Gå till innehåll

NL - To skotta or not to skotta!


Stig_Wallby

Recommended Posts

Hej!

 

Jag spelar för tillfället på NL50 Shorthanded nivån, men jag har lite funderingar kring skotting osv. Jag har försökt hitta + och - sidor med att plussa och försökt lägga upp lite planer och strategier för att lyckas med skottning. SÅ jag tänkte höra med Er om Ni har några tips från egna erfarenheter som Ni skulle vilja dela med Er av?

 

Jag ska förklara lite kort vad mina tankar är för tillfället:

 

* Jag ska aldrig skotta på en nivå som är högre än nästa nivå. Alltså om jag spelar NL50 så skulle jag aldrig testa NL200 direkt, utan ENBART skotta på NL100.

 

* Jag har två olika tankar om när jag skulle vilja testa skotta. Mitt ena förslag är att skotta då jag har 15 inköp på den nya nivån. Då skulle jag gå tillbaka till den föregående nivån om jag går under 12 inköp på nya nivån. Sedan fortsätta så tills det går bra (förhoppningsvis inte allt för länge, alltså :P). Det andra förslaget är att börja dra skott när jag har 11-12 inköp, och sedan gå tillbaka om jag går ner till 10-11 inköp. Tankar om detta?

 

För att det ska lyckas och inte vara riskfyllt så måste jag givetvis ha stor disciplin och verkligen gå ner i nivå då jag kommit till min undre gräns. Jag känner att jag inte tar så stora risker då om jag håller disciplinen vilket jag tror att jag kan!

 

Har Ni några tankar och funderingar kring detta? Några tips och förslag?

 

/Stig W.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

regler och principer, det är väl just dom man ska bortse från när man skottar.

Själv kom man på att man hade ca $100 på ladbrokes som man kunde göra nåt för (lirade nästan aldrig där ändå). Först tänkte jag slaska omaha, eller köpa in til nån dyr turnering. Men det blev att sätta sig på nl200, blev ett par $K på 2-3 veckor, nu är jag bofast på den nivån. Så kan det gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju skillnad på att skotta och skotta.

 

Dels kan man köra seriös skottning genom att från din nivå lira NL100 eller kanske NL200. När jag skottar seriöst brukar jag bestämma mig för att ta typ 3 inköp som jag tillåter mig själv att förlora på den nya nivån. Torskar jag går jag tillbaks och lirar upp rullen igen, oavsett om förlusten berodde på extrem otur och att jag var totalt överlägsen spelmässigt. En trygg taktik tycker jag.

 

Sen kan man ju köra sån här härlig tilt-idiot-fylle-skottning. Det är jag för övrigt duktig på (att göra, inte att genomföra). Det innebär nog i ditt fall att du sätter dig på ett NL1000-bord, köper in dig för $500 och spelar genuint dålig poker men hoppas på turen. Undvik om du inte är full och vill känna på rejäl bakfylleångest dagen efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tommy: Doesn't it make you proud to be Scottish?

Mark "Rent-boy" Renton: It's SHITE being Scottish! We're the lowest of the low. The scum of the fucking Earth! The most wretched miserable servile pathetic trash that was ever shat on civilization. Some people hate the English. I don't. They're just wankers. We, on the other hand, are colonized by wankers. Can't even find a decent culture to get colonized by. We're ruled by effete assholes. It's a shite state of affairs to be in, Tommy, and all the fresh air in the world won't make any fucking difference! (Trainspotting,1996)

 

Livet som skotte ÄR hårt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tommy: Doesn't it make you proud to be Scottish?

Mark "Rent-boy" Renton: It's SHITE being Scottish! We're the lowest of the low. The scum of the fucking Earth! The most wretched miserable servile pathetic trash that was ever shat on civilization. Some people hate the English. I don't. They're just wankers. We, on the other hand, are colonized by wankers. Can't even find a decent culture to get colonized by. We're ruled by effete assholes. It's a shite state of affairs to be in, Tommy, and all the fresh air in the world won't make any fucking difference! (Trainspotting,1996)

 

Livet som skotte ÄR hårt...

 

Hahaha DU har räddat min bakfylledag med dagens första garv MJ. TACK :D

 

Ska genast se om den underbara filmen oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...