Incrediboy Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 Stämningen är ganska tight som jag tycker det brukar vara på PP's 1/2 bord. Har inte spelat tillräckligt länge för att ha nån större read på Knappen. Party Poker 1/2 Hold'em (9 max, 9 handed) Preflop: Hero is MP2 with Q:club:, Q:diamond:. 2 folds, MP1 raises, Hero 3-bets, 2 folds, Button caps, SB calls, 1 fold, MP1 calls, Hero calls. Trevlig hand, höjer såklart efter MP's raise. Åker på en cap från knappen samt en kallsyn från SB. MP hänger också på. Flop: (17 SB) 7:diamond:, 4:diamond:, 2:heart: (4 players) SB checks, MP1 checks, Hero bets, Button raises, SB calls, MP1 folds, Hero 3-bets, Button caps, SB calls, Hero calls. Hyfsad flop för mina damer, väljer att betta ut direkt då jag antar att knappen kommer att höja. Därmed bör ev. färgdrag få betala dyrt för att stanna kvar. SB synar och MP lägger sig. 3-bettar men blir cappad och nu börjar man förstås oroa sig för KK eller AA. Finns väl en liten liten chans på TT och JJ i detta läget, möjligen en A:diamond:K:diamond: också? Turn: (14.50 BB) K:club: (3 players) SB checks, Hero checks, Button bets, SB folds, Hero calls. Det är väl nu det börjar bli intressant. Ett överkort till mina QQ kommer, checkar efter SB's check. När SB lägger sig så känns det som att potten trots allt är för stor för att jag ska lägga mig när knappen återigen visar styrka. Gör jag rätt som synar här.......... River: (16.50 BB) J:diamond: (2 players) Hero checks, Button checks. .......för att sen ställa in mig på att check/syna även rivern? Knappen checkar dock efter mig, rädd för flushen? K? Ett litet hopp tänds. Final Pot: 16.50 BB Det jag funderar på är ju främst om jag gör rätt som synar ner? Eventuella andra misstag får ni såklart gärna kommentera också. Citera
Bernt Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 Självklart att syna ner när potten är så stor när dom inte visar mer styrka på sista gatorna.... Att försöka få ut färgdrag på flopp är nog för optemistiskt, hade nog dock också valt att beta ut flopp pga raise efter mig mot andra drag. Bra spelad hand i övrigt. Citera
Djens Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 Jag tycker du spelade den helt rätt (Dock väger nog inte en NL-spelares åsikt så högt ) Citera
Gyre Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 Preflopp är inte mycket att snacka om. På floppen tycker jag det är väldigt bra att du bettar ut innan knappen för att få han att höja, många väljer att check-raisa här men jag gillar detta spelet bättre när det ligger drag ute och det är multiway, potten är ju stor så detta är enda sättet att skydda. Fast det gäller ju att "veta" att knappen höjer också. På turn vet jag inte om jag gillar ditt passiva spel, samtidigt som jag inte riktigt vet hur jag annars vill ha det. Man vill ju inte gärna se rundcheck är, det är ju katastrof, samtidigt är det ett halvjobbigt kort som gör att tex AKs i ruter leder över dig, fast det är väl också enda handen som cappar pre-flopp och floppen som drar ut med kungen. Jag hade nog valt ett betta på turn och syna ner då potten blir monsterstor. På river kan du inte göra annat än att check-syna så som du spelar handen. Citera
Incrediboy Postad 20 September , 2005 Författare Rapport Postad 20 September , 2005 På turn vet jag inte om jag gillar ditt passiva spel Är det kanske en bet/fold som är ett bättre alt. här eller är potten för stor för det? Med tanke på resultatet hade det ju sparat pengar i detta fall, men man vet ju aldrig hur det kan gå alla ggr. Vi slänger väl in resultatet som sagt nu då innan jag går och lägger mig. Tack för kommentarerna Results in white below: Hero has Qc Qd (one pair, queens). Button has Ad Ac (one pair, aces). Outcome: Button wins 16.50 BB. Inte lika stor lycka den här gången som synes Citera
Recommended Posts