Nickefik Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Det här blir min första PHH, så ha lite överseende. Bordet är väl ungefär som andra bord på Heypoker, dvs inga genier. Torak är den spelare som utmärkt sig mest. Detta genom att ha haft flyt och vunnit potter där han dragit ut. Ett typ exempel på hur kan kan spela är att han tex tidigare synat en checkraise med en flopp på J58 där han själv hade J4. Game # 134656601 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Vadstena" Game ended 2005-09-26 23:44:37 GMT+01:00 Players: virginwolf (EUR 22,40 in seat 3) The_Clone (EUR 45,22 in seat 4) KassaSkap (EUR 40,65 in seat 5) Torak (EUR 42,62 in seat 6) Dealer: KassaSkap Small Blind: Torak (0,25) Big Blind: virginwolf (0,50) The_Clone was dealt: 2h - Ah The_Clone Call (0,50) <-- Jag limpar in med den här handen vilket jag vanligtvis gör med en sådan hand. Speciellt eftersom bordet oftast är rätt passivt före floppen. KassaSkap Fold Torak Call (0,25) virginwolf Check Flop 8h - 9h - 4s Torak Check virginwolf Bet (0,50) The_Clone Call (0,50) <-- Jag synar och hoppas på turnkortet. Torak Raise (3,00) virginwolf Call (2,50) The_Clone Call (2,50) <-- Eftersom virginwolf synar så det är automatisk syn, inget att fundera kring. Turn 8h - 9h - 4s - Kh <-- Där satt den! Torak Bet (5,75) virginwolf Call (5,75) The_Clone Raise (11,50) <-- Jag väljer här att minihöja för att få in mer i potten, vill inte skrämma iväg någon, utan hoppas på att få mer betalt sen. Torak Call (5,75) virginwolf Call (5,75) River 8h - 9h - 4s - Kh - 9c <-- Aj, aldrig kul med ett parat bord. Torak All-In (27,62) virginwolf All-In (7,40) Jaha. Första tanken var att 9 fyllde upp en kåk för Torak. Men samtidigt så har han visat upp sämre händer än så när han gått all in. När virginwolf dessutom synar, så blir jag också orolig, även om jag sätter honom på en sämre färg än mig som bäst. Så: Fold eller Call? Borde jag ha tryckt in redan på turn? * Mini RP - QoS * Citera
Emilio Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Kan nog inte anklaga dig för att inte trycka mer på turn mot sådana här spelare men det är alltid ett farligt spel och man får ta risken att bordet parar sig då. Jag hade antagligen inte kunnat låta bli att syna. Stor chans att någon av dom har kåk men också stor chans att den ena har sämre färg och den andra hade typ AK på handen och övervärderar sitt K när den kommer. Citera
Recommended Posts