Gå till innehåll

NLT - SnG, KK i början på en sit and go


brokewindow

Recommended Posts

Spelade en sit'n'go hemma hos en kompis för ett par dagar sen. Vi var 6 pers. Jag har read på alla, det sitter en som är väldigt lös direkt till vänster om mig, och resten är hyfsat tajta. Det är andra handen, och alla har i princip lika marker, förutom ett par snodda blinds. Jag sitter på BB och får KK. Killen till vänster om mig kör ett 3xBB raise, och killen därefter höjer ytterliggare 3xBB. Alla foldar fram till mig, jag trycker in degen. Gör jag rätt?

 

MVH/ R

 

(Nybörjare och ny här på forumet)

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att all in är ett för kraftigt överbet. Finns ganska få händer som synar dig där om du har en tight image, varav en av de förstås är AA. Hade nog höjt till ca 18bb för att få mer value om man leder (vilket man troligen gör), samtidigt som man har en liten chans att lägga sig om de andra två blixtsnabbt trycker in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att all in är ett för kraftigt överbet. Finns ganska få händer som synar dig där om du har en tight image, varav en av de förstås är AA. Hade nog höjt till ca 18bb för att få mer value om man leder (vilket man troligen gör), samtidigt som man har en liten chans att lägga sig om de andra två blixtsnabbt trycker in.

 

Man kan inte lägga sig om de andra blixt all inar ändå, antar att det handlar om lowlimit SnGs, (vilket jag själv spelar) och jag har sett ton med blixtallins med KTo, KJo, JTs, allt möjligt ställer de in med!

 

BARA ATT DEGA!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...