Gå till innehåll

Ta steget att sluta arbeta och spela på heltid?


empa

Recommended Posts

Familjen måste alltid komma i första hand och som du säger så är pengar inte allt. Det är lätt att bli girig då man vinner pengar.

 

Tror dock det är därför många inte kan hantera ett vinnande spel i längden pga att de skall upp och skotta på högre stakes då girigheten slår in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror absolut att det är så. Det är svårt att inte bli girig när det handlar om sådana stora summor.... Det folk måste komma ihåg är att för att få ut motsvarande summa pengar varje månad i ett arbete krävs en månadslön på Ca 90 000 i månaden (om man skall få ut ca 40 000). Då får man ju inte någon pansion iofs. Det är inte många "arbetare" som skulle gambla om en sån sak, men giriga pokerspelare utan respekt för pengar ser inga problem med detta. Tycker det är mycket skönt att se en person som är nöjd med sin situation, och inte bara tänker på att gå upp i nivå. Keep up the good work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu plussade ja lika mycket som dig, skulle ja säga till min arbetsgivare att aldrig ringa mer, jobbar på en chark fabrik och packar korv o sågar fläsk! KUL 9 grader året om på jobbet.

 

Nej tack, äventyrare och resa runt hela världen, bara hamna där slumpen tar en, och erövra lite fina flickor,

 

mums det, dags o grinda på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har stått inför samma frågeställning. Jag löste det genom att gå ner i arbetstid till 75% och spela poker en dag i veckan. Jag spelar dessutom en timme före jobbet varje morgon, som är den bästa tiden på de amerikanska sajterna (midnatt där).

 

Det är en perfekt lösning för mig. Har man barn, så har man alltid rätt att gå ner till 75%. Det kan ju vara ett första steg för att prova på om poker är ett jobb man vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var faktiskt en riktigt bra idé att gå ner till 75-80%.

Men jag får avvakta ett tag till är lite för "ny" på detta jobbet för att trixa runt med arbetstiderna.

Kommer troligtvis bli en del pappa ledigt efter sommaren dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker och jobb!

 

Nu har jag äntligen tagit ett kliv framåt i NL och de flesta kvällar jag spelar (4-5 timmar) plussar jag mellan 500 och 1000 kr. Kanske inte så mycket för storspelarna här, men en stor förbättring för mig. Man ska inte heller glömma att man har kul under tiden.

 

Problem: har tagit på mig sjukt mycket på jobbet, vilket minimerar tiden jag kan spela poker under resten av det här året! Känns jobbigt. Sannolikt får jag inrikta mig på lite helgspel. Fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...