Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja har man träffat bra så är det ju fint att checka eftersom han är en sådan spelare som gärna betar. Men vill ju även få han och tro jag har bästa hand. Om jag checkar och han betar så har jag inte så mycket att skrämma bort han från potten med. Så man får räkna med att han kan sätta en all in

• Svars 107
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag tror erik har 5\6 eller 6\7 där. Möjligtvis A10o.

Du har nog en poäng där, han jagar kanske stegen. Att han går callar md 56 76 skulle inte förvåna mig.

Postad

Han får inte nog med implicita odds för att spela på 56 eller 67, skulle gissa på att han har dig slagen med tvåpar/set. Han skulle iofs kunna ha t ex QdTd men men.

Given check iaf, antar att fold blir rätt om han väl bettar ut.

Postad

Herregud vilka slaskspel, skönt att se, skulle aldrig klara av att lira så själv. Du slipper också allt vad jobbiga beslut heter då du ställer i princip i alla händer du postar och överlämnar jobbigheterna till Fi, måste va skönt!

Intressant att följa detta

Postad
Vad får er att sätta honom på de specifika händerna? Han kan ju ha vad som helst nästan då floppen checkades. Två ruter, en vettig kung, QT osv...

Under den tiden jag sitter ner så tycker jag han spelar många långa kort och höjer innan flopp, just för att vinna bra om han träffar. Så att han i detta läge spelar för en stege med 56 76 är inte helt omöjligt.

Postad
Herregud vilka slaskspel, skönt att se, skulle aldrig klara av att lira så själv. Du slipper också allt vad jobbiga beslut heter då du ställer i princip i alla händer du postar och överlämnar jobbigheterna till Fi, måste va skönt!

Intressant att följa detta

Jag är en väldigt aggressiv spelare och försöker vara den som styr dom händer jag spelar. Vill att dom andra ska behöva fatta dom svåra besluten. Själv ska jag bara sitta där klicka lite hit och dit, höja, checka och gå all in och dom ska sitta där och försöka klura ut vad jag nu har. Grubbla sig gammla.

Sen ska jag ju säga att jag inte varit så här mycket all in som jag varit dessa två dagar på så få händer. Har precis bytt sida och det är helt annat spel på denna. Men märker att är jag aggresiv, väntar in bra händer och betar på så det ryker då är potterna oftast mina.

Postad

Jo, självklart kan han ha de händerna i sin HD, men jag tycker den är ganska bred. Jag uppfattade det som att ni satte honom på just de specifika händerna och ansåg de mycket troligare än övriga. Missuppfattade nog er bara...

Postad

Ursäka att jag skriver det men jag tror inte att det är troligt att du har några pengar kvar om säg ett år.

Allt tyder på det. Du behöver inte bra med $ för att spela på den nivån, du behöver flera miljoner kronor - i synnerhet om du spelar så aggressivt som du själv skriver.

Sedan bådar det inte gott att du missade färgen i en hand (även om det inte är viktigt). Vidare har du inte presenterat några vidare logiska resonemang bakom dina beslut. Och till sist är det antagligen inget bra mål att vinna en viss summa per dag. Oavsett hur starkt psyke du har kommer detta påverka dig på något vis - t ex genom att du spelar marginellt lösare när du bara har en liten, liten bit kvar till ditt mål.

Jag gissar att din bankroll är ungefär $10000 - 15000. Eller hur?

Postad
Allt tyder på det. Du behöver inte bra med $ för att spela på den nivån, du behöver flera miljoner kronor - i synnerhet om du spelar så aggressivt som du själv skriver.

Nu tar du allt i, jag är rätt säker på att de flesta 5-10 spelarna inte har flera miljoner och dessutom så har nivån fördelen att det går att hoppa ned riktigt långt om det går dåligt. Dessutom har han ett jobb som IT-konsult, ingen aning vad det ger men antagligen är det en väldigt bra försäkring mot att bli helgul.

Postad

Och till sist är det antagligen inget bra mål att vinna en viss summa per dag. Oavsett hur starkt psyke du har kommer detta påverka dig på något vis - t ex genom att du spelar marginellt lösare när du bara har en liten, liten bit kvar till ditt mål.

