CQuest Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 En vän till mig har problem med sin pokerklient i sin bärbara dator villken han har anslutit via trådlöst nätverk till adsl. Problem: Pokerklienten tappar anslutningen då och då. (Ganska offta) Samtidigt är det bara pokerklienten som strular, internet fungerar i övrigt bra. Nått snille som vet vad felet kan vara? * RP och flytt till Poker OT - QoS * Citera
Doc Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Med en dålig signalstyrka kan ett WLAN koppla ned och upp en hel del och då kan viss programvara se det som ett problem medan annan programvara inte märker något. Ibland hjälper det om man håller nätverkstrafiken igång med tex kontinuerlig ping. Då kan man även se om det är problem: Start Menu/Run/cmd (på svenskt OS: Start Meny/Kör/cmd?) skriv ping -t ip.add.ress där ip.add.res skall vara ip-adress till känd dator eller accespunkt på hemmanätet tex ping -t 192.168.0.1 Ha detta igång i bakgrunden medan han spelar. Ser du timeouts på pingen kan det indikera WLAN problem. Köp extern antenn. Flytta accesspunkt. Citera
CQuest Postad 29 September , 2005 Författare Rapport Postad 29 September , 2005 Med en dålig signalstyrka kan ett WLAN koppla ned och upp en hel del och då kan viss programvara se det som ett problem medan annan programvara inte märker något.Ibland hjälper det om man håller nätverkstrafiken igång med tex kontinuerlig ping. Då kan man även se om det är problem: Start Menu/Run/cmd (på svenskt OS: Start Meny/Kör/cmd?) skriv ping -t ip.add.ress där ip.add.res skall vara ip-adress till känd dator eller accespunkt på hemmanätet tex ping -t 192.168.0.1 Ha detta igång i bakgrunden medan han spelar. Ser du timeouts på pingen kan det indikera WLAN problem. Köp extern antenn. Flytta accesspunkt. Tack för svaret! Sjysst. Citera
Nickefik Postad 29 September , 2005 Rapport Postad 29 September , 2005 Jag spelar alltid via min bärbara dator och har samma problem när jag kör på B2B-nätverket, men inte annars. Någon som vet om B2B-nätverket är lite "hackigt" i sig? Det kan vara frustrerande när man är i en stor pott och klienten stannar upp, och det blir panik att klicka rätt när den väl kommer igång. Citera
Recommended Posts