alve Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Sitter och tar ett skott på nästa nivå samtidigt som jag clearar en reloadbonus på party. Ingen speciell read på fi. Spelar 4 bord så hinner inte få speciella reads på alla . Texas Hold'em Game Table (NL) Table 37362 (Real Money) -- Seat 6 is the button Total number of players : 9 Seat 1: PecanGrowerM ( $105.55) Seat 2: Indianlil ( $108.90) Seat 3: alvzor123 ( $48.50) Seat 4: BenTheBully ( $50) Seat 5: bigdsquare ( $47.50) Seat 6: Noppaz_80 ( $116.85) Seat 7: grr0uch0 ( $48.85) Seat 9: ppPape ( $50.85) Seat 10: dextertee ( $72.35) grr0uch0 posts small blind (0.25) ppPape posts big blind (0.50) ** Dealing down cards ** Dealt to alvzor123 [ 6 , 7 ] dextertee folds. PecanGrowerM folds. Indianlil folds. alvzor123 calls (0.50) Spelbar hand i MP, vill få en billig flop. BenTheBully folds. bigdsquare raises (2) to 2 Noppaz_80 folds. grr0uch0 folds. ppPape calls (1.50) alvzor123 calls (1.50) Helt okej att potten blev höjd, gillar sc's i höjda potter. ** Dealing Flop ** : [ J , 6 , 7 ] Pot: ~$6.25 ppPape checks. alvzor123 checks. Checkar till raisearen som förmodligen kommer betta. bigdsquare bets (3) Väntat, kan ju betyda lite vad som helst. ppPape calls (3) Call, stegdrag? Slowplay? alvzor123 raises (10) to 10 Tycker det är dags att ta betalt, raisear väl halvpot här. Kanske lite liten raise, ser jag i efterhand. Kanske den ny nivån som gör att jag bettar lite. Vad tycker ni rätt att check-raisea här? Ska jag raisea mer? bigdsquare folds. ppPape raises (14) to 17 Syn min re-raise. Känns ju verkligen som han slowplayat nåt här. Jag borde ligga efter allt han slowplayat. Han kan väl inte betta ett drag så svagt? Så vad gör jag nu, bara folda eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjorich Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Det enda realitiska som slår dig här är JJ, eller en klart mer mer orealistisk 66 eller 77. Långt många fler händer kommer att slå tillbaka (t.ex. överpar, även AJ och kanske KJ på din nivå). Din hand skulle jag trycka tillbaka med, utan tvekan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Egentligen är svaret ja .... men det känns väldigt vekt, jag skulle nog trycka in... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Det enda realitiska som slår dig här är JJ, eller en klart mer mer orealistisk 66 eller 77. Långt många fler händer kommer att slå tillbaka (t.ex. överpar, även AJ och kanske KJ på din nivå). Din hand skulle jag trycka tillbaka med, utan tvekan.Tycker AJ och KJ verkligen inte känns aktuella, check-call-min-re-raise tycker jag betyder mycket mer styrkan än TP. Kan du utveckla varför 66 och 77 känns orealistiska? Överpar borde han spelat hårdare pre-flop och post-flop, tycker jag.Egentligen är svaret ja .... men det känns väldigt vekt, jag skulle nog trycka in...Nu är det så att jag vill minimera min förlust om jag ligger efter. Jag tycker inte det är vekt att lägga den sämre handen. Så förstår inte varför du vill trycka om du tror att jag ligger efter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjorich Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 EDIT: Se inlägget under. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjorich Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Underskatta inte Mad-Average-Joes spel. Det är absolut ingen omöjlighet för han att spela överpar på det sättet, på NL50. 66 och 77 är helt enkelt sannolikhetsmässigt osannolika, eftersom det innebär att alla sexor alternativt sjuor är i spel. Jag säger absolut inte att det är otänkbart att du är slagen, men en sådan bräda gör att det endast är väldigt få händer som slår dig. Jag håller med om att hans spel är lurigt, men det är svårt att komma ifrån handen i det läget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Underskatta inte Mad-Average-Joes spel. Det är absolut ingen omöjlighet för han att spela överpar på det sättet, på NL50. 66 och 77 är helt enkelt sannolikhetsmässigt osannolika, eftersom det innebär att alla sexor alternativt sjuor är i spel. Jag säger absolut inte att det är otänkbart att du är slagen, men en sådan bräda gör att det endast är väldigt få händer som slår dig. Jag håller med om att hans spel är lurigt, men det är svårt att komma ifrån handen i det läget. Intressant, tycker iaf hans spel tyder på mycket styrka. Någon annan som har nåt att säga om handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fido Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Intressant, tycker iaf hans spel tyder på mycket styrka. Någon annan som har nåt att säga om handen? Håller med dig helt klart. Styrka tyder det på... men som sagt, enda realistiska handen han slår dig med och kan göra sådär med är JJ. Frågan är ju hur han spelar... beroende på spelare så kan han mycket väl sitta på händer som AJ, KJ, AA, KK, QQ. Jag tror hårt på att han sitter med AA. Han försöker maskera sin hand och bara synar, floppen kommer ofarlig och han trycker på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 in med degen. om inte, varför spelar du handen om du vill slänga när du träffar håty? