Gå till innehåll

Spinky: NL200 och Vindsurfing


spinky

Recommended Posts

Hej hej tänkte skriva lite här igen efter ett och ett halft år break. Undra hur länge man orkar denna gång =)..

 

Just nu befinner jag mig på Rhodos och jobbar fortfarande som ljud och ljus tekniker samt att jag spelar lounge house på en clean bar 3-4 gånger i veckan efter mitt normala jobb. På dagarna så blir de 1-2 timmar vindsurfing sen så försöker jag lägga in nån timma poker hit eller dit. De brukar bli kanske 10 timmar poker i veckan mest för att det är kul och det finns bra pengar och hämta.

 

Hur har de gått me pokern?? Jo det har gått upp o ner i Vintras satt jag och spela NL600 som högst men utan några större framgångar. Jag hade en längre period på NL400 där jag kände mig hyfsat bekväm och kunskaperna ökade. Just nu så spelar jag med en 10inköps bankroll på nl200 där jag plockar vinsten varje månad till kontot. Jag är upp kanske 10k sen i februari då jag åkte utomlands. Mest på NL100 hu grind och NL200 sh grind. Sitter mest och nöter bara för att spelarna här är sååå såå dåliga och jag har ingen motivation och levla. Finns bra pengar här. Ett försök på nl400 hade vart gött där börjar de bli helt ok pengar lixom.

 

GL HF osv..

 

/Spinky

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 154
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lägger upp lite statistik från PT. BB/100 händer stämmer inte så bra.. har ett par 100 händer från NL spel (vet inte hur jag får bort dessa) då jag va så trött på FL och behövde lite omväxling.

 

Jag tror jag ligger lite över 1BB/100 händer denna månaden. Vilket är väldigt trist. Jag tror jag har spelat bra men dött mer än vanligt i stora potter denna månaden.

 

Kolla gärna om ni hittar några läckor direkt.

 

http://www.studiocolor.net/pokertracker_stats_20050926.gif

 

/spinky

 

* BP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du har blivit inspirerad av våra dagböcker, jag blir glad varje gång det kommer upp en FL-dagbok då alla andra är 0.25/0.50 NL :)

 

 

Två siffror som sticker ut direkt är "Rais Pre-flopp" och "Attemt to steal blinds". Båda två är riktigt låga!

 

Du har 23% VP$P och höjer alltså bara 10% preflopp, openlimpar du ofta?

Jag ligger själv på 14.5% preflopp-höjningar och längre än så ska man nog inte vara. Personligen vill jag ha upp min till minst 18% inom den närmsta tiden

 

Vore bra om du kunde lägga upp en bild på "Position Stats" fliken.

 

Sen bör du försöka stjäla mer när du får chansen 24.4% är riktikt lågt. De flesta på 2+2 säger runt 33-38%, detta tycker jag är lite i högsta laget men upp till 30% kan man lätt fixa utan att det blir för borderline tycker jag. Är möjligt att en del av din låga preflopp-rais% ligger här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du har blivit inspirerad av våra dagböcker, jag blir glad varje gång det kommer upp en FL-dagbok då alla andra är 0.25/0.50 NL :)

 

 

Två siffror som sticker ut direkt är "Rais Pre-flopp" och "Attemt to steal blinds". Båda två är riktigt låga!

 

Du har 23% VP$P och höjer alltså bara 10% preflopp, openlimpar du ofta?

Jag ligger själv på 14.5% preflopp-höjningar och längre än så ska man nog inte vara. Personligen vill jag ha upp min till minst 18% inom den närmsta tiden

 

Vore bra om du kunde lägga upp en bild på "Position Stats" fliken.

 

Sen bör du försöka stjäla mer när du får chansen 24.4% är riktikt lågt. De flesta på 2+2 säger runt 33-38%, detta tycker jag är lite i högsta laget men upp till 30% kan man lätt fixa utan att det blir för borderline tycker jag. Är möjligt att en del av din låga preflopp-rais% ligger här.

 

Yes stämmer bra. Jag är dålig på att steala det vet jag. Jag brukar inte spela sämre än K9s på button. Vet inte riktigt vad som är ok att steala med på CO och Button. Men med all säkerhet beror det mesta på att jag stealar för lite.

