Gå till innehåll

NLT - Trn, storstack i tidigt skede?


ades_va

Recommended Posts

Precis som titeln lyder, hur ska man spela i en storturnering som storstack medans blindsen fortfarande är små? Limpa in ofta? Försöka sno blinds ofta? Spela mer aggressivt? Spela mer passivt och inbjudande?

 

Tycker det är bäst att tajta till sig, I stort sett bara spela riktigt bra kort när ingen höjt innan dig så du är först ut med raisen. Då brukar det vara enkelt att följa med i utvecklingen och behålla försprånget. Sen spela allt lösare i takt med blindsen ökar. Det är när blindsen börjar komma uppåt 500/1000

som det gäller att ha en rejäl stapel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var i denna situation i helgen. Jag slog ut 3 pers första halvtimmen och fick ett stort övertag i marker i en rebuy-turnering med 9 personer. Detta var dock inte en storturnering men jag tror att sättet jag spelade på skulle fungera väldigt bra. Jag började spela väldigt agressivt och höja nästan alla händer när jag hade bra position, bra/halvbra i alla positioner, syna aldrig preflop. Det gick väldigt bra för jag lyckades stjäla väldigt många blinds och bluffa många floppar då folk var rädda att behöva spela hela sin stack. Hade också flyt och fick 2-3 bra händer som jag blev synad med så då fick jag ännu mer respekt då folk började tro att jag höjde med bra händer hela tiden. Lyckades t.ex floppa färg med A/Qs samt slasken Q/7s :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var i denna situation i helgen. Jag slog ut 3 pers första halvtimmen och fick ett stort övertag i marker i en rebuy-turnering med 9 personer. Detta var dock inte en storturnering men jag tror att sättet jag spelade på skulle fungera väldigt bra. Jag började spela väldigt agressivt och höja nästan alla händer när jag hade bra position, bra/halvbra i alla positioner, syna aldrig preflop. Det gick väldigt bra för jag lyckades stjäla väldigt många blinds och bluffa många floppar då folk var rädda att behöva spela hela sin stack. Hade också flyt och fick 2-3 bra händer som jag blev synad med så då fick jag ännu mer respekt då folk började tro att jag höjde med bra händer hela tiden. Lyckades t.ex floppa färg med A/Qs samt slasken Q/7s :D

 

Ditt spel funkade nog bra mest för att det var shorthanded spel, ni var ju bara 6st kvar. Tror inte på så aggresivt spel när man är fullt bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...