Mitt mål är ju att vinna mellan 500-1000 varje gång jag spelar. På den nivån är det väl inte så svårt. Men klart man fattar att visa dagar så går man back. Jag har vissa dagar slutat när jag bara vunnit 100 så det är bara ett mål inget jag dödar för att uppnå.

Jag gissar att din bankroll är ungefär $10000 - 15000. Eller hur?

Nej den är större än så

Postad

Jo klart jag haft dagar jag gått minus. Men jag menade bara att kommer jag inte upp i mitt mål så är det inte hela världen. Jag ändrar inte mitt spel bara för att det fattas lite för dags/månads målet.

Har en strategi för hur jag ska spela och försöker hålla mig till den.

Postad
Jag själv hade checkat och sedan foldat mot en ev. bet. Men jag antar att Aggro-Thompa "klickade runt lite" och gick All-in. Du har väl runt 800 kvar i det läget?

Du har väldigt rätt jag stälde in mina 800 i en pott på 1300

Ville väl inte att han skulle calla utan han skulle tro jag hade bästa handen.

Postad
Sen vill jag se fortlöpande info om hur många VIP-poäng du spelat ihop så jag vet när jag kan komma över och köra mini-moto ;-).

Mini moto?? Jag sattsar på kortlekar, har hört att det kommer bli en guldgruva i framtiden. Alla vill spela kort ;)

Postad

Får se om det bli något spel idag på nätet. Idag ska vi nämligen lira våran poker tunering på jobbet TSOP, spelar en gång i månaden med en final i jul.

Men ni kan få se min placering på den istället, kanske kan skriva om någon hand också.

Postad
Får se om det bli något spel idag på nätet. Idag ska vi nämligen lira våran poker tunering på jobbet TSOP, spelar en gång i månaden med en final i jul.

Men ni kan få se min placering på den istället, kanske kan skriva om någon hand också.

Om det går som vanligt kommer du ha gott om tid för nätspel :P

Postad

Nu tar du allt i, jag är rätt säker på att de flesta 5-10 spelarna inte har flera miljoner och dessutom så har nivån fördelen att det går att hoppa ned riktigt långt om det går dåligt. Dessutom har han ett jobb som IT-konsult, ingen aning vad det ger men antagligen är det en väldigt bra försäkring mot att bli helgul.

Japp, jag tog i lite mycket. Hmm, måste ha varit på gnälligt humör igår. :)

Dock vill jag bara varna lite för jag misstänker att du (Dthompa) ev. spelar lite för högt. :)

Postad

här får man gnälla om man vill, det kan jag ta.

Men visst så kan jag hålla med om att min bankrulle inte är tillräcklig för denna nivå även om jag tycker jag klarar mig.

Varför räcker inte det med en bankrulle på 3 gånger inköp, då har man ju iaf tre försök. Det heter ju tredje gången gilt. :D

Nä men jag har en stor bankrulle, fast inte jätte stor.

Gillar att spela på 5/10 tycker mitt spel fungerar där.

Postad

Hello. ska bli grymt skoj o följa någon som spelar så högt o slaskigt!!

Undradade en sak bara, kanske är jag som missat det men många händer du postar i skiter du ju i slutet på. Vore skoj o se "lösningen" på handen oxå, tex A-5-5-2-2 handen med flushen ute.. Eller den där handen där du tryckte med AK på floppen trots att du blev re raisad och missat floppen.

Sen vore det även kul o höra lite tankegångar om hur du tänkte under handen.

Hoppas på mer intressant läsning!

Postad
Game # 151287211 - Texas Hold'em No Limit EUR 5,00/10,00 - Table "Brest"

Players:

Illuminee (EUR 1 067,00 in seat 1)

Sandplan (EUR 1 050,25 in seat 2)

viemose81 (EUR 1 024,25 in seat 3)

Dthompa (EUR 549,46 in seat 4)

Fellan (EUR 3 729,40 in seat 5)

tomba100 (EUR 995,08 in seat 6)

Dealer: tomba100

Small Blind: Illuminee (5,00)

Big Blind: Sandplan (10,00)

Dthompa was dealt: Ad - Kd

En bra hand så jag betar på 4 BB

viemose81 Call (10,00)

Dthompa Raise (40,00)

Fellan Call (40,00)

tomba100 Fold

Illuminee Fold

Sandplan Fold

viemose81 Fold

Flop Qs - 9d - 3c

Missar flopp men lägger ett potbet

Dthompa Bet (110,00)

Fellan Raise (220,00)

Får en Thompa känsla på att han inte träffat, så här går vi all in

Dthompa All-In (399,46)

Killen funderar en stund och lägger sig sen.

