Gå till innehåll

NLT - QQ mot preflopraisare på låg flop


dlinder

Recommended Posts

Är i något av en downswing nu, så jag är väldigt tacksam för alla kommentarer. Lite orolig för att bli strykrädd/tilta och tappa spelet efter lite för många förluster i rad.

 

Fi verkar rätt lös preflop men höjer inte särskilt ofta.

 

Seat 1: Vtrain999 ( $129.25 )

Seat 2: TablaRasa ( $213.30 )

Seat 3: Hero ( $103.05 )

Seat 6: baeringss ( $95.05 )

Seat 10: JAKE_DA_RAKE ( $186.80 )

Seat 4: roscoe19 ( $152.05 )

Seat 7: ez075230 ( $100 )

Seat 5: she11 ( $99 )

Seat 8: SoapyNuts ( $88.25 )

Seat 9: the515s ( $25.50 )

she11 posts small blind [$0.50].

baeringss posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Q:spade: Q:heart: ]

 

ez075230 folds.

SoapyNuts raises [$4].

the515s folds.

JAKE_DA_RAKE folds.

Vtrain999 folds.

TablaRasa folds.

Hero calls [$4].

 

Har fungerat väldigt bra för mig tidigare att i Brunson-stil bara syna preflophöjningar med QQ. Är dock rätt tveksam till om det är rätt, vet knappast var jag står här.

 

roscoe19 calls [$4].

she11 folds.

baeringss calls [$3].

 

** Dealing Flop ** [ 8:club:, 7:heart:, 9:spade: ]

 

baeringss checks.

SoapyNuts bets [$20].

 

Preflopraisaren överbettar potten och försöker uppenbarligen skydda sin hand från den farliga brädan. Då är frågan: vem har det högsta paret? Har sett massor av stackar tömmas vid överpar mot överpar på låg flopp. Iaf så bestämmer jag mig (don't ask) för att damerna är bra och höjer därmed för att stänga ute drag.

 

Hero raises [$50].

roscoe19 folds.

baeringss folds.

SoapyNuts is all-In.

Hero calls [$34.25].

 

Problemet med att inte återhöja preflop är att jag inte vet var jag står. Å andra sidan, får jag syn på en återhöjning så vet jag inte så mycket mer, eftersom många bara smoothcallar med AA/KK där. Ett annat problem med att spela handen på floppen är att det är två spelare kvar att agera efter mig. Är väldigt tveksam till om det var rätt att köra där. Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn preflop är väl okej även om reraise är att föredra.

 

Sen handlar det om vad du har för read på grabben, vissa har alltid AA eller KK här och fold blir rätt lätt, men som du nämner sitter han säkerligen på pp och frågan blir vem som har högst par, och även om du kan lägga in JJ som en möjlighet så blir det fortfarande uppenbarligen EV minus att syna ner/gå all in om inte nått speciellt säger dig att du har han slagen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen handlar det om vad du har för read på grabben, vissa har alltid AA eller KK här och fold blir rätt lätt, men som du nämner sitter han säkerligen på pp och frågan blir vem som har högst par, och även om du kan lägga in JJ som en möjlighet så blir det fortfarande uppenbarligen EV minus att syna ner/gå all in om inte nått speciellt säger dig att du har han slagen..

 

Fast hur använder man en read när allt Fi gjort är att raisa preflop och sen fortsättningsbeta på floppen? Det lär han ju göra med TT, JJ, KK såväl som AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det verkligen bra att alltid anta att motståndaren har något fantastiskt bra när han höjer 4 big blind preflop?

 

beror väl i det här fallet på med vad som menas med att han inte höjer särskilt ofta. hur ofta är det egentligen?

 

har ett par ggr den senaste tiden synat i sådana här lägen och motsåndaren har visat upp allt från AA till rent skräp, oftast skräp. men jag kanske har haft flyt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det verkligen bra att alltid anta att motståndaren har något fantastiskt bra när han höjer 4 big blind preflop?

 

beror väl i det här fallet på med vad som menas med att han inte höjer särskilt ofta. hur ofta är det egentligen?

 

Håller helt med, man bör väga in att Fi ibland bara gör ett fortsättningsbet med AK/AQ/skräp. Men just i det här fallet när han överbettade potten på farlig bräda fick jag intrycket att han skyddade en hand.

