rickie Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Tjenare. Lyckades bränna ett inköp med AK nyss på NL400. Höjjde från tidig position och vart reraisad från mitt-position, synade. Brädan kom typ bara låga kort och ett ess, hamnade allin mot AA. Hursomhelst, hur spelar ni AK mot en reraise preflop. Känns ju inte alls för dumt att bara kasta in handduken direkt, eftersom man väldigt ofta är mot AA eller KK (iaf på party). Fullringsbord snackar jag om. Citera
Vigge Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 "Iallafall på party".... Hehe. Citera
rickie Postad 10 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2005 "Iallafall på party".... Hehe. Måste ju utgå ifrån min erfarenhet Citera
PeO Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Tjenare. Lyckades bränna ett inköp med AK nyss på NL400. Höjjde från tidig position och vart reraisad från mitt-position, synade. Brädan kom typ bara låga kort och ett ess, hamnade allin mot AA. Hursomhelst, hur spelar ni AK mot en reraise preflop. Känns ju inte alls för dumt att bara kasta in handduken direkt, eftersom man väldigt ofta är mot AA eller KK (iaf på party). Fullringsbord snackar jag om. Om det är en tight snubbe som reraisar är det ju en möjlig fold eller om det är en kraftig reraise. Vet ej vad du hade för read på snubben eller hur mycket han reraisade. Annars är det bara att syna och hoppa träffa A eller K på floppen vilket du gjorde. Du hade oflyt helt enkelt. Citera
rickie Postad 10 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Vi kan utgå ifrån att man inte har några reads och att det är en normal stor reraise. Och vi pratar mid-stakes eller vad man ska kalla NL400. Citera
parre Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Fold eller re-raise allin preflop. Varför? Jo - antingen vinner du en liten pott (om Fi har JJ/QQ/KK typ) för då lär du få dåligt betalt om du leder, men torskar en jättepott när du är totalt krossad. Ställer du in och får syn av AA så är det rätt kört, men har han KK har du iaf 30% och har han QQ/JJ har vi en coinflip. Så om stackarna inte är djupa tycker jag det är fold eller all-in som gäller. Citera
PeO Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Vi kan utgå ifrån att man inte har några reads och att det är en normal stor reraise. Och vi pratar mid-stakes eller vad man ska kalla NL400. Utan read och på den nivån du spelar på skulle jag antagligen folda eventuellt reraisa för att se vart man står. Höjer snubben igen är det en given fold. Citera
Tiggr Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 AA och KK är ju iallafall de minst troliga händerna du möter Citera
rickie Postad 10 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2005 AA och KK är ju iallafall de minst troliga händerna du möter Njaa, beror ju på hur man ser på saken. Om du sitter vid ett bord där spelarna aldrig reraisar med annat än AA/KK så stämmer det ju inte alls, även om man håller ett ess och en kung i handen själv. Citera
Tiggr Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 givetvis inte men vanligast blir man nog reraisad av JJ-QQ eller AK spelar du på ett sånt bord är det väl en ganska lätt fold isådana fall Citera
Baloos Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Kasta skiten. Du vill inte förlora stora potter med AK. Om vi säger såhär, fi reraisar med AA-JJ, AK, AQ. Det finns typ en hand där, AQ, som du vinner en trolig showdown mot. Citera
parre Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Kasta skiten. Du vill inte förlora stora potter med AK. Om vi säger såhär, fi reraisar med AA-JJ, AK, AQ. Det finns typ en hand där, AQ, som du vinner en trolig showdown mot. Han kan ju vinna monsterpotter mot JJ/QQ. Tänk dig följande scenario: Hero raise 3xBB. Fi re-raise 10xBB. Hero call. Pott: 26xBB. Flop: Kxx Hero check, Fi bet 20xBB, Hero re-raise 90xBB. Fi fold. Hero wins major pott! Eller: Flop: Kxx Hero check, Fi bet 20xBB, Hero call. Turn: x Hero check, Fi check. River: x Hero check, Fi check. Hero wins supersized pott! Kommer floppen Kxx kan Hero dessutom bluffa bort Fi om Fi har KK, eftersom Fi kommer sätta Hero på runner-runner färgdrag och folda, eftersom det alltid kommer! Citera
Dionysos Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 lite OT bara.. va fan parre, skulle itne du lägga ner pokern? Citera
gdaily Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Detta får bli morgondagens "hand of the day" (ja jag har 45 minuter på mig och tokbrist på fantasi Citera
Baloos Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 haha, och så tar du parres "facit" gdaily Citera
Smokey_McPot Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Syna oftare i position och reraisa oftare ur position brukar jag göra. Beroende på vilken typ av spelare förstås. Om du reraisar och blir synad så spelar du poker på floppen. Citera
Recommended Posts