Gå till innehåll

BK-WLLHE: Avsnitt 4, Post Flop del 2


Bateman

Recommended Posts

Okej.

Någon mer än jag som inte skött sin läxa och läst ut avsnitt 4 ?

Eller snarare, är det NÅGON som fortfarande är med i studiecirkeln?

 

Som sagt åker jag bort på måndag, och kan inte posta här mer på en vecka.

Så om det fortfarande finns intresse av att fortsätta studera WLLHE krävs det att någon annan tar över.

Intresset verkar dock vara rätt svalt.

 

Nåväl, om ni läst något som ni vill diskutera är det bara att posta i den här tråden.

Avsnittet behandlar spel på floppen, då man floppar större händer såsom stege, färg och ännu starkare händer.

 

Hur spelar ni era starka händer?

Slowplay för att få med så många motståndare som möjligt? eller bettar och raisar ni hårt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, även om jag har mycket annat att göra så har jag för avsikt att läsa ut boken enligt schemat. Däremot hittar jag inte så värst mycket att diskutera, det kanske är samma för andra? Det blir kanske mer att diskutera om vi tar en mer tungläst bok nästa gång.

 

På sid 96 läser vi om dubbla gutshot straight draws. Jag kan inte komma på att jag någonsin sett en sådan, vilket innebär att jag rutinmässigt missar dem. Det är ju synd. Hur kollar ni efter stegar? Några knep, eller "stegar" ni er upp från det lägsta kortet och ser hur långt ni kommer? Möjliga färger och multiplar är ju lätta att se, men jag skulle behöva ett bra knep för att se stegdrag direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På sid 96 läser vi om dubbla gutshot straight draws. Jag kan inte komma på att jag någonsin sett en sådan, vilket innebär att jag rutinmässigt missar dem. Det är ju synd. Hur kollar ni efter stegar? Några knep, eller "stegar" ni er upp från det lägsta kortet och ser hur långt ni kommer?.

Jag har inget direkt knep, jag ser hela tiden nöthanden automatiskt numer eftersom jag tittat efter det så mycket nu. En tanke kan vara ju vara att hela tiden kolla på de tre kort som ligger närmast varandra i storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller snarare, är det NÅGON som fortfarande är med i studiecirkeln?

 

Som sagt åker jag bort på måndag, och kan inte posta här mer på en vecka.

Ja, jag är med! :)

 

Jag ser den här veckan som en omtenta period nu när Bateman är borta och hade tänkte att försöka ta igen lite. :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...