Gå till innehåll

NLT - Trn, KK i sb


Morbo

Recommended Posts

Den här är mer för att testa er, finns inget i världen som kommer få mig att tycka att jag spelade handen något annat än optimalt:

 

€1000 freezeout i barcelona. Vi spelar 100/200 och jag har 9000 i stacken. Marcel Luske höjer till 700 först in i cutoff. Han täcker mig. Jag slår om till 2000 och bara Marcel synar.

 

Flop J :diamond: 7:diamond: 4:spade: 4200 i potten. Jag bestämmer mig för att representera AK nu och på nästa gata, steker 15-20 sekunder och fipplar lite med markerna, tar fram och betar 2800, det är många chips fast inte så stort bet. Marcel blixtsynar.

 

Turn 2:club:, 9800 i potten

 

Nu gillrar jag fällan. Steker i 25-30 sekunder sen checkar jag. Marcel ställer in blixtsnabbt, och jag blixtsynar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du verkligen spelat AK så? Känns ju sjukt vekt att beta floppen och checkfolda turn mot en aggressiv spelare som bara väntar på att få köpa potten.

 

Eftersom jag vill jamma floppen med AK så hade jag nog gjort det med AA/KK också.

 

Enda gången jag spelar så här är ju om jag tror att Luske kommer spela exakt så där med många händer, och jag har normalt sett ingen vidare koll på mina motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är aggressiv men han är inte dum. Det är väldigt svårt att spela en stor pot med "allt möjligt skit" ur position mot honom... I position kan jag dock slå om med mycket fler händer, men jag är ganska tight i början på turneringar. Vi spelar ju inte ens med ante än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han visade JT och jag dubblade upp. Grejen är den att om jag stoppar in på turn måste han vika,

Varför då?

 

Visst kan han vika, men han blir ju hyffsat exploaterbar om han höjer mycket händer preflopp, synar många händer mot omslag, synar floppbet och sedan viker på turn för 1/2-pott all-in.

 

Ska han syna en massa omslag pre så kan han ju inte ge sig särskilt lätt postflopp när han väl har något, för större delen av tiden kommer han ju inte ha det. Om han nu inte tycker det är helt ok att lämna en stor lucka mot aggrospelare.

 

och om jag knackar måste han stoppa in, han kan ju inte ge mig frikort till AK. Han har egentligen inget val.

Klart han har, han kan ju se sannolikheten för överpar som så pass hög att det är läge att checka.

 

Du kan ju i vart fall inte få det till att han både måste folda om du betar och beta om du checkar. En av dem kan jag acceptera pga att du har en väldigt stark eller svag HD när ni kommer till turn, men du kan ju inte ha både och.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är aggressiv men han är inte dum. Det är väldigt svårt att spela en stor pot med "allt möjligt skit" ur position mot honom... I position kan jag dock slå om med mycket fler händer, men jag är ganska tight i början på turneringar. Vi spelar ju inte ens med ante än.

 

ja kanske är blind men hittar inte va du hade på hand

:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan han vika, men han blir ju hyffsat exploaterbar om han höjer mycket händer preflopp, synar många händer mot omslag, synar floppbet och sedan viker på turn för 1/2-pott all-in.

 

Ska han syna en massa omslag pre så kan han ju inte ge sig särskilt lätt postflopp när han väl har något, för större delen av tiden kommer han ju inte ha det. Om han nu inte tycker det är helt ok att lämna en stor lucka mot aggrospelare.

 

Kan ju tillägga att vi blindsen började på 20/40 med 45 minuter perioder, och jag hade endast spelat EN hand, som jag dubblade mig på, och det var AK :club: Så om nån har en tight image så var det jag, då, vid det bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju tillägga att vi blindsen började på 20/40 med 45 minuter perioder, och jag hade endast spelat EN hand, som jag dubblade mig på, och det var AK :club: Så om nån har en tight image så var det jag, då, vid det bordet.

Så du tror alltså att han ser dig som väldigt tight och väldigt svag (annars känns det inte så bright att syna omslaget)?

 

I så fall gör du väldigt mycket mer sense nu, men det innebär ju verkligen att han (marcel) har 0 respekt för dig om han spelar så.

 

Då är hans spel ute på extremt hal is om han har fel, och ditt spel är ju i stort sett helt ok nästan oavsett vad han tror om dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dock inte så vidare bra spelat av Marcel.

Vad tycker du var dåligt spelat då?

 

Höja med JTs från CO kan inte vara dåligt spelat.

Att syna omslaget pre?

Att syna floppen?

Att trycka turn?

 

 

1) Nej

2) ja. För att jag bara kan utgå från mig själv och jag skulle inte syna ett omslag. (nu är ju Marcel Luske en erkänt aggresiv spelare så han kanske tar lite mer hetta än jag eftersom att han räknar att folk SKA reraise honom med bra händer)

3) ja, varför inte höja när Morbo visar sig inte alltför stark.

4) ja. iaf trycka all in tycker jag är overkill...

 

Men som jag sa så är det inte jag som är proffset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tror alltså att han ser dig som väldigt tight och väldigt svag (annars känns det inte så bright att syna omslaget)?

 

I så fall gör du väldigt mycket mer sense nu, men det innebär ju verkligen att han (marcel) har 0 respekt för dig om han spelar så.

 

Då är hans spel ute på extremt hal is om han har fel, och ditt spel är ju i stort sett helt ok nästan oavsett vad han tror om dig.

 

Vadå, att syna omslaget är väl inte så farligt. Mycket kan hända och han kan floppa mycket som vi kan stoppa in stacken på, även om hans hand var offsuit. Sen när han får träff måste han ju syna, kombinationen av att jag kan ha höga kort och chansen att han kan förbättra, samt bluffa på ruter eller 8or gör ju att det är en bra syn. Sen när jag checkar skulle iaf jag sätta mig själv på AK och då måste han ju stoppa in.

 

Jag undrar bara, hur spelar du AK i mitt läge? Bombar du turn också? Det verkar självdestruktivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå, att syna omslaget är väl inte så farligt.

Kanske inget superfel, men du har alltså spelat totalt en hand på hur många varv då?

 

Han måste ju sätta dig på en stark HD och han måste ju helt enkelt tro sig ha hyffsad foldequity för att kunna stoppa in 20% av sin stack där, träffmöjligheterna räcker ju inte i närheten i sig. Och det ska du ju inte ge honom om du stoppar in en jätteportion av stacken med en stark HD och vet att hans HD är bred, vilket du rimligen gör om du sett honom spela ett tag och sett honom på TV, osv.

 

Sen när han får träff måste han ju syna, kombinationen av att jag kan ha höga kort och chansen att han kan förbättra, samt bluffa på ruter eller 8or gör ju att det är en bra syn.

Om du gillade höga kort så väldigt mycket skulle du väl hört av dig innan?

 

Jag undrar bara, hur spelar du AK i mitt läge? Bombar du turn också? Det verkar självdestruktivt.

Spontant så trycker jag nog floppen med både AK och AA/KK (mot någon som jag sätter på en vid HD här) det är 16 kombinationer semibluff mot 12 kombinationer total terror för en synare. Möjligen betar jag halvpott för att få det att se ut som ett valuebet och stoppar in pengarna oavsett.

 

Om jag ens misstänker att han är kapabel att folda topparet i den sekvensen så smäller jag en gång till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...