parre Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 5/5 Dealer's på Sviten. Jag hade innan handen började lite mer än laxen, Fi täcker mig. Tror det var höjt pre. Flop: Fi betar pott på: Q9J-bordet. En syn bakom, jag synar med 99 och backdoorspader. Turn: Q9J8, två spader. Fi betar pott (1000), snubben bakom foldar. Jag har 900 kvar. Är helt övertygad om att Fi har nötterna i detta läge. Jag behöver syna 900 i en pott som då blir 2800. Jag har färgdrag + set. Jag synade rätt omgående för att det kändes rätt och att det skulle komma. När jag köpte ut på rivern tänkte jag att det var dåligt spel men skitsamma, jag vann, fast i efterhand känns turnspelet ändå helt okej. Jag vinner runt 1:2 och får runt 1:2 i odds - marginellt men korrekt? Citera
iller Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Jag vinner runt 1:2 och får runt 1:2 i odds - marginellt men korrekt? Om du är säker på att han inte översettar dig ja... Samt att han kan ha stegen och blocka några av dina kåk-outs. Men synen är knappast jättefel. Tilt-faktorn om du köper ut kan ju vägas in också... Jag tar nästan alltid Even-money situationer i LIVE-spel pga denna plus att man kan få en lite vildare image (vilket dock är tveksamt om du behöver skapa dig i och för sig ). Citera
parre Postad 5 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Jag vinner runt 1:2 och får runt 1:2 i odds - marginellt men korrekt? Om du är säker på att han inte översettar dig ja... Samt att han kan ha stegen och blocka några av dina kåk-outs. Men synen är knappast jättefel. Tilt-faktorn om du köper ut kan ju vägas in också... Jag tar nästan alltid Even-money situationer i LIVE-spel pga denna plus att man kan få en lite vildare image (vilket dock är tveksamt om du behöver skapa dig i och för sig ). Det är ju svårt att vara säker på att jag inte är översettad, då allt jag har att gå på är att spelaren betat pott på två gator och mest troligt har nötterna. Jag tror inte han spelar en naken QQ, och definitivt inte en naken JJ, på samma sätt - även om QQ med ruterfärgdrag kanske inte är omöjligt (låg flushdraw i ruter på floppen). När handen utspelade sig så var min read dock till 95% nötstege, till 4% annat, till mindre än 1% någon sjuk tomtebluff. Jag var alltså näst intill övertygad på att han hade stegen. Det är ju inte helt uteslutet att han har stege OCH toppset eller mitttenset, men så ond ska världen inte behöva vara dessutom kan ju flushen komma. Vildare image behöver jag inte, jag är så nöjd med den image jag har så. Däremot kan ett utköp i en stor pott som du säger påverka motståndaren till att spela suboptimalt, vilket jag inte har nått emot. Citera
Recommended Posts