Gå till innehåll

Jakten på de försvunna VIP-poängen!


wedo

Recommended Posts

Hejsan HeyJohan och alla andra. :D

 

Denna fråga är väl mest riktad till heyjohan men vill göra alla uppmärksamma om nu B2B gör något fel.

 

Idag har jag spelat 550 händer enligt PokerTracker. När jag startade skrev jag ner hur många vippoäng jag hade, och sedan räknade jag ut vid sessionens slut att jag tjänat 333 poäng idag. Kontrolerade detta i Transfer där man kan se hur många man tjänat per dag. Det stämde.

 

Och i PokerTracker sorterade jag mina 550 händer efter "only show with at least 0.29 rake". Det kom upp 372 händer. Så vart tog mina resterande 39 poäng vägen? :?

 

Samma sak hände igår efter en monstersession men jag tänkte att jag kanske hade gjort nått fel. Men det verkar som man alltså får färre poäng än vad som sägs:

1 VIP-point is rewarded for every hand you have been dealt cards in that has been raked with €0.30 or more, regardless if you have put money into the pot or not

 

Så finns det nått bra svar på det här? Jag ber förståss om ursäkt om det visar sig att jag har fel och det är mitt tänkesätt eller tex HHomvandlaren som strular. Men jag tycker det verkar skumt, kanske en bugg i B2B?

Även om dessa poäng inte är så mycket så får jag ca 7% färre poäng än vad jag borde få vilket blir rätt mycket i längden.

 

Och för att förtydliga det än en gång så anklagar jag alltså inte HeyPoker för något fusk utan vill bara ha rättvisa alternativt en förklaring varför mina siffror inte stämmer överens ;)

 

Tacksam för förklaring :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan wedo och alla andra :)

 

Det här var minst sagt oroväckande. Jag kommer att kolla upp det direkt i morgon bitti och därefter återkomma med ett uttömmande svar.

Jag kan behöva mer uppgifter av Wedo, men då skriker jag till.

 

Det är fullkomligt oacceptabelt om det skulle delas ut för lite VIP-poäng.

 

Justice will be done.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan wedo och alla andra :)

 

Det här var minst sagt oroväckande. Jag kommer att kolla upp det direkt i morgon bitti och därefter återkomma med ett uttömmande svar.

Jag kan behöva mer uppgifter av Wedo, men då skriker jag till.

 

Det är fullkomligt oacceptabelt om det skulle delas ut för lite VIP-poäng.

 

Justice will be done.

 

Mvh Johan

Jag har kollat mina händer jag spelat idag. Totalt har jag spelat 524 händer. Enligt My Account sidan i cashiern så har jag fått 216 VIP poäng idag (2 Oktober). Har nu 1666 och hade 1450 när dagen startade. Jag skrev ett litet java program som gick igenom min HH´s och det visade sig att jag har deltagit i 227 händer där raken varit 0,30€ eller mer. 11 VIP poäng på drift. Ändrade jag inställningarna i mitt program till att räkna händer där raken varit mer än 0,30€ blev svaret 216, alltså samma som er websida visar, så förmodligen har vi svaret här. VIP poäng utdelas när raken är högre än 0,30€, vilket inte är korrekt. Kan jag förutsätta att ni går igenom alla mina händer som jag spelat sedan jag signade upp den 9 sep? Mitt nick på HeyPoker är prssn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt påkommet Shakespear :)

 

HeyJohan nu har du nått att gå efter! :D

Fast det spelar väl itne så stor roll eftersom om nu B2B ändrar buggen så måste priserna i shoppen höjas. Eller?

Förvåna oss med att sänka dom istället som kompensation :P Jag tror jag har har missat 1000 poäng på detta. 2,5 copag eller 448 sidor ur SS2 :D

 

EDIT: öj vad mycket smilies det blev :P Men det är mysigt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En “liten” skillnad på hur olika bolag jobbar.

 

 

 

24H.

 

"FAQ är fel. Nya kommer. Det ska stå överstiger €0.30.

 

mvh Stefan"

 

 

 

 

HeyPoker.

 

"Innan ni börjar flamea oss sönder och samman:

Det här ska kompenseras, men jag måste få lite tid att räkna på omfattningen av skadan samt se hur vi ska lösa kompensationen.

 

Wedo: Vi är skyldiga dig en riktigt god middag som tack för din uppmärksamhet.

 

Mvh Johan"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...