Staahla Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Jag och en polare har lirat lite brädspel via nätet och i vanlig ordning blir det kackel om vem som är bäst, hur mycket flax den andre hade osv. så vi beslutade oss för att avgöra vem som är den bästa människan av oss. Jag behöver lite input i form av lämpliga grenar. Kraven är att de ska vara djävligt lätta att genomföra eftersom varken han eller jag är någon energisk människa. Spelade grenar hittills är: Othello, Kalaha, Yatzy och Sänka Skepp. Inplanerade är: Monopol Mensas IQ-test Schack Den Försvunna Diamanten Poker Skitgubbe Stratego Finans Sten, sax, påse Vändåtta Fotbollsstraffar Hålla andan Kom med förslag, men inga jobbiga grenar som löpning, simning och dylikt. De ska vara på Monopolnivå, Mensas IQ-test är undantaget som bekräftar regeln då det är jobbigt att masa sig dit samt att det tar 8 veckor innan vi får resultatet. * RP - QoS * Citera
Suppe Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Kan tyvärr inte hjälpa dig men vilken nostalgikick man fick när man läste Den Försvunna Diamanten , det var många år sen man lirade det spelet men va roligt man hade då. Citera
Staahla Postad 25 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Bra Adde, lagom ansträngande... Jag har inte heller lirat Den Försvunna Diamanten på 10-15 år så det är en gren jag ser fram emot trots ringrosten. Men man brukar väl säga om D.F.D. att det är som att cykla, har man en gång lärt sig... Citera
Preacher Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 En mångkamp utan Trivial Pursuit? Helst åttiotalsversion, och exakta svar, svarar man Tyskland och rätta svaret är Västtyskland har man givetvis svarat fel, samma sak om man gör bort sej och svarar Ryssland när det ska vara Sovjetunionen. Samma sak gäller om korten är feltryckta, frågas det efter hur många matcher Sveriges basketlag spelade i OS 1980 och man svarar sju när svaret är "grön", så går turen över till andra spelaren. Borde vara fler feltryck i det spelet, blir ju aldrig mer komiskt än när svaret är fel. Citera
dronko Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Tjuv och polis för fan! Staahla, jag ska Coacha dig i Sax, påse, sten? Jag har fanimej aldrig nånsin torskat en tvåmannauppgörelse i denna lek. Har dock torskat en trevägare men det är en annan historia. Jag föreslår att ni även väver in Coronne samt Backgammon. När ni snackar fotbollsstraffar, menar Ni då "for real" eller är det nåt jävla tv-spel? Jag betvivlar starkt att killen ens skulle pricka en ladugård inifrån med en fotboll så jag föreslår att ni batllar på hedens konstgräs. Citera
Staahla Postad 25 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Strålande förslag Preacher. Vilken Rembrandt att glömma TP! Givetvis är det de reglerna som gäller. Är TP från 93 och de frågar hur många VM-medaljer Sverige har i fotboll så får man naturligtvis ingen tårtbit om man räknar med USA-VM. Citera
Staahla Postad 26 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Det blir givetvis livestraffar. Pat skulle inte ens träffa vattnet om han så trillade ur en båt... Citera
adde_snoppskalle Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Tycker ju solklart att det krävs en ölhävartävling HU också! Citera
Ruterkung Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Staahla, jag hoppas du uppdaterar hur det går för er. Jag tycker det här verkar skitskoj, bevisa nu att PF medlemmar kan mer än bara lira poker Citera
Svinto Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Syn, förmögenhet, dart, bänkpress, minst antal dödliga eller obehagliga ärftliga sjukdomar i släkten. Citera
stitchio Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Gå ut för att få så många telefonnummer på krogen en kväll, flest vinner! Citera
Jennez Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Den där telefonnummerstävlingen körde jag och några polare en gång. Det är en bra tävling men det krävs kontrollanter annars kan man lätt fuska. Supartävling är en stabil gren. Ren vodka eller motsvarande starksprit drickes samtidigt ur shotglas. Citronklyftor är tillåtna. Spyr man eller däckar är man ute. Last man standing vinner. Citera
AKQJTh Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Supartävling är en stabil gren. Ren vodka eller motsvarande starksprit drickes samtidigt ur shotglas. Citronklyftor är tillåtna. Spyr man eller däckar är man ute. Last man standing vinner. Skall vara första gren förståss. Citera