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 7 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Intressant, tycker iaf hans spel tyder på mycket styrka. Någon annan som har nåt att säga om handen? Håller med dig helt klart. Styrka tyder det på... men som sagt, enda realistiska handen han slår dig med och kan göra sådär med är JJ. Frågan är ju hur han spelar... beroende på spelare så kan han mycket väl sitta på händer som AJ, KJ, AA, KK, QQ. Jag tror hårt på att han sitter med AA. Han försöker maskera sin hand och bara synar, floppen kommer ofarlig och han trycker på. Ifall han har överpar eller TP tycker jag han spelar väldigt konstigt, men det är ju självklart möjligt. Ha börjar ju iofs med att check-syna flop och det tycker ite jag är att trycka på, me när jag sen höjer igen då visar han styrka. Spelet tycker jag symboliserar set. Men självklart kan han ju tro på sin AA så mycket att han även vågar slowplaya flop.in med degen. om inte, varför spelar du handen om du vill slänga när du träffar håty? Självklart spelar jag denna hand för att få in alla pengar om jag träffar hårt. Men framför allt så hoppas jag ju att pre-flop raisearen sitter på en hand som QQ, KK eller AA. När nu han viker och killen som har visat svaghet helt plötsligt visar styrka tycker jag det tyder på att jag ligger efter. Om pre-flop raisearen hade gjort samma sak och den andra killen hade vikt hade jag självklart synat/höjt tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Jag hade satt honom på över par eller top par. Troligen över par så jag hade slagit om och gått all in Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Han skulle nog spela likadant med AA/KK/QQ men inte JJ. Med JJ borde han rimligtvis bara slicka sig runt munnen och syna din reraise, för att sedan låta dig betta rakt in i honom på turn och ställa in degen där. Med överpar är han däremot rädd för färg/stegdraget och tar betalt med vad han tror är den bästa handen. Många duktiga spelare gör en sån reraise med färgdraget för att sätta press på orginalraisaren plus få bra betalt när färgen väl kommer, han kan tro att du gör ett sånt move. Jag tror på överpar, damer eller kungar. In med såsen !!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Man får ju inte glömma att J7s eller J6s också är troliga händer... dem är ju S0ITED!"?=!#!(/. Känns av egen erfarenhet som att de bara synar din raise på floppen med händer som AJ/QJ/KJ... dem trycker oftast inte efter en sån raise som din med det, men dem synar säkert glatt ett tryck från dig. JJ, 66 eller 77 hade antagligen tryckt in degen direkt, eftersom den här nivån ofta tänker "Han raisar, då är han jättestark. Jag går all-in, för eftersom han raisade kommer han att calla." (om de ens tänker så logiskt, jag vet inte.) Jag hade nog mer trott på att du är slagen av ett högre tvåpar. Det är enligt dem en hand som är bra nog att raisa lite med, syna allt med men inte ställa in med. ps: alla "tankepåståenden" är självklart från "deras" synvinkel om hur det ska spelas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Watoz Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Jag tror också du är slagen. Men man vet aldrig för de finns verklien väldigt många tomtar på den nivån som tror att AA-QQ är olslagbara oavsett vad. Men jag tror nog du är slagen i alla fall. Jag hade lagt handen. Vad var resultatet då =)? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smitaren Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 TÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖST Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Publiken Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 TÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖST Du är en skam för pokervärlden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Skärp tonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Publiken Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Skärp tonen. Var det verkligen SÅ farligt, Hjort? Var det verkligen det?... Säker i sadeln, smeker på dadeln. Skål! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 7 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 alvzor123 folds. ** Summary ** Main Pot: $34.80 | Rake: $1.45 Board: [ Jd 6c 7h ] PecanGrowerM balance $105.55, didn't bet (folded) Indianlil balance $108.90, didn't bet (folded) alvzor123 balance $36.50, lost $12 (folded) BenTheBully balance $50, didn't bet (folded) bigdsquare balance $42.50, lost $5 (folded) Noppaz_80 balance $116.85, didn't bet (folded) grr0uch0 balance $48.60, lost $0.25 (folded) Mollys_Dad balance $50, sits out ppPape balance $66.65, bet $19, collected $34.80, net +$15.80 dextertee balance $72.35, didn't bet (folded) Tycker verkligen att det är intressant att så många tror på överpar eller toppar. Jag tycker däremot att han verkligen inte spelar som han har det. Helt enkelt för mycket slowplay för det. När jag gjorde folden så tyckte jag verkligen att det inte fanns någon hand som han kunde ha detta läge som jag slog. Känns fortfarande inte som att ni som tror på överpar/toppar har övertygat mig. Tycker hans spel tyder på väldig styrka. En annan grej som har lite att göra med resultat är: Jag skrev "Set?" Han svarade "AJ" Då skrev jag "Don't think so" Fick då som svarar av honom "Wuzzy" Detta kan man ju tolka hur man vill . Vill tacka alla som skrivit inlägg, trevligt att få en liten diskussion över en av mina HHs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts