Gyre Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Ska jag syna på river nu? Han har inte gjort något galet tidigare och spelat ganska ok så vitt jag har sett. Texas Hold'em Fixed Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Drammen" Players: Thai-Ving (EUR 37,50 in seat 1) RODNAS6 (EUR 36,00 in seat 2) HERO (EUR 78,25 in seat 3) luksa (EUR 15,50 in seat 4) panders (EUR 74,32 in seat 5) Dealer: Thai-Ving Small Blind: RODNAS6 (0,50) Big Blind: HERO (1,00) HERO was dealt: Jh - Js luksa Fold panders Raise (2,00) Thai-Ving Fold RODNAS6 Fold HERO Raise (2,00) panders Call (1,00) Flop 4h - Qs - 9d HERO Bet (1,00) panders Call (1,00) Turn 4h - Qs - 9d - 2s HERO Bet (2,00) panders Call (2,00) River 4h - Qs - 9d - 2s - 3h HERO Bet (2,00) panders Raise (4,00) HERO....? Citera
t3h_h4x0r Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Nej, sätter 50 öre på att han har slowplayat AA, KK eller QQ Citera
Hoson Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Tippar på att han satt stege på rivern med ett färgdrag efter turn alternativt ett slowplayat set. Med tanke på vad som är investerat i potten skulle jag ha suckat samt klickat på synknappen. Citera
Hjort Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Det enda du kan slå på rivern är ju en bluff. Har du någon anledning att tro att han gör det oftare än 1/10? Citera
joeki Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Checka rivern och syna om han betar. Han synar antagligen inte med någon sämre hand än din. Citera
Gyre Postad 28 September , 2005 Författare Rapport Postad 28 September , 2005 Det enda du kan slå på rivern är ju en bluff. Har du någon anledning att tro att han gör det oftare än 1/10? Nej, det var därför jag valde att folda. Har uppmärksammat mig själv på att jag synar ner för mycket på river, och även från turn, i helt fel händer. Ofta jag har blivit höjd av en passiv spelare på turn i liknande händer som denna och synat ner. Det är dyrt. Citera
scouserandy Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Käns som syn. $2 in i potten på $17. Citera
dlinder Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 (varning: kan ej FL) Kan det tänkas att du skulle beta hela vägen på samma sätt med missad AK? Isfåfall kan man ju också tänka sig att hans river-raise skulle ha positivt EV som ren bluff. Ber om ursäkt om jag är helt ute och cyklar Citera
Gyre Postad 28 September , 2005 Författare Rapport Postad 28 September , 2005 Tippar på att han satt stege på rivern med ett färgdrag efter turn alternativt ett slowplayat set. Med tanke på vad som är investerat i potten skulle jag ha suckat samt klickat på synknappen. Han har inte en stege, svårt att se denna spelare höja med A5 eller 56 UTG. (varning: kan ej FL) Kan det tänkas att du skulle beta hela vägen på samma sätt med missad AK? Isfåfall kan man ju också tänka sig att hans river-raise skulle ha positivt EV som ren bluff. Ber om ursäkt om jag är helt ute och cyklar Det händer ju helt klart att jag gör det mot en spelare som är så här passiv i handen, men på detta bordet har jag för mig att jag var med, och vann, en del showdowns så jag tror inte han hade det i åtanke. Citera
Hoson Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Han har inte en stege, svårt att se denna spelare höja med A5 eller 56 UTG. UTG+1 med 5 spelare det är ju i princip som att sitta på knappen Nä skämt åsido stege eller set eller högre pp jag had nog ändå synat med tanke på vad som är investerat sedan tidigare. Citera
Jessica Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Det var en av de sämre vikningarna jag någonsin har sett. Säkert tomte som sitter med A4 och försöker få stege och träffar par. 50% raisar jag och 50% call. Kostar 2 dollar att vinna 17, det räcker att vinna 1/8,5 Citera
