Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter på ett vanligt B2B bord, spelarna är hyfsat loose-passive men jag har inte någon specifik read på GH_

Game # 147161571 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Linkoping"

Game ended 2005-10-19 13:03:27 GMT+01:00

Players:

punkisq (EUR 75,70 in seat 1)

godismaz (EUR 25,45 in seat 2)

GH_ (EUR 29,25 in seat 3)

Kamjagin (EUR 33,40 in seat 4)

mogge_ (EUR 47,00 in seat 5)

stroeynje (EUR 39,80 in seat 6)

kurfemi (EUR 17,70 in seat 8)

Dealer: godismaz

Small Blind: GH_ (0,25)

Big Blind: Kamjagin (0,50)

godismaz was dealt: 6:club: - 6:diamond:

mogge_ Fold

stroeynje Fold

kurfemi Fold

punkisq Fold

godismaz Call (0,50)

GH_ Call (0,25)

Kamjagin Check

Väljer att bara limpa och hoppas på floppat set, kanske borde höjt?

Flop 8:club: - 4:spade: - 6:spade: (pott = 1,5)

GH_ Bet (1,30)

Kamjagin Call (1,30)

godismaz Raise (4,00)

GH_ Call (2,70)

Kamjagin Fold

Bra flop, men med tanke på att mina motståndare satt på SB resp BB kan de ha precis vilka två som helst. Jag "höjer upp den" och får en synare.

Turn 8:club: - 4:spade: - 6:spade: - A:spade: (pott = 10,8)

GH_ Bet (9,00)

Ajdå, där kom det ett spader till och GH_ bettar nästan pott. Är jag slagen här eller kan han lika gärna sitta på tvåpar som 75 eller färg? Vad skulle ni ha gjort och vad tycker ni om mitt spel annars?

Postad

Svår hand, för det första är den extra svårspelad då du sitter med 1/2 inköp.

Då du limpat preflop finns det ingen info om fi's hand, så tycker du borde raisat mer på flopp för att verkligen se ifall han sitter med drag eller floppat 2par/stege, för på turn representerar han i mitt tycke en färg och vill ha betalt!

Jag skulle foldat turn (eller syn och hoppas på tur), känns inte som det finns odds för att dra till kåk (?)

Postad

Höj preflop, och sitt med maxinköp.

Om du synar turn finns det €12 kvar på river att beta/syna. Och du fyller kåk ca 1/4.6.

Sätter du kåken får du med största sannolikhet €12 till vilket gör att du nästan har odds, men med tanke på att fi inte måste ha flushen så skulle jag syna.

Problemet är att du förmodligen måste syna rivern om han trycker tack vare de fina pottoddsen, såvida inte ett till :spade: faller, då du kan hitta slink, men jag tar nog en syn där på turn oavsett.

Finns också en liten risk att du är översettad eller att han har esshögt tvåpar och fyller högre kåk på sista.

Klurig hand och jag tror varken pass, syn eller all-in är jättefel i längden utan read.