Gå till innehåll

Tips om att göra medan man spelar?


XoteR

Recommended Posts

Hej

 

Har ett stort problem som ofta kommer tillbaka medan jag försöker sitta och grinda vilket är att jag spelar alldeles för mycket starthänder.

Så jag undrar om ni har några tips vad man skulle kunna göra vid sidan av samtidigt?

 

Berätta gärna själva vad ni brukar göra.

 

* Flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan spela upp mot 3 bord men har svråt att få bra read på mina motståndare då, at lira 2 bord går bra reads messigt men blir ändå samma sak, får jag endel skit händer så börjar spela händer som ser "attraktiva" ut så som Q6s, K8s osv

 

Sen får jag väll säga att när jag lyckas sitta och inte spela för många händer så går det bra och jag vinner en del (ofta precis i början av sessionerna) men efter sådär 20-30min börjar detta

 

Anteckningar för hand skulle kanske vara nåt att testa, dock blir det svårt att hålla koll på alla när man behöver dom senare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du spelar för många händer för att du inte har något att göra? Hahahahaha! Det var ganska kul faktiskt! Du har inte funderat på att spela rätt händer är en av grunderna i spelet. Håller med Djens, spela fler bord eller kanske ännu bättre, spela vid de bord jag sitter! ;)

 

Jo, jag har ju det, men blir ofta segt när man inte får bra händer att spela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja se serier. Star Trek rekomenderas, då har du lite att göra ett tag.

 

Om du däremot vill hålla dig lite ajour med det som hände efter 1985 ;) så kan du syssla dig med serier som OZ, South Park, Ed, Seinfeld och liknande.

 

Annars så är jag och min vän som nöter poker i en lägenhet ganska så bra på att tappa marker på golvet medans vi spelar, det låter ganska irriterande och håller en på alerten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukade också kolla på olika serier vilket gick någorlunda bättre, så länge det inte var poker inblandat då ville jag bara spela mera... :)

Men sen släppte det med (kan beror på att jag inte hittade några roliga)

 

Blir väll att ta hem lite skit (QoS självklart lagligt, inget piratsnack här) och försöka grinda vidare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...