Gå till innehåll

BOK: "Poker, THe och andra spel" av Arnold

Recommended Posts

• 2 months later...
Postad

Fick den här boken i julklapp. Är det någon som hört något om den??

Har möjlighet att byta den, så om den inte är något att ha så säg till!

Har möjligtvis någon läst den? Gdaily kanske har några rekommendationer att komma med?

Postad

Såg nu att jag svarat i den här tråden :P Antar att jag satt och spelade World of Warcraft när jag svarade första gången. ;)

Jag gissar på att det är boken How to Play Poker : And Other Gambling Card Games. Står en liten kort recension på bokens sida på Amazon, verkar vara ok som introduktion till lite olika pokerspel. 176s, Holdem, Omaha, 5CS, 7CS, 5CD etc. kan inte räcka till mycket mer än en introduktion. Recenscenten tycker det är en mycket bra bok för nybörjare och för 79kr så är det ju ingen summa att hålla på att bråka om. :)

Om inte annat kanske det är en lagom introduktionsbok att låna ut till kompisarna innan man bjuder hem de på lite poker så de blir ordentligt nyfikna och sugna? :) Du har ju redan hittat till PF.nu, så jag gissar att du inte behöver en introduktion? :)

Postad

Okej, tack så mycket. Nej egentligen inte, men känns lite taskigt mot morsan och lämna tillbax allt hon köpt till mig i julklapp, hehe. Hon gav mig även boken "Spela poker som proffsen" av Phil Helmuth, men den måste jag verkligen lämna tillbax känner jag. :P