 

Beror lite på vad jag har för snubbar på big och small också. Vissa hittar inte fold och de e jobbigt och skjuta 2 gånger mot sånna killar varje gång.

När jag fiskar bord letar jag efter lösa action fyllda bord och preflopp kan du inte höja med med skräp för de synar dig med Ax + alla suited från flesta positioner alla positioner. Har du inte bra glid den dagen och har rätta klonkskillsen torskar du hårt. Med deras autocall på flopp gör att du e död på turn i de flesta fall. För lite respekt mot raisar från sen pos överlag på 5/10 tycker jag.

 

Men jag lär ha en läcka på steal attempts och jag e dålig på att spela steals postflop. Jag skjuter 2 gånger men och får checka river och i de flesta fall e jag torsk. Det är mina erfarenheter. Shit blev längre än tänkt haha, lite av mina tankar iaf.

 

Här kommer stats från PT: (förresten varför e summorna olika? från stats till stats.)

 

http://www.studiocolor.net/pokertracker_posstats_20050927.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du har blivit inspirerad av våra dagböcker, jag blir glad varje gång det kommer upp en FL-dagbok då alla andra är 0.25/0.50 NL :)

 

 

Två siffror som sticker ut direkt är "Rais Pre-flopp" och "Attemt to steal blinds". Båda två är riktigt låga!

 

Du har 23% VP$P och höjer alltså bara 10% preflopp, openlimpar du ofta?

Jag ligger själv på 14.5% preflopp-höjningar och längre än så ska man nog inte vara. Personligen vill jag ha upp min till minst 18% inom den närmsta tiden

 

Vore bra om du kunde lägga upp en bild på "Position Stats" fliken.

 

Sen bör du försöka stjäla mer när du får chansen 24.4% är riktikt lågt. De flesta på 2+2 säger runt 33-38%, detta tycker jag är lite i högsta laget men upp till 30% kan man lätt fixa utan att det blir för borderline tycker jag. Är möjligt att en del av din låga preflopp-rais% ligger här.

 

Har du några bra länkar på 2+2 där man kan läsa lite om alla dessa siffror?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såååå äntligen lite internet att leka med. Var ju kanske inte så lätt att få tag på en uppkoppling som jag trodde i Teneriffa.

 

Jag spelade natten innan jag åkte och backade ca 12 BB. Ska återkomma med lite händer osv. Men jag måste få tag på IT snubben för sunwing så jag kan få ett eget IP nummer. Hoppas de löser sig, blir inge poker på 3 veckor annars. :(

 

Ikväll börjar jag mitt vick här på Sunwing Resort Fañabe på Teneriffe. Det ska nog gå bra för jag har repat och kollat uttrustning hela går dagen och idag. Nog om det..... Återkommer.

 

Hasta mañana förhoppningsvis

 

Adios

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Så ja, nu har jag vart här på Teneriffa och jobbat i snart 2 veckor. Jag kan varmt rekommendera att åka ner och jobba på hotell och softa. Livet här nere är helt underbart.

 

Pokern har blivit lidande dock. Har endast spelat 2 dagar sen jag kom ner och det är totalt 650 händer. Min Pokertracker är väldigt gay just nu, men jag har plussat 12 BB på dessa 650 händer. Tycker jag spelat bra och förståndigt. Blivit uttragen ett par gånger i stora potter annars har de flytit på bra.

 

Inte mycket att tillägga. Inga händer att redovisa. Får dra igång boken hårdare när jag kommer hem. Detta känns mera som en resedagbok just nu =) Ska spela några timmar nu iaf.

 

Ciao for now.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, roligt med dagboken.

 

Jag är dock mer intresserad av livet på teneriffa :P

Vad jobbar du med? vart bor du? vad har du för arbetstider?

för lön? osv :) är riktigt sugen på att åka någonstans, frågan är väl

egentligen bara när, var och hur :P

 

Jag jobbar som ljud ljus tekniker och kör kvällsshowerna här på Sunwing Resort i Fañabé. Showerna är typ Wallmans salonger aktigt. Före main showen så är det björn show och jag jobbar ca 3 timmar per dag 20.00-23.00, 5 dar i veckan.

