Gå till innehåll

Intresse för marker med eget tryck för klubbar?


Rotoroberts

Recommended Posts

Jag och några till hade tänkt att starta ett företag som erhåller respektive klubbs logga på exempelvis marker, kortlekar, kepsar etc. för ett reducerligt pris.

 

Vad skulle ni tycka om detta förslaget?

Behöver så mycket respons som möjligt för att kunna genomföra detta!

 

Tack på förhand!

 

* RP och flytt till Poker OT, KoS är till för kompletta annonser - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker det låter sjukt häftigt, sånt finns bara att köpa från staterna för tillfället. bara det blir bra kvalité på klistermärkerna så dom inte lossnar

 

Tack :D

 

Vi håller just nu på och överväger om vi ska använda klistermärken eller så kallad "hot stamping" effekt på markerna. Vi erbjuder också att ni skickar just Era marker, (endast komposit), till oss för att kunna genomföra detta, istället för att köpa nya marker. Just för att sänka kostnaderna för just Er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi håller just nu på och överväger om vi ska använda klistermärken eller så kallad "hot stamping" effekt på markerna.

 

Tror nästan att det är bäst med båda 2. Hot stamping går ju att göra riktigt snygga enklare tryck, men om man vill ha någon detaljerad loggo eller liknande blir det lätt grötigt. Dessutom tror jag att hot stamp är dyrare vid engångstryck. Men sedan kan man ju behålla "tryckmallen" och använda den ifall föreningen vill trycka upp fler marker såklart. Det behövs dock en ny mall för varje tryck som ska göras och det är det som kostar.

 

edit: här är 2 sidor som säljer sånt, kanske kan ge tips

http://www.slamdunkimports.com/

http://www.personalpokerchips.com/index.cfm/Home

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SuperAnton, jag behöver inga spydiga inlägg. Va avundssjuk om du vill :lol:

 

Tanten, tack så mycket för den fina responsen. Magnusanderssonab tror jag också gör egna loggos/märken till marker. Själva affärsideén är att ni som redan har marker ska slippa köpa nya marker för att kunna gör egna loggos eller dyl. Det skulle vara väldigt roligt att få ta upp beställningar inom en snar framtid.

 

Tack på förhand, och väl mött!

 

/Roberth

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SuperAnton, jag behöver inga spydiga inlägg. Va avundssjuk om du vill :lol:

 

Vi erbjuder också att ni skickar just Era marker, (endast komposit), till oss för att kunna genomföra detta, istället för att köpa nya marker. Just för att sänka kostnaderna för just Er.

 

Jag är hur spydig jag vill när du skriver så som du gör och det är klart jag är avundsjuk på dej, speciellt på ditt pokerspelande.. va va de ja såg för HH nyss .1/.2$.. jojo du e juh kungen! jalla tomte gå lägg sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SuperAnton ber om ursäkt nu, eller så blir du bannad.

 

Rotorobert, lär dig använda svenska språket. Du har skrivit nåt i stil med att ditt företag ska få (erhålla) marker med klubbarnas logga på, inte att ni kommer sälja (tillhandahålla)

 

Vad reducerligt pris betyder fattar jag inte, men jag gissar att du tänker dig att det ska vara billigt.

 

Skärpning nu, båda två!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att du skulle vara från Stockholm SuperAnton, det säger ju allt. Du är bara avis på oss smarta smålänningar. Du smutsar ner dina kompanjoner från 08-området som är någorlunda begåvade.

 

Väl mött! Haha...

 

Man blir verkligen skitsugen på att handla nåt av dig. Du kanske skulle tona ner din kaxiga attityd och försöka ge ett trevligt intryck om du försöker sälja saker? Bara en tanke....men vad vet jag. Du är förstås ett affärsgeni också. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SuperAnton ber om ursäkt nu, eller så blir du bannad.

 

Rotorobert, lär dig använda svenska språket. Du har skrivit nåt i stil med att ditt företag ska få (erhlla) marker med klubbarnas logga på, inte att ni kommer sälja (tillhandahålla)

 

Vad reducerligt pris betyder fattar jag inte, men jag gissar att du tänker dig att det ska vara billigt.

 

Skärpning nu, båda två!

 

:lol: Jag ursäktar för mitt "stressade" språk, men jag skulle kunna hitta åtskilliga felstavningar på det här forumet. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: Jag ursäktar för mitt "stressade" språk, men jag skulle kunna hitta åtskilliga felstavningar på det här forumet. Tack!

 

Ja det är klart att du skulle kunna. Men ingen av de som skriver försöker sälja logotryckta marker... :roll:

 

Klarar ni (framförallt du som är den som ska tillhandahålla tjänsten) inte av att diskutera det här ämnet på ett civiliserat sätt blir det trådlåsning per omgående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju inte meningen att skapa någon slags oro i tråden. :oops:

Men hade föreläsning idag om entrepenörsskap och föreläsaren ordade om att man inte skulle ta till sig kritik om någon klankar ner på ens ideér. Så förlåt mig SuperAnton för min korta stubin. :roll:

 

Vad tycker ni annars om ideén?

Skulle det kunna vara något att satsa på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det låter jäkligt häftigt. Känns ju lite speciellt om en pokerklubb har sina alldeles egna marker. Men får man bestämma hur trycket ska se ut, eller har ni ett par förbestämda tryck och sen får man byta t.ex texten på själva bilden?

Hoppas det inte blev för rörigt nu :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det låter jäkligt häftigt. Känns ju lite speciellt om en pokerklubb har sina alldeles egna marker. Men får man bestämma hur trycket ska se ut, eller har ni ett par förbestämda tryck och sen får man byta t.ex texten på själva bilden?

Hoppas det inte blev för rörigt nu :P

 

Jag hänvisar till denna adress, http://www.magnusanderssonab.com/Pokermarker.htm , då de har en väldigt bra mall för detta. De kan dock inte ta emot klubbens egna marker för tryck av ev. logga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...