Gå till innehåll

Datorkrångel, blir ständigt nedkopplad vid raise!


dr noob

Recommended Posts

Hej

 

Jag har stora tech-problem som jag hoppas att någon har nån idé på en lösning till.

 

Jag spelar SnG's på party, fyra bord simultant. Problemet är att jag gång på gång blir nerkopplad när det är min tur att agera. Eller mer bestämt när jag vill höja. Under en normalturnering kan jag bli nedkopplad 3-4 ggr. Ibland bara på just det bordet, ibland på flera. Detta är otroligt frustrerande då det sker när jag har en ok hand.

 

Jag sitter på bredbandsbolagets uppkoppling som går genom telefonjacket. 10mbs tror jag det är. Resten av internet(browing och webradio) fungerar bra utan avbrott.

 

Jag har mailat partypoker supporten och techen fram och tillbaka utan att få fram en lösning på det hela. Dem hävdar att problemet ligger hos mig eller bredbandsbolaget. Det köper jag då det endast är jag som verkar bli nedkopplad i större utsträckning vid borden.

 

När jag checkar uppkopplingsstatusen genom pokerprogrammet får jag alltid till att den är exellent med en max RTT på 130

 

Bredbandsbolaget har inte haft några driftstörningar dock och det kan ju bekräftas genom att allt annat verkar funka felfritt.

 

Jag har formaterat om hårdisken två gånger. En gång utan att installera antivirusprogram och brandväggar och en gång med hela kittet. Det gjorde ingen som helst skillnad.

 

Om jag kör trådlöst genom en router eller med sladd direkt in i modemet gör heller ingen skillnad.

 

Jag vet inte riktigt hur jag ska få ordning på uppkopplingen. Om det nu är den(?).

 

Jag har en relativt ny dator somjag misstänker kan ligga bakom problemet. En acer aspir 5021. Den har en AMD Turion 64 bitars processor men jag har bara windows XP för 32 bitars installerat på den. Kan det vara ett problem? Jag gissar på att informationen som skickas möjlgtvis kan vara krypterad. Stämmer det? Kan det i så fall vara som så att datorn inte klarar av att kryptera infon som ska skickas och därför inte får kontakt?

 

Får jag inte till någon lösning snart får jag nog skaffa telia dial-up och köpa en ny äldre maskin. Därför vore jag mycket tacksam för alla tankar om vad felet kan vara . Själv kommer jag inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att se hur det skulle kunna vara ett hårdvarufel när felet BARA uppstår när du raisar i party-poker.

 

Eftersom nätverkskortet(kabel) och wlan-kortet är två helt olika kort och du testat båda så är det inte de drivrutinerna som strular.

 

Har du provat från en annan dator?

 

Du har ju en laptop, så det är lätt att testa hemma hos en kompis på hans bredband.

 

Själv har jag en acer aspire 5024. Har bara provat lite cash på party från denna, men det har inte varit några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par frågor:

- Har du testat att spela med någon annan partyklient än PartyPokers? T ex Multipoker?

- Har du några problem när du spelar cashgames?

- Om du bara spelar ett bord, är det samma problem då?

- Har du provat spela utan att ha något annat program igång(typ stänga ner IE, PokerTracker/PokerOffice etc)?

- Har du testat något diagnistikprogram till din dator? Typ SiSoft Sandra eller något annat(kommer inte på så många just nu).

 

//Mjonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns program som ska hålla uppkopplingen vid liv. Det kan nog vara ngt att prova för dig.

 

Man är ju mkt mera passiv om man spelar poker jämfört med att ex surfa runt. BBB kanske helt enkelt kastar ut dig pga att du inte är tillräckligt aktiv när det gäller sändning/mottagning.

 

Annars bör du prova en annan pokerklient och se om samma fel uppkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips

 

När patynätet kommer igång igen ska jag först prova med en annan burk jag lånat. Funkar inte det blir det till att prova med att byta modem som devalanteriel förespråkar. Ska även kolla upp siSoft Sandra och liknande (?!).

