Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lirar live med två pers till, nl 1/2. En är en riktig idiot som inte kan spela men har tripplat upp sig genom 3 st runnerrunner stegar. Han räds inte att calla sjuka överbet med skit. Jag och den andre sitter bara och väntar på ett tillfälle att ta idiotens pengar.

Stackdjup:

Jag ca 400

Idiot ca 700

Fi2 ca 600

Fi2 dealer

Jag sb

Idiot bb

Fi2 fold

Jag har 8 :club: 2 :club:

Jag tänker att jag vill se en billig för träffar jag så kan man få bra betalt.

Idioten checkar.

Flop: 2 :heart: 9 :spade: 8 :diamond:

Kanonflop. Jag betar ut 10. Han höjer mig till 30. Nu kan han ha massvis med händer. Men eftersom han checkar så kan han ha 92o 76o kanske T7o eller par i 8:or, ja alltså en herrans massa konstiga händer. Jag höjer tillbaka till 150 och han callar.

Turn: 5 :club:

Vad ska jag göra???

Postad

Synat men, inte gillat det...bara 220kr kvar och 220+380=600kr i potten.

Du vet att 2-2, 8-8, 9-9, 9-2 och 9-8 slår dig redan på flop, och efter 5 an så till kommer 7-6, 5-5, 9-5 och 8-5 ....farligt att beta så mycket trotts att du mycket möjligt har bästa handen.

Sen fins ju händer som 6-9 och 7-9 som har ca 20% att dra ut efter turn, allt för generöst mot en sopa sominte ska ha något med dina pengar att göra ;)

Postad

Hade jag vart dig så hade jag inte höjt ytterliggare 150kr. Om du uppenbarligen är bättre än han så ska du hålla potterna små och spä ut hans tur. Hans bästa chans att slå dig e att gå all-inhela tiden i stort sätt, men nu värkar du göra det åt honom med din 150kr bet. Mot en bättre spelare hade en bet på 10kr sen efter en 30 kronors höjning efter av Idioten så skulle du kunnat slänga i en höjning på 80-100kr eller synat och häjt på trun samma summa. Spä ut din otur och newbsens tur genom att hålla potterna små