Gå till innehåll

Spelar ni bättre med lite pengar på kontot?


lappmail

Recommended Posts

Varje gång jag börjar sina på mitt pokersitekonto, så skärper jag upp mitt spel och är inte sällan uppe så jag kan casha ut 100$ till mitt Neteller.

 

Men när jag har typ 150-300 på kontot, då tappar jag skärpan. Lirar händer o gör moves som jag inte ska göra...

Vilket leder till att jag snart är nästan utan cash... åsså börjar jag om igen.

 

Någon som känner igen sig?

Och kanske har nått tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje gång jag börjar sina på mitt pokersitekonto, så skärper jag upp mitt spel och är inte sällan uppe så jag kan casha ut 100$ till mitt Neteller.

 

Men när jag har typ 150-300 på kontot, då tappar jag skärpan. Lirar händer o gör moves som jag inte ska göra...

Vilket leder till att jag snart är nästan utan cash... åsså börjar jag om igen.

 

Någon som känner igen sig?

Och kanske har nått tips?

 

Se till att inte tappa skärpan :P Kanske lättare sagt än gjort, men utan disciplin kommer du nog inte lyckas. Har dock aldrig haft detta problem, men är skapligt "bestämd" i mitt spel och slaskar inte runt en massa :P

 

Om du inte läst så många pokerböcker är det ett bra tips, så du lär dig att spela rätt och även tänka rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lappmail: trodde jag var ensam om detta fenomen. Men det händer mig gång på gång nu senast i förrgår då ruleln var uppe på 320€ och jag var jätteglad och funderade vad man skulle köpa för rolig grej.

 

Kom hem från jobbet o satte mig för att utöka rullen. Slutade denna 5h långa session med att se att rullen nu endast var 40€ !!!! Och detta var som sagt inte första gången, förhoppningsvis var det dock sista!

 

Du kan läsa lite om mina tankar här:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=15473

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här börjar säkert bli tjatigt men here goes:

 

Rullen är inte bara de pengar du har på kontot utan alla pengar som du kan tänkas spela poker för!

 

Hurivida pengarna sitter på kontot eller inte kan möjligtvis ha en viss psykologisk effekt men är denna märkbart stor så tänker du nog inte som en pokerspelare bör göra rent psykologiskt.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här börjar säkert bli tjatigt men here goes:

 

Rullen är inte bara de pengar du har på kontot utan alla pengar som du kan tänkas spela poker för!

 

Hurivida pengarna sitter på kontot eller inte kan möjligtvis ha en viss psykologisk effekt men är denna märkbart stor så tänker du nog inte som en pokerspelare bör göra rent psykologiskt.

 

/Bjorn

 

Du förstår väl att i detta sammanhang likställer vi rulllen som med pengarna vi har på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slask tendensen ökar, tex körde jag efter att ha varit Out of money 4a 50 dollars sitngos i rad en små tiltad 200 dollars Heads Up!!!

 

Fi var nere på 200 och lyckades vända varpå jag körde en 200 dollars till för att kompensera LOL.

 

Hade varit bättre om jag inte haft utrymmet att göra såna moves utan att behvöa pausa, tänka igenom och överföra pengar från netteller...

 

Så definitivt, jag har dålig kontroll och mycket dollars på poker konto är inte bra....för mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förstår väl att i detta sammanhang likställer vi rulllen som med pengarna vi har på kontot.

Ibland brukar jag låtsas att alla pengar jag har är de jag har i fickan. Då blir jag ledsen och blir tvungen att råna en bank för att inte gula. Det här är väldigt jobbigt bullen, skulle ni kunna hjälp mig på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar defenitivt sämre när jag vunnit mycket. Igår var jag tex skitglad på jobbet och sprang nästan hem för att kunna spela. Kände mig svingrym. Sen optimist-tiltade jag bort 4 inköp. Så idag har jag fått känna mig som en stor idiot hela dagen. Inte för att jag spelade bort fyra inköp. Utan för att jag spelade så sjukt dåligt. Ska sätta upp en lapp ovanför datorn som det står "JAG SKA INTE TILTA". Såg att någon annan på forumet hade det.

 

Idag ska jag få upprättelse! (Riktig tilt idag kanske.)