 

Pröjset vet jag inte riktigt vad de är men jag vet att de som jobbar i showen får ca 6500kr ut i månaden. Låter lite men de är helt ok. Då man bor i fräscha lägenheter (2 min gångväg från hotellet) gratis samt får 3 mål mat om dagen. Så rent tekniskt sett så behöver du inte göra åt en krona här nere. Men självklart äter man ute när man inte orkar käka här och en hel del går åt till alkohol :D men du gör åt kanske 2-3000kr normalt och då lever du gött. Man kan lätt spara mycket pengar här iaf.

 

Tillbaka till pokern.... Sista sessionen gick bra. plussade ca 20 bb och är upp 30 bb sen jag kom hit till teneriffa. Jag har inte fått ordning på trackern än, för jag vet att de va några händer jag tänkte posta. Mer om det senare. Nu ska jag dra till poolen och sola och spela NL HU mot en i showen muuuhahaha. =)

 

Hasta luego

 

/Spinky

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka från Spanien och spelade igår. Det var kul för att jag inte spelat på ett bra tag nu. Jag redovisar lite siffror för månaden nedan. Först en hand som jag spelade då jag railade på 10/20 då en riktig super Donk satt på bordet. Blev bara 60 händer då Donken dog ganska kvickt.

 

Game #1103127693: Hold'em FL ($10/$20) - 2005/10/20 - 12:33:10 (UK)

Table "Manhattan" Seat 6 is the button.

Seat 1: Scoobymad ($873.97 in chips)

Seat 2: ToreTang ($807.09 in chips)

Seat 3: hero ($725.50 in chips)

Seat 4: BRONZ ($154.47 in chips)

Seat 5: icdonks ($745 in chips)

Seat 6: tistos ($767.50 in chips)

Scoobymad: posts small blind $5

ToreTang: posts big blind $10

----- HOLE CARDS -----

dealt to hero [Kh Kd]

hero: raises $20

BRONZ: calls $20

icdonks: raises $30

tistos: folds

Scoobymad: folds

ToreTang: folds

hero: raises $20

BRONZ: calls $20

icdonks: calls $10

----- FLOP ----- [3d Th Js]

hero: bets $10

BRONZ: calls $10

icdonks: raises $20

hero: raises $20

BRONZ: folds

icdonks: calls $10

----- TURN ----- [3d Th Js][2d]

hero: bets $20

icdonks: raises $40

hero: calls $20

----- RIVER ----- [3d Th Js 2d][4d]

hero: checks

icdonks: bets $20

hero: calls $20

----- SHOW DOWN -----

icdonks: shows [Jd Ad] (A Flush, Ace high)

hero: mucks hand

icdonks collected $322 from Main pot

 

Jag var lite rädd för set på turn. Jag undrar om en 3bet är rätt här att lägga in då han spelade precis som att han hade top pair på flopp och fick sedan massor med outs inför rivern och semibluffade in i en stor pott.

 

Resultat Oktober: +184$

 

Jag får skriva i dollar och inte i bigbets då jag railar mycket samt spelar på samtliga gynsamma bord. 3/6 till 10/20$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

God dag

 

Här är grafen för för månaden. Graf

 

Började månaden med att backa 100bb vilket är mindre roligt vad ni säkert kan förstå. Spelade väldigt solid poker rakt igenom och till slut började de rulla på som vanligt, för att senare avsluta månaden i ett down period igen. Trist, but thats fixed for you.

 

Railningen på 10/20 denna månaden slutade negativt och jag backade 16bb där uppe på 479 händer. Om jag analyserar 10/20 från den lilla erfarenhet jag har så är det en aning aggressivare än 5/10 men det är inte mycket samt motståndet inte är speciellt imponerande. Kasta skit och raisa mer helt klart. Du blir betald varje gång i stort sett.

 

Blev inte så många händer spelade denna månaden pga av Spanien äventyret. Men vi fortsätter grinda på.

