Bjorn_ Postad 23 September , 2005 Rapport Postad 23 September , 2005 7 Card Stud High ($0.50/$1.00), Ante $0.05, Bring-In $0.25 (hand converter) 3rd Street - (0.80 SB) Seat 7: xx xx 3:spade: ___brings-in___calls Seat 8: xx xx 7:spade: ___folds Seat 1: xx xx 8:heart: ___folds Seat 2: xx xx 5:spade: ___folds Hero: T:heart: J:club: T:spade: ___raises Seat 4: xx xx A:spade: ___folds Seat 5: xx xx 5:club: ___folds Seat 6: xx xx K:heart: ___calls Höjer i hopp om att få handen heads up eller i varje fall fåmanna och för att få bort överkortshänder. 4th Street - (3.80 SB) Hero: T:heart: J:club: T:spade: T:diamond: ___bets small Seat 6: xx xx K:heart: Q:club: ___calls Seat 7: xx xx 3:spade: 7:heart: ___calls Det är ju rätt självklart att man skall betta ut här, frågan är bara hurivida man skall utnyttja möjligheten att smälla på med ett stort bet på en gång? /Bjorn Citera
Stahl Postad 23 September , 2005 Rapport Postad 23 September , 2005 Själv gillar jag small bet där avseende informationsväg om din hand. De kanske blir mer benägna att syna vidare sen om du bara bettat small än big. Särskilt då du raisade förra gatan. Citera
Hjort Postad 23 September , 2005 Rapport Postad 23 September , 2005 Jag brukar spela handen konsistent med hur jag spelat innan. Om jag varit passiv så betar jag smått eller checkar, om jag varit aggressiv så betar jag stort. Om jag får vara lite resultatsorienterad så är det ju antagligen fritt fram att riva så mycket värde man kan ur någon som synar ett bet över huvud taget med 73 på brädan mot parat dörrkort som spelat aggressivt handen igenom. Citera
Bjorn_ Postad 23 September , 2005 Författare Rapport Postad 23 September , 2005 Jag brukar spela handen konsistent med hur jag spelat innan. Om jag varit passiv så betar jag smått eller checkar, om jag varit aggressiv så betar jag stort. Oavsett vilket så utgår jag från att man skall spela ungefär likadant när man har parat dörrkort=tvåpar som när man har parat dörrkort=triss eller i alla fall blanda och ge så att båda sätten kan betyda båda sakerna även om man kanske inte gör dom med exakt samma frekvens. Sedan är det ju inte fel att panga på med en hand som (Q J ) T T ibland heller... /Bjorn Citera
Ekenstar Postad 23 September , 2005 Rapport Postad 23 September , 2005 Beror på vilka motståndare du möter. Jag spelar på cryptonätet och där skulle jag betta stort eftersom jag vet att jag kommer få syn av flera spelare (lösa och synkåta som dom är). Om seat 6 var en aggresiv spelare skulle jag betta smått(?) på fjärde för att försöka checkraisa på femte. Citera
Bjorn_ Postad 23 September , 2005 Författare Rapport Postad 23 September , 2005 Beror på vilka motståndare du möter. Jag spelar på cryptonätet och där skulle jag betta stort eftersom jag vet att jag kommer få syn av flera spelare (lösa och synkåta som dom är). Fast Crypto kör väl med .25SB ante på sina bord till skillnad från 0.1SB anten på pokerstars och prima. Det borde ju generellt sätt tala rätt kraftigt för att storbetta på fjärde. /Bjorn Citera
Recommended Posts