TotalFarsa Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Kommer inte ihåg vad Jackass-killarna kallade grenen men "grenen" gick iaf till såhär (vi kan kalla leken för "Aj, för helvete!": Två st sitter mitt emot varandra på golvet, endast iklädda ett par snygga y-fronts. Ut med benen åt sidorna så att de ädla delarna är, ööh, tillgängliga. En halvstor studsboll kastas/lobbas av den ena och målet är att, efter en studs, träffa den andres pung... Den som ger sig först, förlorar... Om jag inte minns fel så vann Steve-O denna gren /TF Citera
jozezas Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Jag vet vad ni inte ska göra iallefall..... Jag och en polare var rejält överförfriskade då jag fick en svart ide när jag såg strykjärnet ligga på golvet. Pluggade in den i kontakten (efter mycket möda) och sa till min kära frende (och dessutom svåger) att reglerna är simpla: -längst tid vinner. Har grymma ärr på mitt ena innelår (och lite över allt för den delen). Jag kommer ihåg att jag vann "tävlingen" men inte med hur mycket marginal eller tid. Dagen efter indikerade hur som helst på alldeles för mycket då jag fick gå som om jag hade tappat en tvål i ett fängelse dom närmsta dagarna. Nåväl, jag har ju iallefall synliga bevis på att jag är en vinnare. Kanske inte fullt lika kul för min vän när han påminns om sina trekants formade ärr som ser bedrövliga ut att han dessutom losade en prestig fylld tävling för riktiga män....... Citera
adde_snoppskalle Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Kommer inte ihåg vad Jackass-killarna kallade grenen men "grenen" gick iaf till såhär (vi kan kalla leken för "Aj, för helvete!": Två st sitter mitt emot varandra på golvet, endast iklädda ett par snygga y-fronts. Ut med benen åt sidorna så att de ädla delarna är, ööh, tillgängliga. En halvstor studsboll kastas/lobbas av den ena och målet är att, efter en studs, träffa den andres pung... Den som ger sig först, förlorar... Om jag inte minns fel så vann Steve-O denna gren /TF Lät lite väl ansträngande...och smärtsamt Citera
TotalFarsa Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Lät lite väl ansträngande...och smärtsamt Men ack så manligt /TF - bör tilläggas att jag inte spelat Citera
cab19 Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 /TF - bör tilläggas att jag inte spelat Det tackar nog din gravida fru dig för. Citera
AKQJTh Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 . Monty Python hade "The Upper Class Twit of the Year" med en del intressanta grenar. Citera
TotalFarsa Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Kom precis på att pokemon67 och jag uppfann en ny inomhussport idag, kallad Säkerhetsskåpracing... Tag ditt run-of-the-mill säkerhetsskåp på hjul, placera kollegan/polarn på det och se vem som kan, medelst en kraftig knuffning, rulla den andra längst nedför korridoren! /TF - offentliga sektorn, den tärande sektorn? Citera
Staahla Postad 26 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Strålande förslag... Keep 'em coming! Citera
erbus Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Kom precis på att pokemon67 och jag uppfann en ny inomhussport idag, kallad Säkerhetsskåpracing... Tag ditt run-of-the-mill säkerhetsskåp på hjul, placera kollegan/polarn på det och se vem som kan, medelst en kraftig knuffning, rulla den andra längst nedför korridoren! /TF - offentliga sektorn, den tärande sektorn? Det var faktiskt riktigt roligt att transportera sitt lekamen genom korridoren på detta obskyra sätt tyvärr råkade en av cheferna i korridoren sitta i ett relativt viktigt samtal så hon upskattade märkligt nog inte våra glada och höga utrop av förtjusning men vad gör man inte för att utvecklas på arbetet??! /A Citera
erbus Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Jag och en polare har lirat lite brädspel via nätet och i vanlig ordning blir det kackel om vem som är bäst, hur mycket flax den andre hade osv. så vi beslutade oss för att avgöra vem som är den bästa människan av oss. Jag behöver lite input i form av lämpliga grenar. Kraven är att de ska vara djävligt lätta att genomföra eftersom varken han eller jag är någon energisk människa. Spelade grenar hittills är: Othello, Kalaha, Yatzy och Sänka Skepp. Inplanerade är: Monopol Mensas IQ-test Schack Den Försvunna Diamanten Poker Skitgubbe Stratego Finans Sten, sax, påse Vändåtta Fotbollsstraffar Hålla andan Kom med förslag, men inga jobbiga grenar som löpning, simning och dylikt. De ska vara på Monopolnivå, Mensas IQ-test är undantaget som bekräftar regeln då det är jobbigt att masa sig dit samt att det tar 8 veckor innan vi får resultatet. du glömde ett kanonspel .... RISK fungerar lika bra som brädspel som att spela från datorn..fördelen med datorspelandet är att det aldrig blir regeltolkningar.. /A Citera
Recommended Posts