Gå till innehåll

NL - SH, raisad pre-flop


Beachjohan

Recommended Posts

Jag bettar väll normalt många händer pre-flop

AK-AJ AA-88 typ.. och så lite andra händer om jag

möter kompetent motstånd eller vill stjäla blinds.

 

Men vad gör man när man blir raisad?

Det beror ju självklart på spelaren som raisar.

Men generellt?

 

AA KK reraisar jag ofta med om jag inte tror

att djupet är lagom för att trappa honom.

 

QQ-88 oftast syn beroende på om jag tror jag kan vinna mycket av honom efter flop vid eventuell träff.

 

AK synar jag oftast med om jag inte tror jag är uppe mot AA eller KK.

 

(Är tankarna ovan korrekta?)

 

Det luriga tycker jag kommer vid AQ AJ...

Min mening är att de är rätt kassa vid per-flop raise.

Är det någon ide att syna med dem alls? finns det någon flopp

som är bra? förutom stege och QQ JJ...?

 

Hur stor roll spelar det om korten är suited?

Det känns som om han bettar floppen kommer det inte spela så

stor roll om jag har fourflush...?

(om jag inte väljer att gå all in som semibluff)?

 

Bara lite tankar och funderingar!

 

Spela bra //Johan

 

* Rubrikpill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här gäller det att känna dina motståndare. När det gäller shorthanded så är det inte alls ovanligt att folk raisar med Ax, så sitter du på AK och vet att dina motståndare brukar raisa med t.ex. AJ eller AT så är det ju en ganska enkel syn. Känner du dock tvivel till detta så kan du mycket väl slänga AK.

 

AQ och AJ är jag väldigt negativ till att spela efter en raise, är dom suited så är det en annan femma, beroende på hur många som synat/kan tänkas syna/hur stor raisen är.

 

Att jämföra QQ och 88 är farligt, blir jag raisad med QQ brukar jag oftast re-raisa, blir jag re-raisad igen så börjar jag ana AA eller KK. 88 brukar jag bara syna en raise vid t.ex. 2 eller 3x bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här gäller det att känna dina motståndare. När det gäller shorthanded så är det inte alls ovanligt att folk raisar med Ax, så sitter du på AK och vet att dina motståndare brukar raisa med t.ex. AJ eller AT så är det ju en ganska enkel syn. Känner du dock tvivel till detta så kan du mycket väl slänga AK.

 

AQ och AJ är jag väldigt negativ till att spela efter en raise, är dom suited så är det en annan femma, beroende på hur många som synat/kan tänkas syna/hur stor raisen är.

Om du har en tomte som spelare Ax och överspelar sin ess när han träffar så är ju AQ och AJ självklara syner/höjningar oberoende av om de är suitade eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen vill man ha typ middle suited connectors (och då är det 5-10 regeln som gäller) eller AK/par syna nomalt inte kompetenta spelares höjningar med AQ, AJ, KQs och liknande. Spelet på internet är allmänt vekt så om nån raisar en så betyder det ofta en kvalitetshand, så då synar jag ofta inte med två höga kort det betyder bara trubbel. Det här gäller ännu mer om jag har en trubbelhand ur position..typ AQo då är det nästan säkert en fold. om dom däremot är suited i position så kanske en syn kan vara korrekt speciellt med djupa stacks.

 

[

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...