Trolldeg Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Vackert! Men själv ser jag fram emot CIV4 mer. Bara en turn till... 3h senare: Bara en turn till. Citera
Hickmott Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Vackert! Men själv ser jag fram emot CIV4 mer. Bara en turn till... 3h senare: Bara en turn till. Mm...Det verkar bli en riktig höjdare. http://www.civfanatics.com //Hickmott Citera
mbman Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Fan Civ4 vågar man ju inte skaffa, då vet man hur det blir. Enda gången man har tid att spela civ är ju när man antingen är arbetslös eller har lååång semester, det tar ju sån j-vla tid och är omöjligt att lägga ifrån sig då man börjat med! Citera
Nidson Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Jag är allvarligt orolig för att jobb, sömn, poker, socialt liv kommer att fara åt fanders när detta spel kommer. Citera
mbman Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Jag har blivit lite knäpp av poker, har svårt att spela tv-spel (så länge det inte är mot nån kompis) när jag kan spela ett spel som jag dessutom gör pengar på...lite "arbetsskada".. Citera
heltok Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 heh, jo. EV- helt klart.... första civ spelade jag sönder. mitt rekord blev 300% när på det svåraste med 7spelare lyckades varva 200år före kristus!!! taktiken var enkel, jag var mongoliet på earth, fick 2 settlers, en flyttar sig åt 1(numpad) och in i en village och får cavalry som sedan tar över babylon, egypten,grekland,tyskland,rom+diverse länder som återuppstår helt själv medan resten fort som fan arrar sail med chariots över till amerika och döda dem. civ3 lyckades jag dock aldrig spöa på det svåraste. någon av er som lyckades med det? Citera
Björnerik Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Jag lyckades. Forcerade allting på att bygga the great library (hårda förhandlingar för att få tillgång till rätt teknologi och sen tokfokusering på en stad att bygga den). Genom den kom jag ikapp i tech racet som man oundvikligen ligger efter i (fick säkert 25 teknologier på en gång när biblioteket var byggt). Sedan rullade det på. Man är mest underlägsen i början tycker jag. Datorn fuskat nåt otroligt i början. Eller så är det i början som det märks mest... Citera
Plox Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Kommer ihåg när jag bodde hemma, brorsan ville alltid spela Civilization och jag ville alltid spela Championship Manager. Slutade alltid med att någon fick ont någonstans, för det mesta vad det jag som fick mest ont. Kanske lite OT men WTF. Citera
Milo Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Kommer ihåg när jag bodde hemma, brorsan ville alltid spela Civilization och jag ville alltid spela Championship Manager. Slutade alltid med att någon fick ont någonstans, för det mesta vad det jag som fick mest ont. Kanske lite OT men WTF. Haha, LITE?! Citera
Fido Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Snart dimper det ner i brevlådan... ska bli skoj! Citera
Loveless Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Kommer ihåg när jag bodde hemma, brorsan ville alltid spela Civilization och jag ville alltid spela Championship Manager. Slutade alltid med att någon fick ont någonstans, för det mesta vad det jag som fick mest ont. Kanske lite OT men WTF. På tal om Champ Man. FM2006 vart installerat till helgen vilket troligen gör att bankrullen på party kommer vara oförändrad för ett tag framöver. Redan lyckats guida Eskilstuna till division 1. WOOOT! Citera
Fido Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Typiskt... försenat såklart. Skulle skickas 27e, nu står det 4/11. När man för en gångs skull gör något lagligt! Citera
Staahla Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Är det några större skillnader mellan Civ 4 och Civ 3? Har förresten nyligen dragit igång en AlbinoLeffe i serie B i FM2006. Mmmm! Citera
Hickmott Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Är det några större skillnader mellan Civ 4 och Civ 3? Har förresten nyligen dragit igång en AlbinoLeffe i serie B i FM2006. Mmmm! Ehh....ja. Massor. Kolla http://www.civfanatics.com //Hickmott Citera
Staahla Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Jag tycker det mest verkar vara massa detaljer de förändrat som "The Incas build "Quechuas" instead of warriors" och "Building Stonehenge Great Wonder will Center the Mini-Map". Verkar mer som en patchad version av trean men jag kanske kollade på fel sida. Edit: Såg sen att de visst gjort en del större förändringar... Citera
blukah Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 över en vecka innan det kommer till europa.. hur ska jag stå ut.. Citera
heltok Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 jag suger på civ4. har spelat några gånger nu och torskar jämt. har svårt att erövra städer. känns som att motståndarens defense spöar min offense rätt kraftigt varje gång. några tips? Citera
Nidson Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 jag suger på civ4. har spelat några gånger nu och torskar jämt. har svårt att erövra städer. känns som att motståndarens defense spöar min offense rätt kraftigt varje gång. några tips? Vilken svårighetsgrad spelar du på? Har själv inte hunnit spela så mycket så jag har nog inga bra tips tyvärr. Kanske se till att promota dina enheter innan och välja rätt uppgradering? Citera
heltok Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 jag suger på civ4. har spelat några gånger nu och torskar jämt. har svårt att erövra städer. känns som att motståndarens defense spöar min offense rätt kraftigt varje gång. några tips? Vilken svårighetsgrad spelar du på? Har själv inte hunnit spela så mycket så jag har nog inga bra tips tyvärr. Kanske se till att promota dina enheter innan och välja rätt uppgradering? jag har för mig att jag valde auto-promote bland options, så jag har inte brytt mig om detta. kanske därför det går så dåligt :-/ Citera
Trolldeg Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Postad 1 November , 2005 Någon som har lust att ge oss en mini-recension av spelet? Jag vet inte om jag vågar införskaffa mig det eller inte med tanke på att mitt liv ett år framöver kan bli helt förstört om spelet är för bra. Citera
heltok Postad 1 November , 2005 Rapport Postad 1 November , 2005 okej: en minirecension: +snyggt, bra musik och allmänt innehållrikt. -värdelöst stöd för 2skärmar, lite småslött att ladda och mycket omstarter. +-: hysfat bra gameplay. jag har inte förstått hur man spelar än riktigt med religion, befordringar ekonomisk styrning. så spelet växer nog ju mer man spelar. värt att köpa? gillar man civ3 så lär man gilla civ4. bäst är väl att spela lite hos en god vän alternativt vara olaglig en stund medan man provar. Citera
zagwer Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Riktigt bra spel, fast det är lite långsamt om man har dålig hårdvara. Laggar ofta mycket mellan turnsen (för mig), och hårddisken blir lätt en flaskhals då många filmer/bilder laddas från den under spelet. Jag har enbart spelat Civ2 innan, och jag fastnade för Civ4 direkt. En fin funktion som finns numera är alarmklocka Vet inte om det fanns i trean, men det kan verkligen vara välbehövligt ibland. Citera
heltok Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 En fin funktion som finns numera är alarmklocka Vet inte om det fanns i trean, men det kan verkligen vara välbehövligt ibland. såååå sant. tiden går fort när man ska få sitt land på fötter. samma sak med simcity4. EV- så det skriker om det... Citera
blukah Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 civ4 är mer beroendeframkallande än pokern... fast jag har haft lite problem med grafiken.. finns helt klart lite buggar att rätta till. Citera
Recommended Posts