svint0 Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 I helgen spelade jag en live-turnering som min kompis anordna. Det var en shorthanded-turnering.Det var 33 spelare med. Vinnaren fick 1500 och 6an 200. Vi var 7 spelare kvar på 2 bord, 4 på mitt bord och 3 på det andra. Vi har en jättetomte på mitt bord, som tidigare i turneringen synat all-in med Dam Högt, hålstegedrag(som träffa) m.m. Blindsen är 1500/3000. Jag har cirka 30000, tomten har cirka 20-25000, killen till vänster om mig ungefär samma som mig och den siste på bordet har väl runt 50000. Jag plockar upp 1010 UTG. Jag ställde in, då jag kände att om jag foldar mig till finalbordet och kommer 5-6a eller 7a skiter jag fullständigt i, då jag kände att det bara var vinst som räknades. En kille synar med AQs, som träffar två damer och jag var ute. Var det ett smart drag? Jag kände att jag var väl den bästa eller näst bästa spelaren utav dom som kvar, så det är möjligt att jag hade kunnat folda mig till finalbordet och dubbla där istället. Då det var två på det andra bordet som totalt hade över 200 000 tillsammans. Vad tycker ni är rätt i denna situationen? EDIT: Tomte var BB och Storstack var SB! Citera
martenmania Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Jag hade gått all-in med: alla par, alla 2 kort 10 eller högre, Axs, några till. Solklar all-in med TT alltså. Citera
elpetro Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Att ställa in var väll ett helt okej move med 10 BB kvar. Otur bara att han träffar damerna Citera
Recommended Posts