asken Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Fi är tight-aggressive men jag har sett han försöka köpa potter på rivern med stora höjningar tidigare. Game # 137771793 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "El Gordo" Game ended 2005-10-01 20:52:54 GMT+01:00 Players: HERO (EUR 89,55 in seat 1) Tromso (EUR 30,45 in seat 2) NER (EUR 24,13 in seat 3) maja03 (EUR 108,95 in seat 4) SeEmSi (EUR 71,40 in seat 5) krokodil (EUR 137,40 in seat 6) Dealer: maja03 Small Blind: SeEmSi (0,50) Big Blind: krokodil (1,00) HERO was dealt: Qc - Qh HERO Raise (4,00) Standardhöjning Tromso Fold NER Fold maja03 Fold SeEmSi Fold krokodil Call (3,00) Flop 5s - Jh - 3h krokodil Check HERO Bet (6,75) Satsar ca 2/3-pott, satsa mer? krokodil Call (6,75) Turn 5s - Jh - 3h - 4c krokodil Check HERO Bet (15,00) Han checkar igen, jag bettar ca 2/3-pott igen. Check-höjer han mig här så slänger jag handen. krokodil Call (15,00) Bara syn igen, känns som ett lågt färgdrag, eller en stark knekt. River 5s - Jh - 3h - 4c - 4d krokodil All-In (111,65) Han ställer in direkt, hur agera här? Brädan känns rätt ofarlig och detta kan ju vara att försök att köpa en relativt stor pott med ett missat färgdrag. Så, hur agerar ni på rivern och varför? * RP, lite kortare - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Reaper Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Här krävs (enligt mig) en mkt bra read för att syna. Din hand slår endast en bluff, om han inte lirat AJ och tror det är bästa handen på river men gör ett underligt bigbet på river. Han kan ju tex synat med A4s så hans färgdrag blir ett SET och andra konstiga händer folk försvarar BB med. Du skriver att han försökt köpa pott på river innan, så om du inte är helt säker på att detta är samma sak skulle jag foldat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rezzpect Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Jag skulle callat utan att blinka Han spelar exakt som om han skulle ha färgdraget! Men men, jag kan ha fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SuperAnton Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Jag skulle callat utan att blinka Han spelar exakt som om han skulle ha färgdraget! Men men, jag kan ha fel eller som träffat set på flop? svår syn imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joakim Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Jobbig syn,,, Skulle chansa på att killen har kåk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerWiz Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Jo är det någon hand jag inte tror han har så är det AJ. Den skulle han nog vilja se en showdown med relativt billigt. Jag måste nog säga att antingen har han färgdrag eller triss/kåk. Lutar nog åt fold då det kostar på lite för mycket att syna. Tror han har triss/kåk oftare än missat drag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
theraven Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Han kan ju försvara sin big blind med alla sorts händer och till exempel A4h eller 64s känns som troliga händer. färg eller stegdrag på floppen men missar och träffar istället trissen och antar att han fick ditt överpar eller AJ slaget. färgdrag känns mer troligt kanske med tanke på de 2 hjärtrena på floppen, vet inte om man synar stegdraget då.. Hur som helst ett gyllene läge att bluffa som om man missat färgen om han nu fått sin triss. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antinomos Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Kan han inte slowplay:at (ursäkta svengelskan) 55 ? Eftersom du är pre-flopp raiser placerar han dig på QQ-AA, AK och vet att du kommer att betta. (?) (en nybörjares undringar) //M Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Varför skulle han ge dig rivern gratis om han floppat en triss? Vore ju vansinne. Jag tror också på missat drag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Min erfarenhet är att när folk överbettar så är det oftast för värde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 min erfarenhet är tvärtom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Fold Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freeman Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Fold Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Fold ALL IN !!! hehehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Han betar mer än 2 x pott, Är jag inte helt säker på min sak lägger jag då, eftersom en pott-bet ofta har samma effekt för fi samt att han får otroligt dåliga odds på sin bluff om han inte har något. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joakim Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2005 Nå... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts