Gå till innehåll

NLT - AQ blir TP, hur spela denna hand?

Recommended Posts

Postad

Hej

följande skedde på ett tight bord på empire... Hur ska jag spela denna hand? Spelade jag den rätt eller fel?

Jag tänkte skriva hur jag tänker och så får folk gärna säga att jag tänker fel. Kritik är bra :)

Jag bettar på 4xbb på bra starthänder, 3x borde räcka på detta bord men jag har spelat på andra bord där alla slaskar in på 3x...

***** Hand History for Game 2772452373 *****

0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Sun Sep 25 09:40:33 EDT 2005

Table Table 36759 (Real Money) -- Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: mixon_swe ( $4.40)

Seat 2: Zindaret ( $46.40)

Seat 3: flamie82 ( $32.85)

Seat 4: JOgger3124 ( $24.75)

Seat 5: Harakka ( $25)

Seat 6: DumbDonkey ( $5.75)

Seat 7: vegasmucker ( $28)

Seat 8: blindrodent ( $28.85)

Seat 9: Ladyhasapair ( $10.69)

Seat 10: patrik876 ( $15.20)

JOgger3124 posts small blind (0.10)

Harakka posts big blind (0.25)

Ladyhasapair posts big blind (0.25)

** Dealing down cards **

Dealt to Zindaret [ Ac, Qh ]

DumbDonkey folds.

vegasmucker folds.

blindrodent folds.

Ladyhasapair checks.

patrik876 folds.

mixon_swe folds.

Zindaret raises (1) to 1

flamie82 calls (1)

JOgger3124 folds.

Harakka folds.

Ladyhasapair folds.

Ok, fick call av knappen. Han lär ha en bra hand.

** Dealing Flop ** : [ As, 3s, Kh ]

Ok, fick träff på A, då är jag bara rädd för AA, KK eller AK. Möjligen skulle någon kunna spela 33 men jag tvivlar, Jag bettar på och kollar vad som händer.

Zindaret bets (2.50)

flamie82 calls (2.50)

Han callar. Nu kan han ju iofs sitta på AJ eller liknande också... lägre par är uteslutet anser jag.

** Dealing Turn ** : [ 5d ]

Jag känner att jag måste fortsätta att visa styrka...

Zindaret bets (4)

flamie82 calls (4)

Han callar igen.

** Dealing River ** : [ 4d ]

Om jag nu inte bettar så kommer han nog att betta och jag kommer att ha ett svårt beslut.. om jag bettar så callar han nog förhoppningsvis bara. Men jag blir lite feg o bettar mindre än förra betten.

Zindaret bets (3)

Framförallt vill jag veta vad jag skulle ha gjort på turn:en. Var betten bra? Dålig? Jag var ur possition och så....

/Erik

* RP - QoS *

Postad

Jag tycker nog betet på turn var ganska lagom. Det finns ju inte direkt något realistiskt drag att skydda sig emot så nu tycker jag det handlar om att få värde av sämre ess och minimera sina förluster mot bättre händer.

Edit: missade visst att det fanns ett ganska uppenbart drag. Beta hårdare på turn m.a.o

Postad
Hej

följande skedde på ett tight bord på empire... Hur ska jag spela denna hand? Spelade jag den rätt eller fel?

Jag tänkte skriva hur jag tänker och så får folk gärna säga att jag tänker fel. Kritik är bra :)

Jag bettar på 4xbb på bra starthänder, 3x borde räcka på detta bord men jag har spelat på andra bord där alla slaskar in på 3x...

***** Hand History for Game 2772452373 *****

0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Sun Sep 25 09:40:33 EDT 2005

Table Table 36759 (Real Money) -- Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: mixon_swe ( $4.40)

Seat 2: Zindaret ( $46.40)

Seat 3: flamie82 ( $32.85)

Seat 4: JOgger3124 ( $24.75)

Seat 5: Harakka ( $25)

Seat 6: DumbDonkey ( $5.75)

Seat 7: vegasmucker ( $28)

Seat 8: blindrodent ( $28.85)

Seat 9: Ladyhasapair ( $10.69)

Seat 10: patrik876 ( $15.20)

JOgger3124 posts small blind (0.10)

Harakka posts big blind (0.25)

Ladyhasapair posts big blind (0.25)

** Dealing down cards **

Dealt to Zindaret [ Ac, Qh ]

DumbDonkey folds.

vegasmucker folds.

blindrodent folds.

Ladyhasapair checks.

patrik876 folds.

mixon_swe folds.

Zindaret raises (1) to 1

flamie82 calls (1)

JOgger3124 folds.

Harakka folds.

Ladyhasapair folds.

Ok, fick call av knappen. Han lär ha en bra hand.

** Dealing Flop ** : [ As, 3s, Kh ]

Ok, fick träff på A, då är jag bara rädd för AA, KK eller AK. Möjligen skulle någon kunna spela 33 men jag tvivlar, Jag bettar på och kollar vad som händer.

Zindaret bets (2.50)

flamie82 calls (2.50)

Han callar. Nu kan han ju iofs sitta på AJ eller liknande också... lägre par är uteslutet anser jag.

** Dealing Turn ** : [ 5d ]

Jag känner att jag måste fortsätta att visa styrka...

Zindaret bets (4)

flamie82 calls (4)

Han callar igen.

** Dealing River ** : [ 4d ]

Om jag nu inte bettar så kommer han nog att betta och jag kommer att ha ett svårt beslut.. om jag bettar så callar han nog förhoppningsvis bara. Men jag blir lite feg o bettar mindre än förra betten.

Zindaret bets (3)

Framförallt vill jag veta vad jag skulle ha gjort på turn:en. Var betten bra? Dålig? Jag var ur possition och så....

/Erik

Jag tycker inte du bör vara för rädd för händer som AA, KK eller AK om dom inte är slowspelade pf dvs. Rätt att beta ut på flop och när han endast synar så tycker jag det tyder på något sorts drag. Största sannolikheten är väl att han sitter på färgdraget eller möjligen QJ. Möjligen ett A med sämre kicker.

På turn ligger väl potten på ca $7 så jag tycker du kan beta mellan $5-8 för att låta honom dra dyrt till färgen. Checkraise kan vara farligt här tycker jag då man ej vill ge fi gratiskort till sitt drag.

Sitter fi redan på set eller tvåpar borde han ju reraisa dig i sin tur pga den farliga brädan.

Rivern känns blank då det är svårt att sätta fi på en 2:a eller 67 till stegen. Men varför betar du bara $3? Tycker du signalerar en enorm svaghet med den beten in i en pott på lite drygt $15. Hade jag varit fi hade jag nästan ställt in med vilken hand som helst i det läget och snott potten eftersom du själv gjort det väldigt svårt för dig att syna. Då ser jag hellre att du valuebetar kanske halva potten eller liknande alt. att du checksynar.

Postad

Jag tycker inte du bör vara för rädd för händer som AA, KK eller AK om dom inte är slowspelade pf dvs. Rätt att beta ut på flop och när han endast synar så tycker jag det tyder på något sorts drag. Största sannolikheten är väl att han sitter på färgdraget eller möjligen QJ. Möjligen ett A med sämre kicker.

Anledningen att jag inte satt honom på färgdraget är att esset redan ligger på bordet. Detta bord är tajt så jag tror inte han skulle gå med på Kxs.... Möjligen kunde han sitta med QJs med både färg och steg-drag...

På turn ligger väl potten på ca $7 så jag tycker du kan beta mellan $5-8 för att låta honom dra dyrt till färgen. Checkraise kan vara farligt här tycker jag då man ej vill ge fi gratiskort till sitt drag.

Sitter fi redan på set eller tvåpar borde han ju reraisa dig i sin tur pga den farliga brädan.

Sant,

Rivern känns blank då det är svårt att sätta fi på en 2:a eller 67 till stegen. Men varför betar du bara $3? Tycker du signalerar en enorm svaghet med den beten in i en pott på lite drygt $15. Hade jag varit fi hade jag nästan ställt in med vilken hand som helst i det läget och snott potten eftersom du själv gjort det väldigt svårt för dig att syna. Då ser jag hellre att du valuebetar kanske halva potten eller liknande alt. att du checksynar.

Jepp, jag hade nog lagt mig då. Jag tycker själv att det var vekt men jag visste inte vad jag skulle göra. Hade han AK så borde han ha slagit om, hade han drag av något slag (som han missat) så borde han ha lagt sig på denna bet (om han inte tänker som du... ). Det enda jag ser en syn av är A med en sämre kicker.

Men tack för dina åsikter! Kul att höra hur olika man tänker.

/Erik

Postad
Anledningen att jag inte satt honom på färgdraget är att esset redan ligger på bordet. Detta bord är tajt så jag tror inte han skulle gå med på Kxs.... Möjligen kunde han sitta med QJs med både färg och steg-drag...

Sen är det ju inte helt omöjligt att han synar med en hand som 67s, 78s, 9Ts, JTs osv. så varför skulle han inte kunna ha färgdraget?

Postad

Sen är det ju inte helt omöjligt att han synar med en hand som 67s, 78s, 9Ts, JTs osv. så varför skulle han inte kunna ha färgdraget?

Mest bara för att bordet (inkl honom) var så tajt att jag inte sett någon spela suited connectors vid en höjning. Men visst, det hade varit möjligt.

/Z