thorn Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 En hyffsat enkel fråga, är det värt att syna ner en hand som denna som jag gör. Fi har hittils varit lös och väldigt agro han har dock haft bra kort, så de ~25 händer jag sett i detta läget kanske inte är representativa (han har plussat 30 BB under dessa). Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter Preflop: Hero is MP3 with Kh, Ks. 1 fold, UTG+1 raises, 2 folds, Hero 3-bets, 4 folds, UTG+1 calls. Flop: (7.50 SB) 5h, Ts, 6c (2 players) UTG+1 checks, Hero bets, UTG+1 raises, Hero 3-bets, UTG+1 caps, Hero calls. Efter checkraisen t'nker jag att han kan sitta på antingen AT eller TT. Spelar jag ut mig själv genom trebeten? Turn: (7.75 BB) 9d (2 players) UTG+1 bets, Hero calls. River: (9.75 BB) 8s (2 players) UTG+1 bets, Hero calls. Final Pot: 11.75 BB Spelar jag ut mig själv genom trebeten på floppen? Bör jag lägga mig mot checkraisen eller först mot capen? Eller kan det som sagt vara värde att syna ner. I det läge då handen spelades trodde jag som sagt att spelaren var väldigt aggressiv. Tack! Citera
Gyre Postad 25 September , 2005 Rapport Postad 25 September , 2005 Floppen är en 3-bet enligt mig, sen är du nog tvingad att syna ner. Han kan ju spela så här med TT-AA. Sen är det inte bra att lägga sig för enkelt i potter man har kastat in massa pengar i då även mindre uppmärksamma motståndare kan se detta och spela lite extra aggro mot dig i fortsättningen. Citera
Recommended Posts