 

"Inte särskilt ofta" i det här fallet betyder ganska exakt 3,8% av händerna =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold. Om du kör Brunson-stil med QQ preflop så fortsätt med det postflop också, dvs försiktigt spel.

 

På floppen är QQ bland det sämsta du kan ha givet din preflopsyn (din distribution är typ AA-77, AK, AQs), bara AK AQs är sämre. Man kan anta att du aldrig kommer bli synad av en sämre hand när du reraisar med QQ. I så fall är JJ är en bättre hand (om än tveksam) att reraisa med här eftersom du har 4 extra outs om du blir synad.

 

Din position (2 kvar att agera bakom) är som du själv nämner ytterligare en faktor som talar för fold.

Du investerar $4 för att se en flop. Du "missar" floppen men investerar ändå ytterligare $84, inte bra...

 

 

Edit: Jag menar alltså fold direkt på $20-betten. Stoppar du in $50 är du i princip commitad att stoppa in resterande $34.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det verkligen bra att alltid anta att motståndaren har något fantastiskt bra när han höjer 4 big blind preflop?

 

beror väl i det här fallet på med vad som menas med att han inte höjer särskilt ofta. hur ofta är det egentligen?

 

har ett par ggr den senaste tiden synat i sådana här lägen och motsåndaren har visat upp allt från AA till rent skräp, oftast skräp. men jag kanske har haft flyt.

 

Det är kanske när han reraisar på flopen man får anta att han har en ganska fantastisk hand......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen handlar det om vad du har för read på grabben, vissa har alltid AA eller KK här och fold blir rätt lätt, men som du nämner sitter han säkerligen på pp och frågan blir vem som har högst par, och även om du kan lägga in JJ som en möjlighet så blir det fortfarande uppenbarligen EV minus att syna ner/gå all in om inte nått speciellt säger dig att du har han slagen..

 

Fast hur använder man en read när allt Fi gjort är att raisa preflop och sen fortsättningsbeta på floppen? Det lär han ju göra med TT, JJ, KK såväl som AA.

 

Med read tänkte jag på om du har tidigare erfarenheter av fi. Det är ju inte allt för ovanligt att man brukar ha det.

 

Precis, 4 alternativ. Endast en av dem du är stor favorit mot och andra alternativet drar till stegen, de två återstående slår dig.. Fold borde vara rätt klart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är övertygad om att de flesta reraisar mig all in på floppen med JJ och definitivt TT, problemet för mig är ju att jag inte har samma equity mot de händerna som han har mot mig om han sitter på KK/AA. Plus att vissa inte skulle höja preflop där med TT, vilket gör det mer sannolikt att jag är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är övertygad om att de flesta reraisar mig all in på floppen med JJ och definitivt TT, problemet för mig är ju att jag inte har samma equity mot de händerna som han har mot mig om han sitter på KK/AA. Plus att vissa inte skulle höja preflop där med TT, vilket gör det mer sannolikt att jag är slagen.

 

Reraisar dig all in med TT och JJ preflop? Fullring?? Vart spelar du nånstans? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med read tänkte jag på om du har tidigare erfarenheter av fi. Det är ju inte allt för ovanligt att man brukar ha det.

 

Visst, men även om han var min brorsa skulle det vara svårt att säga vilket av överparen man ska sätta honom på efter så stereotypt spel. Men som du säger, de fyra realistiska alternativen är ju inte så tilltalande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är övertygad om att de flesta reraisar mig all in på floppen med JJ och definitivt TT, problemet för mig är ju att jag inte har samma equity mot de händerna som han har mot mig om han sitter på KK/AA. Plus att vissa inte skulle höja preflop där med TT, vilket gör det mer sannolikt att jag är slagen.

 

Reraisar dig all in med TT och JJ preflop? Fullring?? Vart spelar du nånstans? :lol:

 

På floppen, som sagt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är övertygad om att de flesta reraisar mig all in på floppen med JJ och definitivt TT, problemet för mig är ju att jag inte har samma equity mot de händerna som han har mot mig om han sitter på KK/AA. Plus att vissa inte skulle höja preflop där med TT, vilket gör det mer sannolikt att jag är slagen.

 

Reraisar dig all in med TT och JJ preflop? Fullring?? Vart spelar du nånstans? :lol:

 

På floppen, som sagt...

 

:roll: Vete fan var jag fick preflop ifrån, sorry..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...