Lunkan88 Postad 21 September , 2005 Rapport Postad 21 September , 2005 $5,5 SnG på Prima. 4 kvar. Stacks: Jag 690, fi omkring 1000. Blinds 10/20 Jag har A A i BB. UTG och knappen lägger sig. SB synar 20. Jag betar 40. SB synar. Pott: 120 Flop: A 7 K SB check. Hur gör jag nu för att få betalt och samtidigt inte bli utdragen? Bör jag ora mig för ett färgdrag? Citera
ampixo Postad 21 September , 2005 Rapport Postad 21 September , 2005 du höjer först och främst mer preflop! ...sen så skulle jag varit rädd för flushdraget och bettat kring pott! Citera
Lunkan88 Postad 21 September , 2005 Författare Rapport Postad 21 September , 2005 du höjer först och främst mer preflop! ...sen så skulle jag varit rädd för flushdraget och bettat kring pott! Förlåt, jag hade skrivit fel och blinds var på 10/20 och inte på 20/40. Så det var ett pottbet innan floppen. Bör jag beta mer? Citera
ampixo Postad 21 September , 2005 Rapport Postad 21 September , 2005 Du bör betta mer än 2bigblinds före floppen ja! Citera
Lunkan88 Postad 22 September , 2005 Författare Rapport Postad 22 September , 2005 Du bör betta mer än 2bigblinds före floppen ja! Eftersom SB endast synade så känns inte han alltför stark. Ett större bett tror jag nog skulle nog skrämma iväg honom. Citera
Nidson Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 Preflop tycker jag är ok om du inte har någon read som säger att fi kommer syna stora bets med skräp. På floppen är väl ett bet på drygt halv pott, säg 80, lagom. Detta är ju inte bara för att du är rädd för färgdraget utan även för att du har bäst hand och vill få in pengar i potten. Om fi tex har en kung eller ess blir det ju svårare för dig att få betalt på senare gator om det kommer scarecards och fi inte förbättrar. PS. Om nu fi synar flop och blir intresserad när spader faller på turn så lägger du dig såklart inte med drag till kåk och nötfärg, men det förstod du nog. Däremot kan du ju prova checka turnen bakom fi för att få dra gratis samt inducera bluff. Sen gråtsynar du med trissen när fi går all in på river. Citera
rickie Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 Ser ingen anledning att betta mer preflop än du gör, ser ju ut som en standardbet. Ibland checkar jag preflop i såna här lägen, men det är väl en annan historia. Spelet på floppen skulle nog vara lite baserat på motspelaren om man hunnit skaffa sig någon uppfattning om honom. Mot en aggressiv bluffande spelare kan man ju betta litegrann bara om man tror man kan provocera fram bluffar från hans sida. Mot en mer passiv spelare så blir det väl o betta lite under pott och hoppas att floppen hjälpt honom. Citera
Hjort Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 Du får helt enkelt leva med att du allra oftast inte kommer att få betalt hur sjutton du än spelar i den här situationen. Själv skulle jag lägga ett halvpottbet på floppen eftersom jag nästan alltid gör så. Får jag syn så betar jag turn om jag är uppe mot en station och funderar annars starkt på att checka tillbaka. Citera
Recommended Posts