eroz Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Prima HH (spyr) NLT 1/2 5handed. Effektiva stackar för mig och fi ligger runt $200 Fi har miniraisat väldigt ofta hittills den inte alltför långa sessionen. Jag har ej spelat mot fi tidigare så information utöver ovanstående blir ju ganska knapphändig. Anyway. Jag raisar 8 först in från knappen med AJo. fi i sb synar och bb foldar. Flop: A:club: 4:diamond: 7:heart: Pot: 18 Fi checkar. Jag bettar 15. Fi synar. Givet värdebet. Turn: 3:diamond: Pot: 48 Fi checkar. Jag checkar. Här checkar jag då jag inte vill bygga en så så sjukt stor pott med AJ, fi kan ju ändå ha ett bättre A/tvåpar och förhoppningsvis kan jag även inducera en bluff av ett sämre A på river. River: 6:diamond: Pot: 48 Fi checkar. Jag bettar 25. Fi clickraisar. Jag får inget bet från fi som jag hoppades så jag känner mig tvungen att betta för värde (efter viss tvekan då fi verkade fundera över om han skulle checka eller betta). Jag bettar halvpot och blir minicheckraisad, jag svär lite och kollar på oddsen som ger mig 1:5. Känns som en måstesyn då jag dessutom visat svaghet på turn. Tankar, tips och övriga kommentarer mottages tacksamt. Citera
Baloos Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Jag fattar inte att du vågar betta för värde där, känns som att 1/3 av alla texashänder har dig. Jag skulle aldrig göra det mot en normal fi. Edit: jag utvecklar lite, brukade alltid betta för värde där i tron att fi satt på sämre A, typ Axs men har slutat med det då det är långt ifrån självklart att så är fallet. OK att checka turn tycker jag men skulle nog nöjt mig med potten som den var trots allt. Synat om fi betat in i mig. Jobbigt med AJo i höjd pott(trots blindsteal-läget), funderar seriöst att börja miniraisa lite så blir det lite lättare att hålla nere potten i dylika situationer Citera
WeeM Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Om du bestämmer dig för att checka turn, så är det nog bara att checka river också. svårt att hitta värde där s0om sagy, (typ AT, A9, A8) då är det bra många fler händer som du är slagen av som synar. Citera
Recommended Posts