Gå till innehåll

Föreslå grenar till mångkamp!


Staahla

Recommended Posts

Jag och en polare har lirat lite brädspel via nätet och i vanlig ordning blir det kackel om vem som är bäst, hur mycket flax den andre hade osv. så vi beslutade oss för att avgöra vem som är den bästa människan av oss.

 

Jag behöver lite input i form av lämpliga grenar. Kraven är att de ska vara djävligt lätta att genomföra eftersom varken han eller jag är någon energisk människa.

 

Spelade grenar hittills är:

 

Othello, Kalaha, Yatzy och Sänka Skepp.

 

Inplanerade är:

 

Monopol

Mensas IQ-test

Schack

Den Försvunna Diamanten

Poker

Skitgubbe

Stratego

Finans

Sten, sax, påse

Vändåtta

Fotbollsstraffar

Hålla andan

 

Kom med förslag, men inga jobbiga grenar som löpning, simning och dylikt. De ska vara på Monopolnivå, Mensas IQ-test är undantaget som bekräftar regeln då det är jobbigt att masa sig dit samt att det tar 8 veckor innan vi får resultatet.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En mångkamp utan Trivial Pursuit? Helst åttiotalsversion, och exakta svar, svarar man Tyskland och rätta svaret är Västtyskland har man givetvis svarat fel, samma sak om man gör bort sej och svarar Ryssland när det ska vara Sovjetunionen.

 

Samma sak gäller om korten är feltryckta, frågas det efter hur många matcher Sveriges basketlag spelade i OS 1980 och man svarar sju när svaret är "grön", så går turen över till andra spelaren.

 

Borde vara fler feltryck i det spelet, blir ju aldrig mer komiskt än när svaret är fel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjuv och polis för fan! Staahla, jag ska Coacha dig i Sax, påse, sten? Jag har fanimej aldrig nånsin torskat en tvåmannauppgörelse i denna lek. Har dock torskat en trevägare men det är en annan historia.

 

Jag föreslår att ni även väver in Coronne samt Backgammon.

 

När ni snackar fotbollsstraffar, menar Ni då "for real" eller är det nåt jävla tv-spel? Jag betvivlar starkt att killen ens skulle pricka en ladugård inifrån med en fotboll så jag föreslår att ni batllar på hedens konstgräs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där telefonnummerstävlingen körde jag och några polare en gång. Det är en bra tävling men det krävs kontrollanter annars kan man lätt fuska.

 

Supartävling är en stabil gren. Ren vodka eller motsvarande starksprit drickes samtidigt ur shotglas. Citronklyftor är tillåtna. Spyr man eller däckar är man ute. Last man standing vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte ihåg vad Jackass-killarna kallade grenen men "grenen" gick iaf till såhär (vi kan kalla leken för "Aj, för helvete!":

 

Två st sitter mitt emot varandra på golvet, endast iklädda ett par snygga y-fronts. Ut med benen åt sidorna så att de ädla delarna är, ööh, tillgängliga. En halvstor studsboll kastas/lobbas av den ena och målet är att, efter en studs, träffa den andres pung... Den som ger sig först, förlorar...

 

Om jag inte minns fel så vann Steve-O denna gren :lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet vad ni inte ska göra iallefall.....

 

Jag och en polare var rejält överförfriskade då jag fick en svart ide när jag såg strykjärnet ligga på golvet.

Pluggade in den i kontakten (efter mycket möda) och sa till min kära frende (och dessutom svåger) att reglerna är simpla: -längst tid vinner.

Har grymma ärr på mitt ena innelår (och lite över allt för den delen).

 

Jag kommer ihåg att jag vann "tävlingen" men inte med hur mycket marginal eller tid. Dagen efter indikerade hur som helst på alldeles för mycket då jag fick gå som om jag hade tappat en tvål i ett fängelse dom närmsta dagarna.

 

Nåväl, jag har ju iallefall synliga bevis på att jag är en vinnare.

Kanske inte fullt lika kul för min vän när han påminns om sina trekants formade ärr som ser bedrövliga ut att han dessutom losade en prestig fylld tävling för riktiga män.......

:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte ihåg vad Jackass-killarna kallade grenen men "grenen" gick iaf till såhär (vi kan kalla leken för "Aj, för helvete!":

 

Två st sitter mitt emot varandra på golvet, endast iklädda ett par snygga y-fronts. Ut med benen åt sidorna så att de ädla delarna är, ööh, tillgängliga. En halvstor studsboll kastas/lobbas av den ena och målet är att, efter en studs, träffa den andres pung... Den som ger sig först, förlorar...

 

Om jag inte minns fel så vann Steve-O denna gren :lol:

 

/TF

 

Lät lite väl ansträngande...och smärtsamt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis på att pokemon67 och jag uppfann en ny inomhussport idag, kallad Säkerhetsskåpracing... Tag ditt run-of-the-mill säkerhetsskåp på hjul, placera kollegan/polarn på det och se vem som kan, medelst en kraftig knuffning, rulla den andra längst nedför korridoren!

 

/TF - offentliga sektorn, den tärande sektorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis på att pokemon67 och jag uppfann en ny inomhussport idag, kallad Säkerhetsskåpracing... Tag ditt run-of-the-mill säkerhetsskåp på hjul, placera kollegan/polarn på det och se vem som kan, medelst en kraftig knuffning, rulla den andra längst nedför korridoren!

 

/TF - offentliga sektorn, den tärande sektorn?

 

Det var faktiskt riktigt roligt att transportera sitt lekamen genom korridoren på detta obskyra sätt :shock::lol:

 

tyvärr råkade en av cheferna i korridoren sitta i ett relativt viktigt samtal så hon upskattade märkligt nog inte våra glada och höga utrop av förtjusning :shock::cry:

 

men vad gör man inte för att utvecklas på arbetet??!

 

/A :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en polare har lirat lite brädspel via nätet och i vanlig ordning blir det kackel om vem som är bäst, hur mycket flax den andre hade osv. så vi beslutade oss för att avgöra vem som är den bästa människan av oss.

 

Jag behöver lite input i form av lämpliga grenar. Kraven är att de ska vara djävligt lätta att genomföra eftersom varken han eller jag är någon energisk människa.

 

Spelade grenar hittills är:

 

Othello, Kalaha, Yatzy och Sänka Skepp.

 

Inplanerade är:

 

Monopol

Mensas IQ-test

Schack

Den Försvunna Diamanten

Poker

Skitgubbe

Stratego

Finans

Sten, sax, påse

Vändåtta

Fotbollsstraffar

Hålla andan

 

Kom med förslag, men inga jobbiga grenar som löpning, simning och dylikt. De ska vara på Monopolnivå, Mensas IQ-test är undantaget som bekräftar regeln då det är jobbigt att masa sig dit samt att det tar 8 veckor innan vi får resultatet.

 

du glömde ett kanonspel .... RISK

 

fungerar lika bra som brädspel som att spela från datorn..fördelen med datorspelandet är att det aldrig blir regeltolkningar.. ;)

 

/A :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...