Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerAce Hud!


Henkeman

Recommended Posts

Nyss testat partypoker. Startade upp en ny databas gjort för enbart partypokerspel. Importeringen till PT Funkar. Men PAhud funkar inte för mig.

Jag hade browsat till C:\Program\Partygaming\Partypoker. Borden syns inte ens i listan i PAhud. Markerat rätt databas i PAhud. Valt att visa statsen som ska visas, valt att statsen ska visas efter 10 händer. Inget iklickat på Filters. Vad är fel ?

 

 

EDIT, fick det att funka. Var bgrejjen me cache.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 295
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjoho! Nu har jag använt mina surt förvärvade pengar på acehud! Men har lite frågor gärna snabba svar så man hinner testa det under grinden imorn 8-)

 

För det första jag får en känsla av att jag enbart har gamla stats på spelarna på bordet, hur fixar man ett konstant "flow" med ny fräsch info?

 

Och varför "blinkar" statsen på borden? Är något fel? Dom ligger inte konstant, utan försvinner då och då. Kan man inte få som dom ligger stilla på bordet utan att försvinna då å då?

 

Hmmmm.... nu ändrade jag lite i utseendet, och då försvann min connection till broden i acehud! I need help! har nyaste betan 1.17.5 btw

Edit: Nu gick det en sekund men försvann igen!

Edit2: Skit i varför det inte går ibland så länge, vill mest ha reda på vad som ska va inställt för att få nya stats. Något i PT?

edit3: Verkar gå stabilt nu :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack... men nu har jag letat och sökt i acehud forum, var ligger flicker free!?

....doh, måste jag nu starta progget???....arghhhh...grrrrr

 

options / preferences och i varje undermeny i "Poker Sites"

Flicker Free Drawing (Uses More Resources)

 

cant miss it :)

 

edit:

hjälpen finns under Help / Topics (som i alla program)

eller direkt på websidan:

http://pokeracesoftware.com/hud/tutorial.php

The Flicker Free Drawing option tells PokerAce Hud to draw the stats using a flicker-free method. If you are experiencing a good deal of flickering while you play, this method uses more resources, but the stats will not flicker.

(dom blir nog inte glada på forumet där om du börjar fråga saker som finns i FAQ eller manualen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett nytt problem... när jag kör igång auto import, starta nerladdningen av min HH om på nytt varje gång jag kör en ny session. Alltså den lägger in alla händer igen! Hur ändrar jag detta? tacksam för hjälp

öh? vet inte riktigt vad du menar? den laddar inte ned nåt, den kollar igenom pokerklientens handhistory på din disk, de gör den vid varje start.

Tex för primaklienter ligger händerna i gamehistory.dat i klientens main mapp.

Det är olika för alla nätverk.

I PT kan du tömma pokerklienters databaser på olika vis, tex för prima/ongame: tryck på Reset DB. För andra: bocka i " Move processed files to following......(till nån mapp du tillverkat)

Eller du kan manuellt deleta dom.

Har du 50 dagars händer i tex prima, då kommer PT att kolla igenom dessa 50dagars händer vid varje start av Prima AutoImport om du inte tömmer pokerklientens handhistory med jämna mellanrum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säker på det? känns lite surt att köpa det och sen att man inte lyckas få det att fungera som det ska.

 

http://pokeracesoftware.com/hud/download.php

This is the trial version of PokerAce Hud. You will be limited to having stats display only on one table and the trial will last for 30 days. Please register to unlock the full version.

 

Som med andra program som inte är gratis så är det "trial version" Max 1 bord i 30 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://pokeracesoftware.com/hud/download.php

This is the trial version of PokerAce Hud. You will be limited to having stats display only on one table and the trial will last for 30 days. Please register to unlock the full version.

 

Som med andra program som inte är gratis så är det "trial version" Max 1 bord i 30 dagar.

 

hehe, vad efterbliven man känner sig :)

Tusen tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen att jag inte kunnat hitta svaret, men jag får inte PA HUD att fungera på Party.

 

Om man jmf med exempelvis Pokerstars så står det under preferences att:

 

"Hand History File Directories"

 

Men på Partys står det bara:

 

"Party skin Directories"

 

Då har jag lagt in:

E:\Poker\Party

 

Eftersom det är där Party ligger, men ingenting händer när jag går in på bord osv. Någon som har svaret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem med att få statsen att visas på bordet. Har tittat på hemsidan och gjort allt som det står i deras "wizard tutorial", men det funkar inte. PT importerar händer och PAHud hittar borden och jag kan till och med få upp den där rull-listan med alla stats på alla spelare men de stats som jag har valt att visa direkt på borden i layout manager flimmrar bara. Dom kommer upp lite då och då men försvinner direkt efter nån sekund. Vad är det för fel och hur lösar jag detta?

 

EDIT: Fungerar utan problem på Prima, men flimmret kvarstår på FTP. Har v.1.16.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem med att få statsen att visas på bordet. Har tittat på hemsidan och gjort allt som det står i deras "wizard tutorial", men det funkar inte. PT importerar händer och PAHud hittar borden och jag kan till och med få upp den där rull-listan med alla stats på alla spelare men de stats som jag har valt att visa direkt på borden i layout manager flimmrar bara. Dom kommer upp lite då och då men försvinner direkt efter nån sekund. Vad är det för fel och hur lösar jag detta?

 

EDIT: Fungerar utan problem på Prima, men flimmret kvarstår på FTP. Har v.1.16.

 

Testat "flicker free" under fliken för FTP under preferences? (Tagit ur minnet, kan vara andra benämningar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...