Gå till innehåll

När dras VIP?


Plupp

Recommended Posts

Jag beställde en produkt från VIP-shoppen i tisdags tror jag och har fortfarande alla vip points kvar. Så jag undrar om det blivit nåt fel elelr om det bara tar lite tid.

 

Tycker det är lite märkligt att man inte behöver vara inloggad för att kunna handla i vip shoppen. Borde inte det betyda att om någon bara vet mitt användarnamn och vad jag heter kan de beställa en massa skumma saker åt mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VIP-poängen dras tidigast då varorna har skickats till dig.

Vi ligger just nu lite efter med att dra VIP-poängen, men det kommer att korrigeras i helgen.

 

Systemet som vi har nu är en aning primitivt och vi kommer att implementera en mer avancerad shop så fort vi har fått en databashanteringsfunktion som allt baseras på från B2B. De har satt slutdatum för den funktionen 1 november så vi räknar med att ändra shopen efter det.

Då kommer man att tvingas logga in för att kunna handla samt att man lättare kan se alla sina köp, leveransstatus etc.

 

Vi har god koll idag på de som handlar, men vartefter vi växer så måste också säkerheten utökas.

 

Jag hoppas det var ett någorlunda OK svar på dina frågor.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har god koll idag på de som handlar, men vartefter vi växer så måste också säkerheten utökas.
Hur kan ni ha det? Allt som behövs är ju att man vet någons användar- och riktiga namn! Om nån missbrukar systemet och beställer i någon annans namn, vad gör ni då? Personen kan ju bli av med alla VIP-poäng och få en vara hemskickad som han/hon inte beställt. Ska han/hon skicka tillbaka varan?

 

Jag har läst en del av trådarna om HeyPoker och tyckte allt verkade vettigt, särskilt att en representant svarar på alla frågor. Men det här blir man inte imponerad av...

 

Väntar nog med att skaffa ett konto tills ni har bättre säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det rörde sig om rena pengar skulle jag förstå oron, men faktum är att om någon mot all sannolikhet skulle känna till en spelares nickname och riktiga namn, samt genomför en beställning som den spelaren har täckning för på sitt konto och den personen får varan hemskickad så löser vi det åt personen.

Jag tror i ärlighetens namn inte att vi riskerar att hamna i en sån situation, men om vi skulle göra det så ser vi till att problemet blir löst.

Kalla mig gärna naiv, men jag har svårt att se att någon av våra spelare skulle fakebeställa åt en annan person.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...