Fellan Fold

Dthompa Payback (289,46)

Dthompa didn't show hand

Dthompa wins: EUR 542,00

Postad
Game # 151294475 - Texas Hold'em No Limit EUR 5,00/10,00 - Table "Brest"

Players:

Illuminee (EUR 1 829,00 in seat 1)

Mr_Klister (EUR 990,00 in seat 2)

viemose81 (EUR 782,25 in seat 3)

Dthompa (EUR 754,46 in seat 4)

Fellan (EUR 3 084,40 in seat 5)

tomba100 (EUR 845,08 in seat 6)

Dealer: Illuminee

Small Blind: Mr_Klister (5,00)

Big Blind: viemose81 (10,00)

Dthompa was dealt: Ks - As

Får AK igen denna dag och jag är UTG så jag lägger 4 BB

Dthompa Raise (40,00)

Fellan Fold

tomba100 Call (40,00)

Illuminee Call (40,00)

Mr_Klister Fold

viemose81 Call (30,00)

Flop Ah - 5c - 5h

Träffar flopp, tror ingen sitter på 5 och känner jag har bästa hand så jag checkar för att kunna reraisa.

viemose81 Check

Dthompa Check

tomba100 Bet (80,00)

Illuminee Call (80,00)

viemose81 Fold

Dthompa Raise (300,00)

tomba100 Call (220,00)

Tror att han träffat A men inte lika hög kicker som jag så det känns bra

Illuminee Fold

Turn Ah - 5c - 5h - 2h

Dthompa All-In (414,46)

Känner på mig att jag har bästa hand nu och tror han har ett A med sämmre kicker så han går nog med på en all in, så klick så slänger vi in degen.

tomba100 Call (414,46)

River Ah - 5c - 5h - 2h - 2c

2:an skrämmer mig inte när jag ser den, tror detta är min hand

Dthompa shows: Ks - As (two pairs, aces and fives)

tomba100 didn't show: Qh - Ac (two pairs, aces and fives)

Dthompa wins: EUR 1 670,92 (with two pairs, aces and fives)

Var som jag trodde, jag satt på ett A med högre kicker.

Postad
Game # 152175859 - Texas Hold'em No Limit EUR 5,00/10,00 - Table "Polack"

Game ended 2005-10-26 20:25:52 GMT+01:00

Players:

G_morhua (EUR 650,00 in seat 1)

DREAMO (EUR 1 545,00 in seat 2)

spjald (EUR 1 245,00 in seat 3)

viemose81 (EUR 997,00 in seat 4)

Dthompa (EUR 1 474,00 in seat 5)

lirarerik (EUR 3 096,92 in seat 6)

Dealer: viemose81

Small Blind: Dthompa (5,00)

Big Blind: lirarerik (10,00)

Dthompa was dealt: Ad - Kc

G_morhua Fold

DREAMO Fold

spjald Call (10,00)

viemose81 Fold

Dthompa Raise (50,00)

lirarerik Call (45,00)

spjald Call (45,00)

Flop 4h - 8c - Jd

Dthompa Check

lirarerik Check

spjald Check

Turn 4h - 8c - Jd - Kd

Dthompa Check

lirarerik Bet (115,00)

spjald Call (115,00)

Dthompa Raise (550,00)

Höjer här då jag tror att jag leder när jag fick in kungen

lirarerik Call (435,00)

Hmm han går med, typisk. Han sitter väl på ett två par här

spjald Fold

River 4h - 8c - Jd - Kd - 3c

Hur hade ni spelat handen i detta läge, jag är rädd för att han sitter på två par, ska jag höja eller checka och om han isf betar ska jag då calla eller höja?

Dthompa All-In (869,00)

lirarerik Fold

Dthompa Payback (869,00)

Dthompa didn't show hand

Dthompa wins: EUR 1 377,00

Valde i detta läge att gå all in, satte han på möjligen J eller att han jagade en stege.

• Skapa nytt...