Gå till innehåll

Vad betyder det när fi säger fold?


Yutta

Recommended Posts

Lite då och då efter att man suttit och tänkt över ett beslut ett tag så säger helt plötsligt fi i chaten: "Fold" eller "Call"

 

Om vi ska generalisera, vad betyder det när fi säger call resp. fold?

 

Vill de att man ska syna när de säger call eller va säger ni? Antar att många har råkat ut för denna tell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liknande situation som dyker upp titt som tätt, när fi säger "will you show if I fold?". Hur svarar ni? Beror det på ifall ni bluffar eller inte?

 

Själv så visar jag alltid de händerna om jag bluffar. Alltid trevligt om man får fi på tilt. :D

 

Det här är lite intressant. Jag brukar ibland slänga in ett "I'll show if you fold" om motståndaren tar väldigt lång tid på sig innan ett beslut. Jag har aldrig blivit synad efter en sådan kommentar :)

 

I övrigt så talar jag i princip alltid sanning om jag säger "call" i chatten, även om jag inte alltid har stål. Ibland kan jag dock slänga in ett fold om jag sitter på något bra och jag tror att det kan fungera som provokation men det händer väldigt sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ett par månader sen hade jag en period då jag brukade skriva "BOOOOOO!!!!" när jag hade ställt in och motståndaren funderade. Detta var dock enbart för att roa mig själv.

Så brukar jag också göra speciellt när de har foldat mot ens över bett ett par gånger. Brukar tigga dem till att syna nästa gång :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...