elvis77 Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Första pris $4500 Andra $2500 Har aldrig spelat en 10-gubbars turnering som alla varit så aggro i. Även Fi är ruggigt aggro. Seat 5: Hero ( $4518 ) Seat 9: NativeMaster ( $5482 ) Trny:16120166 Level:8 Blinds(200/400) ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ As Qd ] Hero raises [1000]. Raisar upp till 1200 totalt, vill dölja handen lite och har kört detta standardraise hela turneringen. NativeMaster calls [800]. ** Dealing Flop ** [ 4d, Jc, 3h ] NativeMaster checks. Vad göra nu ? Citera
Hjort Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Prisstrukturen kan vad jag ser inte spela någon som helst roll. Jag lutar rätt mycket åt all-in på floppen. Om killen har trappat med ett monster så har han då inte tjänat något eftersom du ändå skulle synat en all-in preflopp och om han synar med en massa andra händer så har du inte råd att vare sig ge gratiskort eller lägga dig mot omslag. Floppen är ju för övrigt rätt hyffsad iom att det är rätt otroligt att de låga korten hjälpt honom att para. Citera
elvis77 Postad 28 September , 2005 Författare Rapport Postad 28 September , 2005 Prisstrukturen kan vad jag ser inte spela någon som helst roll. Jag lutar rätt mycket åt all-in på floppen. Om killen har trappat med ett monster så har han då inte tjänat något eftersom du ändå skulle synat en all-in preflopp och om han synar med en massa andra händer så har du inte råd att vare sig ge gratiskort eller lägga dig mot omslag. Floppen är ju för övrigt rätt hyffsad iom att det är rätt otroligt att de låga korten hjälpt honom att para. Jag resonerade likadant, gick all in direkt på floppen. Han synade med TJ. Jag har funderat en hel del men inte riktigt kunnat bestämma mig för att det är det bästa spelet. Kan det vara bättre att checka för att sedan syna hans förmodliga all in på turn oavsett kort?. Då kan man ta hela stacken av en sämre hand vilket man förmodligen inte kan med all in på floppen. Har han en J så ryker stacken i vilket fall som helst. Citera
Hjort Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Jag resonerade likadant, gick all in direkt på floppen. Han synade med TJ. Jag har funderat en hel del men inte riktigt kunnat bestämma mig för att det är det bästa spelet. Jag tror i vart fall inte att du kan hitta ett spel som är mycket bättre, det finns helt enkelt inte utrymme till det. Kan det vara bättre att checka för att sedan syna hans förmodliga all in på turn oavsett kort?. Då kan man ta hela stacken av en sämre hand vilket man förmodligen inte kan med all in på floppen. Beror ju på hur aggro han är, problemet med det är ju bara om han checkar eftersom han då drar ut med cirka 12% av händerna som du faktiskt slår. Citera
elvis77 Postad 28 September , 2005 Författare Rapport Postad 28 September , 2005 Jag resonerade likadant, gick all in direkt på floppen. Han synade med TJ. Jag har funderat en hel del men inte riktigt kunnat bestämma mig för att det är det bästa spelet. Jag tror i vart fall inte att du kan hitta ett spel som är mycket bättre, det finns helt enkelt inte utrymme till det. Kan det vara bättre att checka för att sedan syna hans förmodliga all in på turn oavsett kort?. Då kan man ta hela stacken av en sämre hand vilket man förmodligen inte kan med all in på floppen. Beror ju på hur aggro han är, problemet med det är ju bara om han checkar eftersom han då drar ut med cirka 12% av händerna som du faktiskt slår. Han var som sagt riktigt aggro så jag har svårt att se han checka även turn, skulla han göra det så det ju all in ändå. Citera
Hjort Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Ett alternativ som också kanske kan få honom att ställa med en sämre hand är ju att beta litet. Citera
Recommended Posts