 

Resultat Oktober: 567$

Antal Händer Oktober: 9147

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer en rapport efter 12000 händer. Glidet har vänt och det går allt bättre. Jag var lite konfunderad över mina resultat men det har vänt uppåt bb/100 börjar se bättre och bättre ut.

 

Graf och lite annat kommer om ett par 100 händer alltså.

 

Jag har funderat på min aggressivitet och om jag ska klara mig på 10/20 och förhoppningsvis senare 20/40 måste jag öka den några snäpp.

 

Just nu ser den ut såhär. Skulle uppskatta kommentarer på dessa siffror.

 

aggression_nov5.gif

 

En annan lite rolig sak var att spinky har gjort pokervärlden säkrare då jag plockade 2 killar som colludade. Efter mycke misstänksamhet speccade jag dem ett tag och det var väldigt tydligt. Påkallade pokermanagern och de kolla igenom sina system. Mycke riktigt så stämde detta och deras konton e nu frysta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite kommentarer ang dina stats.

Har själv över 200k händer på 5/10 + 10/20 6 max med bra winrate.

 

PFR = 10,23 din största läcka bedrövligt lågt med en vpip på 23 så borde den vara minst 18.Du måste sluta med att openlimpa,raise or fold

 

ASB=24,44 för lågt upp min 10% till

 

du completar lite för mkt från sb

 

went to showdown lite för lågt gå till showdown mer.

 

sluta med att cold calla, 3 bet or fold, cold call kan i vissa fall vara ok men du gör det fortfarande för mkt.

 

AF på flop för aggro

AF på river för passiv värde betta mer

 

CR öka till 2%

 

blind def i sb ser helt sjukt ut, vet inte hur du spelar men om du skall spela från sb mot knapp steel så 3 betta alltid,då man sitter i usel pos resten av given så spelar man ju bara rät bra händer från sb därför är det en gåta att du foldar 42,42 efterfloppen-mer showdowns här.

cold call inte från sb då du ger bb 5/1 i odds och sitter som en märla under resten av given då.

 

won $ wen show flop för lågt bör ligga 40-42 men det har nog att göra med att du är för passiv pre flop och låter andra raisa dina limpningar och att du sen är för tight post och foldar mot fortsatt aggresion. Ta kommandot direkt istället.

 

skrivet i all välmening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Rambler!

 

Jag uppskattar din ärlighet och jag ska ta och jobba på samtliga saker jag du har tagit upp.

 

Jag har jämfört de statistiken för de 10k första händerna och 10k senaste.

 

Steal attempts är fortfarande alldeless förlågt men blivit bättre. Aggression factor flop är lägre nu. Men Valuebettandet river är fortfarande för dåligt.

 

Check raiset är bättre. Så det är nog inget jag behöver tänka på.

 

Men stora läckor e preflop raise och steal attempts. Något jag får jobba på. Tur att man har en skön table selection och de är sick mycke sämre än en själv så man plussar vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle uppdaterat lite grejer vid 12k väntar till 15k händer istället. Glidet har väl inte varit de bästa de sista. Har jobbat på att preflopp raisa men de gejmsen jag sätter mig är jätte loose och respekten för raise är väl lika med noll. Jag tror de dåliga preflop raisen och stealsen siffrorna kommer från att du behöver en bättre hand för att tampas me klonk donkarna.

 

Du får bra betalt varje gång för de tar händerna till river varrenda gång. Det jag har varit för dålig på är Valuebettandet. Tyvärr var glidet kass igår och blev utdragen för många ggr igår men jag valuebetta max igår. Gjorde mer ont än gott men de vänder. Är upp November månad en 50bb or so.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok lite siffror och sådant tjafs. Tok torska igår på borden. Dog med de mesta klonk jag satte på flop igår.

 

Iaf, reslutat 15k senaste händer (vet inte hur jag slår ihop databaserna är totalt 25k) men iaf 167bb plus och ligger på 1.05bb/100 vilket suger.

 

Graf 15k senaste: Här

 

Jag är nog inte vassare än så med mitt nuvarande spel.

