Gå till innehåll

NLT - Trn, AK mot re-raisare med mindre stackar


jna

Recommended Posts

Den här handen kanske inte uppfyller alla PHH-krav. Jag tar upp handen för att det är en rätt vanlig situation i en turnering, d v s att plocka upp AK och ha större stack än aktuella motspelare som verkar ha plockat upp bra händer. Anta för enkelhetens skull att vi saknar read på motståndarna. Turneringen är en satellit till söndagens $200+15 på Stars. Jag ligger kring 20:e, 20 spelare kvalar in. C:a 100 spelare är kvar i turneringen.

 

PokerStars Game #2733306682: Tournament #13241068, Hold'em No Limit - Level

IX (300/600) - 2005/10/05 - 16:19:33 (ET)

Table '13241068 24' Seat #7 is the button

 

Seat 1: DREAMLUCKY (17396 in chips)

Seat 2: BOBHJK (13625 in chips)

Seat 3: HERO (25785 in chips)

Seat 4: lazystudent (4280 in chips)

Seat 5: dalton113 (17695 in chips)

Seat 6: Edskychief (37269 in chips)

Seat 7: BigThicky (18770 in chips)

Seat 8: $Danomack$ (9635 in chips)

Seat 9: Foxwoody (10290 in chips)

 

DREAMLUCKY: posts the ante 50

BOBHJK: posts the ante 50

HERO: posts the ante 50

lazystudent: posts the ante 50

dalton113: posts the ante 50

Edskychief: posts the ante 50

BigThicky: posts the ante 50

$Danomack$: posts the ante 50

Foxwoody: posts the ante 50

$Danomack$: posts small blind 300

Foxwoody: posts big blind 600

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Ac Kh]

DREAMLUCKY: folds

BOBHJK: folds

HERO: raises 1800 to 2400

lazystudent: folds

dalton113: raises 2400 to 4800

Edskychief: folds

BigThicky: folds

$Danomack$: calls 4500

Foxwoody: folds

HERO: ?

 

Vad skulle ni ha gjort? Jag tyckte detta kändes som ett gränsfall. Om motståndarna haft lite mindre stackar känns det som en gjuten all in. Om motståndarna haft större stackar känns det som en syn. Svårt, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna 2400 och kolla floppen. Svårt kanske med Dalton som har position på dig och $Danomack$ som redan investerat halva stacken (känns som han kommer gå AI direkt på floppen då han är först att snacka). Men bestäm dig där. Träffar du är det väl bara att gå all in och annars får du kanske överväga att lägga.

Extra svårt utan read

Känns som du är uppe emot iaf ett högt pp men Dalton kan lika gärna sitta på AK- AQs för att göra den miniraisen pf.

Vad $Danomack$ har för hand är lite mer lurigt att lista ut. Att bara kallsyna efter först en raise och sen en reraise med halva sin stack måste väl tyda på en ganska stark hand. Men med AA eller KK hade han nog gått all in pf. Möjliga händer är väl QQ eller JJ för honom. Men även dom borde han gått all in med där som shortstack. Ähh han är nog en tomte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig fel att knöla in degen med AK. Särskilt inte när du saknar position och riskerar att släppa in en annan spelare billigt i potten genom att bara syna.

 

Jag brukar oftast spela aggressivt i sådana situationer och gjorde det även denna gång. Bara man slipper AA och KK är ju AK en kanonhand med tre spelare i potten. Två saker gjorde mig dock mera tveksam denna gång:

1. Att det var en satellit och jag därför inte tjänade på att vinna turneringen.

2. Minraisen som dalton113 gör ofta görs av spelare som söker en all in. Med AK-AQ minraisar han väl inte? Inte med låga/mellan PP heller väl? I o f s har man ju sett det mesta i denna typ av turneringar.

 

Nåväl jag tryckte in degen och båda synade. dalton113 visade upp KK och $Danomack$ hade AQs. Kungarna stod och jag åkte ner till halva average stack. Fyra händer senare hade jag chans att trippla med QQ. Tyvärr visade motståndarna upp AA och TT. Ingen av oss träffade och jag var ute.

 

För att hamna helt OT kan jag nämna att i dessa $3-rebuy satelliter är det ganska lätt att gå långt om man bara kör ett tight spel. Väldigt slaskande hos motståndarna (speciellt under rebuyperioden men även senare) gör att man har goda chanser att få säkra dubblingar då och då och därmed ha en god chans att spela söndagsturneringen för en billig penning. Gick inte denna gång dock som ni förstått ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Att det var en satellit och jag därför inte tjänade på att vinna turnerigen.

I så fall så är det ju en faktor som talar för att folda snarare än att syna. Har lite svårt att se det som ett bra spel annat än för att det är så billigt och om monsterfaktorn är hög hos motståndaren kan det lätt vara en falsk billighet.

 

I teorin så ska ju satellitstrukturen också ge dig hyffsat med extra foldequity, men muppar vet man ju aldrig vart man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...