 

/Balobas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar defenitivt sämre när jag vunnit mycket. Igår var jag tex skitglad på jobbet och sprang nästan hem för att kunna spela. Kände mig svingrym. Sen optimist-tiltade jag bort 4 inköp. Så idag har jag fått känna mig som en stor idiot hela dagen. Inte för att jag spelade bort fyra inköp. Utan för att jag spelade så sjukt dåligt. Ska sätta upp en lapp ovanför datorn som det står "JAG SKA INTE TILTA". Såg att någon annan på forumet hade det.

 

Idag ska jag få upprättelse! (Riktig tilt idag kanske.)

 

/Balobas

 

Hehe känner igen det där. Glad och positiv som fan och bråttom hem för att spela, när väl spelet är slut så var rullen oxå slut... (ca 11 inköp) *suckl*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis börjat spela poker, hehe. Men nåja. Jag har redan bemärkt tendenserna som ni beskriver. Började igår, to be honest. Men jag "slappnar av" mer och gör dumma moves och grejer när jag har "mycket" pengar på bordet. Senn är jag har lite, då spelar jag tight och på bra händer, lyckas komma upp, sen är det samma visa igen.

 

Man måste nog fan skriva en lapp på datorn där det står "TÅLAMOD & DICIPLIN MIN VÄN!" så man ser den varje gång. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis börjat spela poker, hehe. Men nåja. Jag har redan bemärkt tendenserna som ni beskriver. Började igår, to be honest. Men jag "slappnar av" mer och gör dumma moves och grejer när jag har "mycket" pengar på bordet. Senn är jag har lite, då spelar jag tight och på bra händer, lyckas komma upp, sen är det samma visa igen.

 

Man måste nog fan skriva en lapp på datorn där det står "TÅLAMOD & DICIPLIN MIN VÄN!" så man ser den varje gång. :P

 

och sen bredvid den lappen sätter du upp en som det står "jag SKA lära mig stava..." på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis börjat spela poker, hehe. Men nåja. Jag har redan bemärkt tendenserna som ni beskriver. Började igår, to be honest. Men jag "slappnar av" mer och gör dumma moves och grejer när jag har "mycket" pengar på bordet. Senn är jag har lite, då spelar jag tight och på bra händer, lyckas komma upp, sen är det samma visa igen.

 

Man måste nog fan skriva en lapp på datorn där det står "TÅLAMOD & DICIPLIN MIN VÄN!" så man ser den varje gång. :P

 

och sen bredvid den lappen sätter du upp en som det står "jag SKA lära mig stava..." på.

 

Hahhaha.. Sluta snälla.. LOL :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja du är inte ensam. Samma visa för mig. När man kommer upp över 1000$ då djävlar blir man en superfisk som spelar löst sam attan. Men sen när man kommer ner på en 200-300 då tajtar man till spelet och blir en vinnare igen.......fan va trött ja blir på mig själv.

 

Varför inte bara spela tight hela tiden då??? JO FÖR DET ÄR SÅ DJÄVLA TRÅKIGT!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var likadan förrut innan jag tog en rejälv pause utökade mina teoretiska kunskaper, inte bara de tektiska delarna utan även punkter som disciplin, money managementm BR krav osv.

 

Problemet jag hade innan var att jag tenderade att öka i nivå alldeles för snabbt och spelade under dålig förutsättningar bl a under trötthet, hunger, onykter osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo gjorde likadant förra veckan ...

 

Tog upp spelandet efter en veckas paus eller så ... hade slutat p.ga av att förlorat 200 $ av de 400 $ jag hade på kontot... Anyway så kanske man hade en 6 $ över 200 $ som jag hade bestämt mig för att att jag inte skulle få gå under för de två hundra skulle jag ta ut åtminstonde...

 

Spelade tight på måndagen hände ingeting typ ...

Tisdag gick all in på JJ och vann sen den dann vann jag totalt 220 $ och dan efter 150 $ slarvspelade av och till och slutade veckan på 645 $ ...

 

Och nu idag så gick det svagt uppåt på morgon sessionen .. och sen på eftermiddagen hittar man en som är på tilt och tredubblar blinden på han och sen förlorar man 80 % av den stacken på KK mot 1010 flop 2210 ...

 

Brände resterande var nere på 640 $ ... brände mer och står på 600 precis nu som jag inte vet o,m jag ska fortsätta med eller casha ut allting och bara spela gratis turneringar elle ngt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...