 

Fick en lektion igår natt och fick grunderna att spela power poker. Kommer förmodligen ligga runt de siffrorna som rambler tog upp här ovan hädan efter. Spelet kändes till en början lite läskigt och slaskigt men skönt aggro. Tror swingsen blir ännu hårdare dock när glidet inte är med mig men det måste va rätta sättet och spela poker på. Har dock bara spelat för lite på detta sätt för att ge det en rättvis utvärdering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en lektion igår natt och fick grunderna att spela power poker. Kommer förmodligen ligga runt de siffrorna som rambler tog upp här ovan hädan efter. Spelet kändes till en början lite läskigt och slaskigt men skönt aggro. Tror swingsen blir ännu hårdare dock när glidet inte är med mig men det måste va rätta sättet och spela poker på. Har dock bara spelat för lite på detta sätt för att ge det en rättvis utvärdering.

 

Gå ner till 3/6 om du känner dig osäker och få in spelstilen där innan du trycker på på de högre nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok att de svänger men de här är mindre skoj. 100bb svängar tar knäcken på en. Ner 150bb, upp 150bb, ner 130bb och det är på ett par tusen händer emellan dessa sick streaks av 5-2 outs kills. Ena dagen känner man sig som en kung när glidet är inne och du mördar snubbe efter snubbe och de lämnar bordet sjukt tilade efter att grindat ner dem med aggressiv poker. När glidet är borta undrar du konstant om du kan de här med poker överhuvudtaget.

 

När jag tiltar blir jag rädd, inte aggro och dunkar in massa idiot bets. Jag missar dock Valuebets. Missat 3 st valuebets klara valuebets pga av demonerna som skriker i huvudet att du kommer torska varrenda pott. Illa!

 

Fru Fortuna ligger lätt me nån annan än mig förtillfället inget glid överhuvudtaget. Oerhört frustrerande iaf. Nu fick jag skrivit av mig lite.

 

Blivit över 1k händer idag än så länge och e back enligt ovan. Sick :(

 

Vet inte vad jag har för värden nu. men jag mycke mer aggro och preflop raise klart över vad jag hade innan. VP$P e nånstans runt 28-32% och preflop runt 15-20% när jag kollar på de olika borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar man bara av att ta alla ideliga svängningar i sh gamesen utan att tilta (varning för smygtilten) så finns det fint värde i dom för bra spelare.

 

Förmodligen har ditt post flop spel en hel del läckor, med tanke på att det fanns en del läckor i pre spelet för några dagar sen och då är ju ändå pre flop spelet betydligt enklare att lära sig än post spelet.

 

Se upp så att du inte blir laggy och en spewing machine= dyrt.

 

Du kan INTE ha en vpip på 28-32 utan mkt bra postflop spel om du vill ha en bra winrate.

 

Tänk på att du precis har ändrat i ditt spel bli inte för lös direkt utan ta pre spelet först för att sen adda mera händer om du känner att du fixar det.

 

REKOMMENDATION:

 

SLUTA limpa och cold calla jag ser fortfarande på förhållandet vpip och PFR att det fortfarande sker frekvent.SLUTA SLUTA SLUTA.....

 

TIGHTARE pre flop håll dig under vpip 25 gå gärna ner till 22 tills du är acklimatiserad var framför allt extra tight ur dålig position.

Fortfarande för lite PFR i förhållande till VPIP.

 

KOLLA upp frekvent situationer där du förlorar mkt/spelar dåligt, titta igenom pt efter varje session och gå igenom dom händer där du förlorat mkt.

 

SPELA även mot spelaren inte bara abc poker vilket iofs räcker för att slå 5/10- hur extraktar man max med en viss typ av händer mot en tag/lag/calling station etc. HUR TÄNKER DINA MOTSPELARE !!!

 

SÄTT motspelarna på tänkbara händer händer direkt revidera vart efter som.Prova att bara observera ett bord och gör samma där försök att lista ut vad spelarna har för händer,brukar vara lättare när man inte deltar själv- lätt att bli subjektiv då man själv är involverad.

 

SPELA inte för många bord på en gång-fokusera på att spela bra poker inte många händer, Ansträng dig inte bara ABC-poker.

 

INTE för långa sessioner, ta en paus.

