Gå till innehåll

NLT - Trn, folda AQo, träffat TPTK mot big stack?


Doubleofaces

Recommended Posts

Satt i en $5k frirulle på Expekt där jag synar en 3xBB raise (sitter på BB, blinds 100/200) med AQo. Han har ca. 21k chips, jag har 6k chips. SB har foldat och vi är heads-up när floppen kommer:

 

Q :heart: 6 :spade: 2 :club:

 

Underbar flop, men han betar ut 1600. Har ingen read på snubben, men han är ju big stack och det enda som slår mig här är AA/KK. Postar hur jag gjorde lite senare, men här visste jag absolut inte vad jag skulle göra.

 

Hur hade ni gjort här?

 

* RP och flytt till PHH - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade lika stor stack innan du synade så om du inte är villig att gå med efter ett drygt pott-bet på en drömflopp så ska du lägga handen pre-flop. Sen kan han sitta med ett set och ha dig slagen, behöver inte vara KK eller AA.

 

Det är sant.

 

Jag stod som ett kryss när floppen kom men jag synade och ännu en blank turn kom upp, 7, 8, 9.

 

Får ännu ett bet på mig (1600) och jag synar. River kommer Q :diamond: och han checkar mig. Trycker in mina sista 1600-2200 (orkar inte räkna) och han lägger sig.

 

Jag dubblade iaf upp men frågan är om jag hade gjort det om det inte vore för rivern. Hade nog en del tur på denna handen.. Jag skulle nog sätta honom på AK eller ngt, annars hade han väl aldrig foldat på min lilla all-in när han redan tryckt in typ 4k?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade lika stor stack innan du synade så om du inte är villig att gå med efter ett drygt pott-bet på en drömflopp så ska du lägga handen pre-flop. Sen kan han sitta med ett set och ha dig slagen, behöver inte vara KK eller AA.

 

Det är sant.

 

Jag stod som ett kryss när floppen kom men jag synade och ännu en blank turn kom upp, 7, 8, 9.

 

Får ännu ett bet på mig (1600) och jag synar. River kommer Q :diamond: och han checkar mig. Trycker in mina sista 1600-2200 (orkar inte räkna) och han lägger sig.

 

Jag dubblade iaf upp men frågan är om jag hade gjort det om det inte vore för rivern. Hade nog en del tur på denna handen.. Jag skulle nog sätta honom på AK eller ngt, annars hade han väl aldrig foldat på min lilla all-in när han redan tryckt in typ 4k?

 

Han satte dig nog på en Q - så chansen att han synat all-in på floppen hade varit större. Det ser mera ut som en bluff än en riktig hand i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Underbar flop, men han betar ut 1600. Har ingen read på snubben, men han är ju big stack och det enda som slår mig här är AA/KK.

Hur hade ni gjort här?

 

* RP och flytt till PHH - QoS *

 

på flopp så slår QQ,66,22 dig också glöm inte det :P

 

För övrigt är det bara ställa in på flopp och hoppas.. det är juh som sagt en freeroll. Han kan sitta på vad som helst, troligt att han försöker sno. Jag är dock ingen freeroll-expert :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstått saken rätt blir du alltså höjd från sb när du sitter i bb. Jag tycker det är ett tämeligen solklart omslag preflopp, din motståndare behöver ju inte direkt ha något, och har han det så får du väl stoppa in degen och dra ut.

 

På floppen så finns ju fold över huvud taget inte, du är ljusår före din motståndares HD. Frågan här är ju bara hur du kan maxa värdet på din hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstått saken rätt blir du alltså höjd från sb när du sitter i bb.

 

(sitter på BB, blinds 100/200) med AQo. Han har ca. 21k chips, jag har 6k chips. SB har foldat och vi är heads-up när floppen kommer:

 

Det som står om rivern tyder dock på att trådskaparen har position så jag tänkte som Hjort här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...