 

Jodå, jag har provat att spela utan några som helst andra program öppna. Hjälper dock inte. Cashgame har jag faktiskt inte spelat något. Får hoppa in på något micolimitbord och prova.

 

Problemet är det samma på både party och eurobet.

 

Om problemet förekommer vid spel på bara ett bord är jag inte helt säker på. Jag har spelat ett enda bord någon gång men hur det gick då kommer jag inte ihåg. Ska prova igen.

 

Sen ljuger jag lite om jag påstår att det BARA händer när jag raisar. Jag kommer nämligen ihåg en situation då jag klarat mig ända fram till river med nötkåken, blir reraisad all-in och ska bara till att syna då det bröt. Men det är det enda undantaget jag kan komma på(inte lätt att glömma :)). Annars är det bara vid bet eller raise. (Rätt ska vara rätt :))

 

Återkommer med resultat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns program som ska hålla uppkopplingen vid liv. Det kan nog vara ngt att prova för dig.

 

Man är ju mkt mera passiv om man spelar poker jämfört med att ex surfa runt. BBB kanske helt enkelt kastar ut dig pga att du inte är tillräckligt aktiv när det gäller sändning/mottagning.

 

Annars bör du prova en annan pokerklient och se om samma fel uppkommer.

 

Inte en chans att man är mer passiv när man spelar poker än när man surfar.

Det är ju hela tiden information som byts mellan klienten och servern. När du surfar har du ju bara en connection medans sidan laddar sen när du läser innehållet så händer ingenting förren du klickar på en ny länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en chans att man är mer passiv när man spelar poker än när man surfar.

Det är ju hela tiden information som byts mellan klienten och servern. När du surfar har du ju bara en connection medans sidan laddar sen när du läser innehållet så händer ingenting förren du klickar på en ny länk.

 

Vi hade problem med det när vi hade ADSL och Telia. Att när vi inte använda IE tillräckligt mkt så blev vi utkickade.

Fast det är ju två år sedan vi hade ADSL :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har precis samma problem fast jag blir time outad till pokern lite när som helst inte bara vid bet/raise..

 

kör ofta 4 bord på party och det kan hända att bara 1 bord blir time outad.. den bara står och tuggar och så blir jag sit out..

 

internetradion funkar hela tiden så jag blir inte nerkopplad från nätet.. just pokern

 

har stängt av alla brandväggar, antivirus etc..

 

 

har bredbandsbolaget via telejacket.. 1 / 24 MB/s

 

 

nån lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grattis!

 

jag har fortfarande problem!

 

fast det är bara på kvällen.. efter 16 tiden så börjar det.. på morognen funkar det fint.. ingen timeout..

 

jag tror inte det beror på pokersiten? eller? spelar mest på multi nu.. och de har ofta mer users på morgonen (tidigt 6,7) och då funkar det bra för mig.. men på kvällen ballar mitt ur.. nu hade jag precis tre timeouts.. alltså jag blir sit out på ett bord åt gången.. de tre andra kan jag fortsätta spela..

 

min teori är att nätet blir överbelastat för många surfar på kvällen? vad tror ni? lösning?

 

ringde bredbandsbolaget idag och de sänkte min "felkorrigering" men beviserligen hjälpte inte detta..

 

 

förslag välkomnas?

 

kan det bero på mellanpropp/kabel/modem ? använder den långa kabeln från mellanpropp till modem

 

surt detta för nerladdning/radio etc funkar bra hela tiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det gick från att vara katastrofalt dåligt till utan anmärkning i mitt fall så drar jag slutatsen att det INTE var modemet eller sladdarna eller telefonjacket eller datorn i sig det var fel på. Tyder mer som du säger att det var nätet som strulade.

 

Har ingen aning om varför det går fint nu, bara började funka perfekt nu i veckan. :)

 

Rid ut det eller häng på supporten är mitt råd(rekommenderar det senare).

 

GL

 

/Noob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...