Madbomber Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Köpte för ett tag sen en 37 tums plasma (1024x1024). När jag kopplade indatorn till den via dvi-kabel så blev grafiken på plasman och på vanliga skärmen lite skum. Alla fönster och sådant har blivit så jävla stora, får inte ens plats med ett bord i expekts pokerklient, och när jag surfar på t ex pokerforum så måste jag scrolla hela tiden, även åt sidan. Kan ingenting om sånt här, nån som vet vad det kan vara? Har varit in på bildskärmdelen i kontrollpanelen men lyckas inte ändra upplösningen. I avancerat/displays så står det 800x600 både på vanliga skärmen och på plasman. Hoppas nån kunnig vänlig själ kan hjälpa till. * Lite RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Vän, För att få hjälp måste du berätta vad du har för grafikkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mawam Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Kan ingenting om sånt här, nån som vet vad det kan vara? Har varit in på bildskärmdelen i kontrollpanelen men lyckas inte ändra upplösningen. I avancerat/displays så står det 800x600 både på vanliga skärmen och på plasman. Hoppas nån kunnig vänlig själ kan hjälpa till. antagligen har du då bara 800x600 ut från grafik kortet till plasman, testa höj upplösningen via->högerklick på skrivbordet->egenskaper->inställningar-> och här höjer du upplösningen på skärm 2 (om det är den som är plasman) till det du önskar och den klarar av lycka till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Madbomber Postad 30 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2005 Vän, För att få hjälp måste du berätta vad du har för grafikkort. He, som jag skrev så kan jag inget om sånt här. Kan grafikkortet vara 128 DDR ATI Radeon 9700 TX w/TV-out, eller hur hittar jag det? antagligen har du då bara 800x600 ut från grafik kortet till plasman, testa höj upplösningen via->högerklick på skrivbordet->egenskaper->inställningar-> och här höjer du upplösningen på skärm 2 (om det är den som är plasman) till det du önskar och den klarar av lycka till Försökte gå in och fixa det, men när jag trycker på skärm två i "vanligt" läge (direkt när jag kommer in på bildskärm) så säger den 1024x728, men när jag går in på avancerat/displays och trycker på egenskaper för fdp (som är plasman) så säger den max 800x600. Men plasman ska klara 1024x1024... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts