CarlLee Postad 25 September , 2005 Rapport Share Postad 25 September , 2005 Hur räknar man ut sannolikheter såsom att bli utdragen 7/10st 80%-iga överlägen. eller sannolikheten för att vinna 3 coinflips i rad. Spelar bättre NL-turneringspoker än jag någonsin gjort, men har fått riktigt kalla kort i kritiska lägen. Ex. Får KK middlepos som chipleader 30pers kvar 800startande, höjer 3x BB(1500/3000) med 60000stack. Blir callad av chip 3an med AJo (45000marker) flop 10 8 3 rainbow. Jag all-in och han callar och träffar A på rivern. Jag förlorar handen efter med AK-coinflip. Hur räknar max till ex ut: Om jag vinner 4 coinflips i rad, och står inför ett till. Hur stor är chansen att jag vinner? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 25 September , 2005 Rapport Share Postad 25 September , 2005 Hur räknar max till ex ut: Om jag vinner 4 coinflips i rad, och står inför ett till. Hur stor är chansen att jag vinner? Alla 5 coinflipps är oberoende händelser, alltså är även den 5:e en coinflipp där du vinner varannan. Att förlora 5 st coinflipps räknar du ut genom att ta sannorligen att förlora gånger sig själv fem gånger, alltså 0.5^5 eller 0.5*0.5*0.5*0.5*0.5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlLee Postad 25 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 25 September , 2005 Tack ska du! Bra och pedagogisk förklaring Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tokstolle Postad 25 September , 2005 Rapport Share Postad 25 September , 2005 Slumpen har inget minne, även om det är många som verkar tro det... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Von oben Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Precis,och DET är väldigt viktigt att fatta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts