Callahan Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Denna hand kommer från ett 5/10-game på gamla partynätet. Dessa bord känns ofta sjukligt tighta för att vara så lågt och knappt värda besväret mestadels, men jag kände mig het så var tvungen att komma i lite action. Jag hade K:spade:K:heart: i tidig position och skruvade upp det ett hack. Någon tightapa i sen position tog det till ovanvåningen. Jag mjuksynade och vi tog floppen tightapa-mot-tightapa. 8:spade:8:heart:5:diamond: Jag check-höjde och 4-betade. Sen kom det ett oviktigt skräplöv. Jag betade och blev synad. Sen kom det ett oviktigt skräplöv. Jag check-höjde. Vad tycks? Citera
Fido Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Sätter du honom på ett PP så du "vet" att han bettar på river så är det klockrent. Risken är ju att du tappar ett BB annars, om du checkar river mot en tight kille så att han checkar ner och visar sin missade AK/QQ. Men som sagt, så länge du får honom att betta så är det ju fint. Annars är det väl fina fisken. Du cappar inte pre, får honom att känna sig trygg med QQ. Du checkraisar flop: Han tar det som att du läser honom som tom, han visar att han minsann inte alls är det. När du stänger igen så inser han att det är fara å färde. Därför syn på turn, men när du checkar på river tror han att damerna håller igen. Jo. Fint. Frågan är om du hade kunnat få in mer det genom att syna 3-betten på flop och få dit en extra BB på turn istället.... men å fjärde sidan hade du inte fått en c/r på river då. Nä. Du får godkänt med plus i kanten. (på en lättspelad hand ;p ) Citera
Hjort Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Vid hans riverbet så ska han väl ha typ TT-AA (essen och småparen är ju bara att visa, visserligen borde han inte ha AA men man vet ju aldrig) och jag tror inte han orkar trebeta med någon av händerna du slår. Faran är väl mest som jag ser det att han checkar tillbaka, vilket han verkligen borde göra med rätt många händer, men det är ju sjukt vanligt att folk bara tänker "a-hög då valuebetar jag par". Spelar väl inte superstorroll men var det full- eller 6-bord? Citera
Callahan Postad 26 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Tack för kommentarerna. Att checka river först ut med ett högt par när det kommer blanks är ett spel som jag kör med en del. Som sagt kommer det ofta en bet från alla möjliga par om man stannar upp. Fast denna hand är inte ett typexempel eftersom jag så tydligt talat om att jag har något bra. Risken är att fi blir "förvirrad" och checkar med tex TT. Och så klart, har han AK (som inte känns så troligt iofs) så funkar check väldigt dåligt. En mindre faktor är att det kan bli tre bets om jag är slagen (jag är inte en tillräckligt stor expert för att spara en bet där). Visserligen kände jag ganska starkt att jag nog var uppe mot QQ-TT, men väger man in att han kan checka vissa av dessa samt övriga negativa faktorer så kanske riverspelet är tveksamt/fel. Spelar väl inte superstorroll men var det full- eller 6-bord? Det var fullt bord. Det spelar väl skaplig roll i alla fall eftersom det i hög grad utesluter händer som kan ha fått kompisar på brädan. Resultat: Fi synade och vann med AA. Citera
Recommended Posts