Gå till innehåll

Att inte titta på korten, är det nästan fusk?


PoTTAN

Recommended Posts

Tjena.

 

Jag var och spelade en hemma tunering hoss en polare runt 20 st personer deltog.

jag tog mig till final bord, tre spelare kvar.

 

Den ena killen hade ganska mycket chips, och envisades med att spela utan att titta på korten. Han bettade och raisade helatiden innan flopp han tittade på korten endast om någon reraisa lr bettade högt. Detta brydde jag mig inte mycket utan jag fortsatte spela mitt och tänkte att det är bara att vänta på bra kort så ska han få se på annat.. fick upp kt på handen, och denna grabb hade inte kollat på sina kort. som han inte gjort de senaste 40 minutrarna. jag släpper min blick av honnom ett tag och då tittar han snabbt på korten utan att jag vet det.. han har KK på handen.

Jag tänker nu är det dags att göra något, för blindsen började äta på mig och jag hade liten stack, så jag bettade högt. denna grabb contrade mig och gick all in.. Pengar värkade inte ha något värde för denna grabb. Så jag blev glad och tänkte nu har jag min chans att dubbla upp mig så jag synade hans all in och han vänder upp sin KK.. detta känndes VÄÄÄLdigt hårt. Han fick mig till all in bara på grund av att han "inte kollade på korten" som jag trodde. Detta borde nästan räknas som fusk tycker jag

om tex det är fusk i vissa stora tuneringar att säga vad man har på handen. Då tycker jag detta är ännu värre.

 

Detta kanske var ett onödigt inlägg men kännde att jag var tvungen att dela med mig av min ilska :D

 

* Rubrikpill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han fuskar genom att du inte är upppmärksam på vad han gör??

ursäkta men fattar inte fusket

Nej jag fattar inte heller vad fusket skulle vara. Det vore ju skillnad om han klart och tydligt sagt att han inte tittade på sina kort den här handen, men det gjorde han ju inte, det var ju bara postaren som antog det.

 

Det är ju som att bli arg på någon för att de tidigare spelat som en idiot och sedan plötsligt skärpt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För den delen är det väl inte fusk att säga vad man har på handen i stor turnering, det är väl mer en oskriven lag? Jag har i alla fall sett folk prata om sina händer, och både ljuga och tala sanning, när den andra ska bestämma sig för att beta eller folda... De andra blev riktigt sura på han, men det blev inga påföljder för han

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kubo, förklara för en noob vad detta trick är, är det det att han låtsas vara ovetande om korten och ändå spelar

i hopp om att locka med fler spelare?

Ja, precis.

 

För den delen är det väl inte fusk att säga vad man har på handen i stor turnering, det är väl mer en oskriven lag?

Annars kan man ju alltid säga: "You call this one and it's all over, baby." ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

självklart förstår jag att det inte är fusk att inte titta på korteten

jag förklarade lite dåligt.

 

han sa att han ej sett på korten men visste vad korten var, och nej jag var inte ouppmärksam men när jag skulle ta tag i mina chips och betta så tittade han snabbt utan att jag såg, fick jag reda på sedan av en kamrat..

Jag sa också att det var ett onödigt inlägg men ville bara skriva av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, det var inget onodigt inlagg, utan det ar bra att du uppmarksammar forumets medlemmar over sana har saker.

 

Saken ar att manga av oss som skriver ar lite mer rutinerade och tanker inte ens pa att namna att sana har trix pagar i pokerspel.

 

Nu kan vi i alla fall hoppas att det ar ett par nya pokerspelare som last traden och slipper hamna i samma situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelade 3/6 live forra helgen och hade ett enormt flyt. Sa jag gjorde en "straddle" UTG (jag raisade blint innan jag ens fick halkorten)

 

fick 3 syn, kollade pa korten och det var Q3 off. Flop kommer AT3, jag skrattar o bettar. En raise, en syn, och jag synar.

 

Turn kommer Q. Jag bettar, far en raise, andra killen lagger sig, jag re-raisar, han synar.

 

River: 3

 

Jag bettar, han synar.

 

Gissa om han blir forbannad nar hans AT inte holl ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelade 3/6 live forra helgen och hade ett enormt flyt. Sa jag gjorde en "straddle" UTG (jag raisade blint innan jag ens fick halkorten)

Price of straddle: ~$4 in EV

Betting and calling the worst flopped hand: ~$5 in EV

Look on opponent's face after hitting running outs with a 9% chance of winning: Priceless.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...