Gå till innehåll

NLT - Trn, K2s CO, trycka/lägga/limpa?

Recommended Posts

Postad

Okej, jag är rätt säker på att jag gjorde allt rätt i denna hand. Men jag vill ändå ha lite synpunkter såhär innan stundande forumturnering, är lite osäker på mitt turneringsspel fortfarande.

Situationen är i alla fall som följer:

Mörkarna är 150/300. Alla eders Slaskparre har 2650 i stacken.

Bordsstämningen har jag inte den blekaste aning om. Tog en rökpaus, kommer tillbaka till mitt gamla bord bara för att se att någon snott mina marker. Tänkte ett tag om jag råkat skrika "ALL-IN MÖRKT" innan jag gick, men kom på att så ej var fallet. Efter några sekunders förvirring visar det sig att jag helt enkelt blivit flyttad. Så jag har inga som helst reads, inga som helst tankar om hur folk spelar, inga som helst idéer. Jag är lika tom i skallen som jag brukar vara när jag betar pott på turn.

Hur som helst:

Foldas till mig på CO. Stackarna till vänster om mig täcker mig med varierande antal marker, men 2650 är nog i alla fall 25% även av den största stacken, alltså en inte helt obetydlig summa.

Jag tittar ner på K2s och ställer in.

Mina tankar?

1) De MÅSTE ha en bra hand för att syna. Chansen att de har en är inte sååå jättestor. Jag tror mig faktiskt kunna få lägg från svaga ess och eventuellt låga pockets också. Och även om de sätter mig på en randomhand måste de fortfarande slå en randomhand för att syna, sedan vill man ju helst ha mer än några %+EV. Dessutom ställer jag kanske inte med en randomhand här heller...

2) Mörkarna totalt är 450 marker. Jag har 2650. Mörkarna representerar alltså ca 16% av min stack - om jag får tre personer att folda har jag ökat min stack med hela 16%!

3) Får jag syn så är jag bara riktigt kanonilla ute mot AK/AA/KK. Mot QQ och såna händer har jag fortfarande kanske 30% vinstchans (om jag minns rätt, var länge sen jag pluggade odds...), mot AQ/AJ upp emot 40%.

4) Turneringen är i ett sådant läge att jag vill bygga lite stack eller åka ut, helt enkelt. Om jag snor ett par mörkar och/eller dubblar blir jag plötsligt farlig igen. Då kan jag spela poker. Med såhär kort stack är det allin/fold som gäller (limp finns inte med 9BB IMHO).

Nu är frågan - gör jag rätt som ställer här? Magkänslan sa att det var rätt rakt av, även efteråt känns det rätt. Men å andra sidan så har jag ju ingen panik utan kan gott vänta på ett A först in också, eller liknande. Men med tanke på att det är livespel och att man hinner kanske 2 varv på en period MAX så har jag inte SÅ gott om tid, ökar mörkarna till 200/400 har jag helt plötsligt mycket mindre fold equity. Går jag ett varv på 150/300 och ett på 200/400 utan att hitta kort/läge så har jag 1500 kvar, alltså ingen foldequity och en patetiskt kort stack. Och det är ingen omöjlighet.

Vad säger ni? Gjorde slaskparre rätt som tryckte in degen och hoppades på rundfold eller tomtade han sig som vanligt?

Postad

över analysera?

Jag hade väntat tills jag iaf hitta ett pp och ställt in, men K2s funkar nog också hade nog hittat lägen att ställa in på de också.

tränade mina klonking skills med såna händer härom dagen på en sng

Postad
Jag tycker det är en fold om du har hyffsad respekt för motståndarna, om du tror att de är väldigt veka så kan du väl göra det. Om någon har spelat med dig förut så är det blixtfold.

LMAO