 

TAPPA inte för många BB vid samma bord-ta en paus och byt bord/sluta för dagen

 

SÄTT en stoploss per bord+dag och FÖLJ DET....!!!!

 

 

Känns som man skulle kunna svamla på hur länge som helst... ;)

 

Återigen skrivet i all välmening

 

LETS MAKE SOME $$$$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar man bara av att ta alla ideliga svängningar i sh gamesen utan att tilta (varning för smygtilten) så finns det fint värde i dom för bra spelare.

 

Smygtilten är väl den som är min största fara men alltså det är kanske förnekelse till hög grad men jag känner mig ganska medveten om mig själv och fimpar direkt datorn när bägarn runnit över.

 

Förmodligen har ditt post flop spel en hel del läckor, med tanke på att det fanns en del läckor i pre spelet för några dagar sen och då är ju ändå pre flop spelet betydligt enklare att lära sig än post spelet.

 

Se upp så att du inte blir laggy och en spewing machine= dyrt.

 

HAHAHA sjukt rolig mening förklara "laggy och en spewing machine"

 

Du kan INTE ha en vpip på 28-32 utan mkt bra postflop spel om du vill ha en bra winrate.

 

Tänk på att du precis har ändrat i ditt spel bli inte för lös direkt utan ta pre spelet först för att sen adda mera händer om du känner att du fixar det.

 

Jag är ganska nöjd med mitt postflop spel faktiskt men som sagt lär finnas massa läckor. Lite Raise or fold aktigt får inte missa valuebets från donksen. Sen inte betala av donksen när de träffat ganska simpelt. Inte många som gör moves på denna nivån.

 

REKOMMENDATION:

 

SLUTA limpa och cold calla jag ser fortfarande på förhållandet vpip och PFR att det fortfarande sker frekvent.SLUTA SLUTA SLUTA.....

 

TIGHTARE pre flop håll dig under vpip 25 gå gärna ner till 22 tills du är acklimatiserad var framför allt extra tight ur dålig position.

Fortfarande för lite PFR i förhållande till VPIP.

 

Japp bör tighta till mig vill dock ha en lös aggro stil har dock inte svårt att släppa postflop. Folk skall va rädda. Ska va ett helvete för dem att spela när jag är först in o raisar.

 

KOLLA upp frekvent situationer där du förlorar mkt/spelar dåligt, titta igenom pt efter varje session och gå igenom dom händer där du förlorat mkt.

 

Mmm något jag måste börja göra.

 

SPELA även mot spelaren inte bara abc poker vilket iofs räcker för att slå 5/10- hur extraktar man max med en viss typ av händer mot en tag/lag/calling station etc. HUR TÄNKER DINA MOTSPELARE !!!

 

Japp, medveten om detta.

 

SÄTT motspelarna på tänkbara händer händer direkt revidera vart efter som.Prova att bara observera ett bord och gör samma där försök att lista ut vad spelarna har för händer,brukar vara lättare när man inte deltar själv- lätt att bli subjektiv då man själv är involverad.

 

Detta är sick skoj när man dem dagar man e het =)

 

SPELA inte för många bord på en gång-fokusera på att spela bra poker inte många händer, Ansträng dig inte bara ABC-poker.

 

2-3 bord e de som gäller

 

INTE för långa sessioner, ta en paus.

 

Det där är inte min starka sida. Kan inte släppa bord ibland för de e så donktight så man blir mörkrädd. Du förlorar minst när de har dig slagen och du tar ut max när du leder. Blir knäckt på weaka spelare som limpar Ax jämt o ständigt och spelar inte tillbaka på mitt pocket. SICK

 

TAPPA inte för många BB vid samma bord-ta en paus och byt bord/sluta för dagen

 

SÄTT en stoploss per bord+dag och FÖLJ DET....!!!!

 

Vad kan va vettigt? 100bb

 

Känns som man skulle kunna svamla på hur länge som helst... ;)

 

Återigen skrivet i all välmening

 

Jag gillar att du svammlar =) kör på bara. bästa är att du kommit in som en guardian angel och ägnat dina 2 första posts för att styra upp mitt spel. Tackar!

 

LETS MAKE SOME $$$$

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...