Gå till innehåll

NLT - AKs spelade jag den rätt?

cG_

Recommended Posts

0.5/1 $ NL 10 handed

sitter med 160$

jag sitter i BB med AhKh

MP+2 (74$) limpar

MP+3 (42$) limpar

alla andra lägger sig fram till mig jag gör det till 5 dollar

båda synar

FLOPP: 5c7hKd

potten ligger då på 18 dollar så jag betar ut 15 dollar

MP+2 synar

MP+3 lägger sig

TURN: Th

Jag betar ut 20 dollar, MP+3 reraisar mig till 40 dollar, jag synar efter en stunds funderande

RIVER:As

Han betar ut sina sista 25 dollar, jag känner mig rätt tvingad att syna :/

känner att jag inte riktigt spelade denna handen prefekt :S kritisera mig till döden :) jag vill gärna höra infallsvinklar

* RP, gissar på NLT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du plockar upp nötfärdraget på fjärde så är det väl egentligen bara riversynen som kan ifrågasättas. Men du får ju finfina pottodds så den var helt okej.

Ett bättre spel hade iof förmodligen varit att stoppa in allt på turn, eftersom du ändå kommer syna rivern vad som än kommer och fi kanske (om än osannolikt) är på drag.

Länk till kommentar

Ställ in på turn mot reraisen, antingen leder du eller så har du rätt bra med outs. Skriv en note på honom efter handen om han synar dig. Ditt turnbet är så litet att det bjuder in en reraise. Potten är runt $45 och du bettar mindre än halvpott.

Tycker även att du kan raisa mer preflop eftersom de kommer ha position på dig om de ser en flopp, vilket sätter dig i ett dåligt läge om du inte träffar. 6-7 dollar låter rätt, det ger dem också rätt taskiga odds att floppa set mod dig.

BTW: Om du synar hans reraise och du får färgen är det inte säkert att han kommer betala av dig med ett set. Kommer river blankt kommer degen ändå åka in om han har ett set. Ställer du in på turn har du även läget att hamna i den angenäma sitsen att freerolla mot en annan AK.

Länk till kommentar

Ställ in på turn mot reraisen, antingen leder du eller så har du rätt bra med outs.

Problemet är ju att han då ofta får fold om han leder, han vill ju ha action från sämre par och drag. Om motståndaren har färgdrag och lägger sig här är det ju katastrof, likaså med KQ. Tycker definitivt att man ska ta value här.

Länk till kommentar

Jag hade nog spelat handen lika som dig. Detta tycker jag är en av dom svåraste positionerna man kan hamna i. Det enda man kan göra för att komma undan ett set här är ju att checka på turn. Och det vill man inte göra för att låta fi få ett gratiskort på rivern, eller chansen att bluffa. Men oftast när man får en miniraise emot sig på turn så ligger man nog efter. Det är min erfarenhet. En miniraise i hans läge visar ju mest att han vill få in hela stacken mot dig.

/balobas

Länk till kommentar

Ställ in på turn mot reraisen, antingen leder du eller så har du rätt bra med outs.

Problemet är ju att han då ofta får fold om han leder, han vill ju ha action från sämre par och drag. Om motståndaren har färgdrag och lägger sig här är det ju katastrof, likaså med KQ. Tycker definitivt att man ska ta value här.

Fi har $74 när handen börjar, med de $14 fi har kvar efter minireraisen på turn så kommer degen åka in på ett eller annat sätt om man inte foldar sin AK, så jag ser inte riktigt poängen i att inte ställa in honom. Han måste egentligen syna vad han än har om man ställer in honom. På den här nivån finns det ju dessutom folk som kan tänka sig att folda för $14 till på rivern om färgen träffar. Inte lönt risken att han foldar för sina sista dollar helt enkelt.

Länk till kommentar

RIVER:As

Han betar ut sina sista 25 dollar, jag känner mig rätt tvingad att syna :/

Han kan väll inte ha 25 dollar kvar där om han börja med 74 ? 5+15+40+25=95.. 14 kvar måste han väll ha ?

OT: Skulle också trycka turn i och med att han 4/5 delar av stacken investerad i potten. Pengarna kommer åka in i vilket fall som helst. Kan ju inte vara helt omöjligt (om det är en ultratomte) att han semibluffar drag med miniraise (jo det finns sånna också). Då är det lika bra å trycka turn istället för du får garanterat syn.

Länk till kommentar

eftersom det inte ens är ett minreraise till så är pushen given. FE här är 0.

Länk till kommentar