bzkt Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Ingen read på Javo, nyss satt mig ner vid bordet. Lyckas göra ett mindre mirakelbyte från QQxxx till QQ555. Han reraisar före bytet och byter sen ett kort, för att sedan sätta mig i stort sett allin då jag check-raisar. Vad ska jag göra nu? Vet själv att min raise före bytet är lite väl löst, skippa att kommentera den. Players: ProKill (EUR 11,90 in seat 1) HERO (EUR 27,95 in seat 2) $trekaZa (EUR 13,25 in seat 3) Javo (EUR 53,55 in seat 5) Balabasov (EUR 13,70 in seat 6) Dealer: Javo Small Blind: Balabasov (0,25) Big Blind: ProKill (0,50) HERO was dealt: Qs - Ks - 7d - 6h - Qh HERO Raise (1,50) $trekaZa Fold Javo Raise (3,00) Balabasov Fold ProKill Fold HERO Call (1,50) HERO changed 3 cards: Qs - 5s - 5h - 5d - Qh from Qs - (Ks) - (7d) - (6h) - Qh Javo changed 1 card HERO Check Javo Bet (2,00) HERO Raise (6,00) Javo Raise (22,75) HERO ? * RP - QoS * Citera
cOP Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 jag är inget monster på mörkpoker men det känns som han smugit in färgen... Citera
Pokertomte Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 med tanke på att du drar tre kort så kan det ju ändå kännas troligt att han har en stege eller färg. Tyvärr finns ju även chansen för högre kåk, intressant hand. Skulle va kul att veta vad han hade (om du synade). Citera
Adapa Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Han måste väl sätta dig på en triss eller nåt? Vilket betyder att han inte är rädd för kåk eller färg och mycket väl kan trycka med en stege eller färg. Jag vet ingenting om 5CD btw ^^ Citera
hnat Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 med tanke på att du drar tre kort så kan det ju ändå kännas troligt att han har en stege eller färg. Tyvärr finns ju även chansen för högre kåk, intressant hand. Skulle va kul att veta vad han hade (om du synade). Jag är väl ingen höjdare på 5CD, men hur ofta blir man re-raisad före köpet av 4-stege/färg? Kanske jag som är väldigt vek.. Betningen efter köpet betyder nåt i stil med det här: Du: ingen triss på trekortsköpet, check! Han: Jag har minst högt tvåpar eller triss, bet! Du: Jag fick in min triss, som minst är JJJ, raise! Han: Hmm, ganska hög triss säger du, det slår jag, re-raise! Slutsats: Du får nog räkna med att vara slagen rätt ofta här. Men jag hade synat. Har nog aldrig lagt en kåk Citera
Hjort Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Visst skulle det kunna vara någon som bluffar hårt, men det är knappast sannolikt. Den absolut vanligaste spelartypen här är lös och passiv, när en sådan spelare plötsligt reraisar skämtar han inte. Fold innan köpet när du får omslag. Bara en galning slår om där med en HD som QQ inte är totalt krossad av. Hans allra troligaste hand är triss eller högt tvåpar, när han reraisar din checkraise så säger han att han har förbättrat den handen. Dvs minst kåk och de enda kåkarna du slår är 222xx, 333xxx och 444xxx vilket på råga till allt är väldigt ovanliga kort i händerna på en reraisare. Citera
bzkt Postad 24 September , 2005 Författare Rapport Postad 24 September , 2005 Tog mig väldigt länge att fatta ett beslut, men till slut tänkte jag att han var en vanlig slasktomte som fått in sitt drag. Men självklart hade han inte reraisat före bytet med ett drag.. HERO All-In (18,95) Javo Call (0,20) HERO shows: Qs - 5s - 5h - 5d - Qh (a full house, fives full of queens) Javo shows: Tc - Th - Ts - 6c - Td (four of a kind, tens) Javo wins: EUR 54,65 (with four of a kind, tens) Rake: EUR 2,00 Citera
Rezzpect Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Nice! få frytal i given! eftersom ja inte tror att han sparade på 6an Citera
bzkt Postad 24 September , 2005 Författare Rapport Postad 24 September , 2005 Nice! få frytal i given! eftersom ja inte tror att han sparade på 6an Det tror jag, för att maskera sin triss. Citera
Recommended Posts