Hjort Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Det var en av de sämre vikningarna jag någonsin har sett. Även om det är en dålig fold så kan det inte vara jättedålig. Här är lite data från en av de bättre spelarna på paradises 40-80 bord. De spelarna är ju allmänt mycket aggressivare och mer benägna att ha en riverraisebluff i sin arsenal vilket leder till att både potten är större och sannolikheten för bluff. Liväl visar den datan att man för en klar kall behöver något i stil med TPTK och annars behöver en hyffsad anledning att syna. Och om du reraisar på rivern där så är du ju verkligen ute på hal is. Citera
Jessica Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Går inte att jämföra 40/80 på paradise med 1/2. De är som du säger mkt mkt mer aggressiva där. Men på sån låg nivå som 1/2 så tror ej fi att den normala 1/2 spelarern här HERO blir rädd för en 4a därför så skulle han ha gått på CR om han satt stegen. Iofs så finns det mkt fisk på denna nivå så han kanske har spelat en J jätte sjukt. Tror dock fortfarande att raise/fold är mer ev+ än call är just i dena specefika situation. Citera
Jessica Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 LOL DOH! Har sett fel som faan på brädan trodde den var JJ234 och HERO hade QQ.. blanda helt ihop skiten med en annan hand. sorry Citera
joeki Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Är det bara jag som skulle checkat rivern? Det känns ju som att få en syn här, är i princip omöjligt. Antingen träffar han sitt drag och re-raisar eller så missar han sitt drag och foldar eller reraisar för att bluffa. Enda gången han synar lär ju vara om han är otroligt weaktight och har en dam eller något lägre par. Checka och låt honom bluffa om han vill. Vill han inte bluffa utan bara checka hade du antagligen ändå inte fått syn om du hade bettat. Citera
Hjort Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Är det bara jag som skulle checkat rivern? Det känns ju som att få en syn här, är i princip omöjligt. Inte alls, många spelare kommer syna med de flesta lägre par och tom A-hög. Hur tror du de flesta spelar TT-55 i den här sekvensen? Antingen träffar han sitt drag och re-raisar eller så missar han sitt drag och foldar eller reraisar för att bluffa. Vilket drag då? 3h fyller inga drag. Något som faktiskt inte skulle förvåna mig särskilt mycket vore om motståndaren hade par i treor. Enda gången han synar lär ju vara om han är otroligt weaktight och har en dam eller något lägre par. Jag förstår inte vad som vore weak-tight med det spelet. Du tänker nog på passiv, vilket inte alls behöver vara fel med tanke på att bb trebetade starkaste möjliga preflopphöjninig HU. Citera
Gyre Postad 28 September , 2005 Författare Rapport Postad 28 September , 2005 LOL DOH! Har sett fel som faan på brädan trodde den var JJ234 och HERO hade QQ.. blanda helt ihop skiten med en annan hand. sorry Vad hade du gjort i denna handen då Är det bara jag som skulle checkat rivern? Det känns ju som att få en syn här, är i princip omöjligt. Antingen träffar han sitt drag och re-raisar eller så missar han sitt drag och foldar eller reraisar för att bluffa. Enda gången han synar lär ju vara om han är otroligt weaktight och har en dam eller något lägre par. Checka och låt honom bluffa om han vill. Vill han inte bluffa utan bara checka hade du antagligen ändå inte fått syn om du hade bettat. SH är det en enkelt värdebet i min bok, bettar du inte i dessa lägena förlorar du värde på dina händer. Citera
Von oben Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Förutsatt att man inte tycker sig ha en god read på Fi,så skulle jag definitivt syna på rivern här. På de 1-2 bord jag spelar händer det ofta att folk överspelar pockets som Big Slick,och det är för mycket pengar i potten för att bara vika ner sig här. Citera
iller Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Folda, Checka rivern och syna om han betar. Han synar antagligen inte med någon sämre hand än din. Jättefel, checkar han och fi betar Måste han syna. Nu har han visat styrka hela vägen och får ändå en raise emot sig av vad som verkar vara en någorlunda solid spelare, DÅ kan han lägga sig. Dessutom är det ett gäng sämre händer som förmodligen betalar av på rivern för att inte riskera att bli utbluffade. Citera
Recommended Posts