationen mer omedelbart tillgänglig vilket gör en skillnad i hur medvetna folk är om infon medans de läser vilket i sin tur gör det mer sannolikt att de tar ordentlig hänsyn till det när de svarar. För övrigt så är addition den typen av uppgift man ger folk när man ska testa hur de kan utföra en uppgift medans de är distraherade, det sänker prestationen mätbart.

Om det inte finns en specifik frågeställning i rubriken så borde den väl vara "Vad kunde jag gjort annorlunda, hur hade du spelat"? Det är väl det frågeställningen brukar vara, inte "vad tycker du oom cutoffs nick, kul eller hur?"Om du inte vill eller har något att säga om själva spelet så slipper du givetvis.

Först klassificerar man vilket spel det gäller sedan så lägger man in det aktuella ämnet oftast finns det en central beslutspunkt man är nyfiken på, då kan det vara värt att lägga den i rubriken. Exempelvis KK i fickan mot synstation. Något sånt.

Postad
Pot Limit 7 card Stud. Noob-Qos! ;)

Mer att bara 7CS PL inte ger så mycket info om innehållet i tråden.

Drog till med en fråga i rubriken så får vi se, läs gärna genom postningsguiden för PHH, a fine piece of work! ;)

- QoS

Postad

efter att ha sett gdaily lira 7cs så förstår man hur frusterande det är att sitta på drag eller 2 par och försöka hänga med när nån kille betar pottbet på varje gata, man blir allmänt nojjig och tror han har 2 st superkort som är gömda.

jag provade själv denna taktik på 24h och det funkade ypperligt, så fort jag har ett högt par så mosade jag på och fick folk att lägga sig runt den 3:e, 4:e gatan.

enda problemet var när någon sitter på set från start och enbart callar.. ;)

Postad
efter att ha sett gdaily lira 7cs så förstår man hur frusterande det är att sitta på drag eller 2 par och försöka hänga med när nån kille betar pottbet på varje gata, man blir allmänt nojjig och tror han har 2 st superkort som är gömda.

jag provade själv denna taktik på 24h och det funkade ypperligt, så fort jag har ett högt par så mosade jag på och fick folk att lägga sig runt den 3:e, 4:e gatan.

enda problemet var när någon sitter på set från start och enbart callar.. ;)

Stort par? Det var väl femmor du hade, iofs 3 st :lol: